Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 746 ggr
Black_cat
10/15/18, 5:40 PM

Hur kopplar jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta kanske är fel ställe att fråga detta på men whatever. Får inte dvd:n att fungera på tv:n. Har försökt på alla möjliga vis att koppla den där en gul, en vit och en röd sladd, vad den nu heter. Det är en Andersson tv och dvd:n är en Sony. Båda är helt nya. Någon som vet hur man kopplar? Bifogar bild hur det ser ut på baksidan på tv.

Annons:
morten.dynamite
10/15/18, 5:46 PM
#1

Du bör använda en HDMI kabel från DVDn till TVn du har ju en HDMI ingång på TVn märkt "HDMI 1"

Black_cat
10/15/18, 5:49 PM
#2

#1 jo, hade dvd:n haft ett hdmi uttag hade jag kopplat via den. Men av nån anledning har den bara scart uttag.

morten.dynamite
10/15/18, 5:59 PM
#3

Oj trodde inte det existerade DVD spelare utan HDMI. Vet att vissa gamla DVD spelare med scart hade RGB ut som default och man var tvungen att ändra i någon meny för att den skulle lämna CVBS signal ut. CVBS signalen (Video signal) ska annars kopplas till "Y / Video" då ska det funka. Om du har en adapter från Scart till CVBS var noga med att det är en för video ut och inte en för video in (då blir det ingen bild).

Black_cat
10/15/18, 8:03 PM
#4

Nej, lite lustigt är det att det inte finns nån hdmi på den. Okey tack! Ska testa igen senare. Hur vet jag dock om adaptern till scart är video in eller ut?

morten.dynamite
10/15/18, 8:28 PM
#5

Dem är oftast märkta på något sätt med ex. pil in eller ut eller med text, men jag har varit med om omärkta med och då måste man mäta. Pin 19 i scart kontakten är video ut, pin 20 är video in.

Black_cat
10/16/18, 11:08 PM
#6

Nu har vi fungerande dvd! Vi hade scart in, inte ut. Men nu har vi skaffat rätt och allt funkar. Tack för hjälpen!

Annons:
morten.dynamite
10/16/18, 11:25 PM
#7

👍

Upp till toppen
Annons: