Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 561 ggr
Juwel34
10/14/19, 3:33 PM

Tv-kanaler utan antennkabel

Hej!! Hjälp förstår ingenting! Har precis flyttat in i nyproduktion, därav finns det inget uttag för antennkabel. Jag har en router från com hem där jag har ett bredband med internet. På routern Finns det flera LAN, TEL, WAN uttag. Wanuttaget ska kopplas till uttaget i väggen och sen ska det finnas Wi-Fi. Hur får jag mina standard tv-kanaler såsom SVT1 SVT2 etc?? Det ska väl ändå vara något man kan få tag på kostnadsfritt och något som ska finnas för alla? Känns ju konstigt om jag behöver köpa ett abonnemang hos comhem för typ 200kr i månaden för att kunna se på SVT1 och 2?

Annons:
Mooniq
10/14/19, 4:52 PM
#1

Kolla med fastighetsägaren. Det kan vara så att du får beställa fibertjänst och då ingår internet och tv-kanaler men det är ett abbonemang som varje hyresgäst står för. 

Hos en del fastighetsägare ingår fibertjänst och då bör det finnas en liten låda att koppla till tvn och som har egen fjärrkontroll.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tant Grön
3/17/20, 1:28 PM
#2

Skall du bara ha gratiskanalerna kan du köpa en inomhusantenn för några hundra. Det har jag, sen finns det ju så mycket man kan streama från datorn.

Upp till toppen
Annons: