Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1394 ggr
Lona
2018-02-22 19:56

Radiotjänst, here we go again...

Jaha, KGB a k a Radiotjänst i Kiruna är i faggorna igen.
Jag har inte och har inte haft TV eller TV-relaterade apparater på många år men det går inte att få dem att acceptera det.
Förra vändan gick det till slut så långt att min pappa - som var jurist - skickade iväg en skrivelse att han tänkte anmäla dem för trakasserier om de inte lade av. Det räckte alltså inte att jag själv intygade att jag inte hade TV och tom var tvungen att förklara varför🤐. Vi lever uppenbarligen inte i ett fritt land utan man ska tydligen ha TV och därmed även betala licens.
(Jag hade som inneboende för övrigt ändå inte behövt betala om jag de facto haft TV.)

Nu hotade de på ett tämligen otrevligt sätt att "Bra, då kan vi komma och kontrollera det" när jag per telefon återigen förklarade att jag inte har TV (ok, jag var själv ganska irriterad).

Men - har de verkligen rätt att gå in i folks hem utan husrannsakan?! Att ringa på, ja, självklart, men för det första kan de knappast kräva att jag ska öppna, såvida de inte har poliseskort med just husrannsakan och för det andra får de väl inte tränga sig in även om jag öppnar???
Jag har som sagt ingen TV så egentligen spelar det ingen roll, jag blir bara förbannad på deras översittarfasoner.

Har tjafsat med dem upprepade gånger sedan 1996… Det finns folk som inte vill ha TV, ju förr de inser det desto bättre!!!😡
(Ursäkta onödigt långt inlägg, men jag är förbannad…)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Itchy
2018-02-22 20:01
#1

fick oxo de blodiglarna vid min dörr nyligen och "enligt deras mätningar så hade jag en Tv", men när jag frågade vad dessa mätningar gick på, så fick jag inget svar, och det tog nästan 15 minuter innan han förstod vad jag menade med att jag inte har ägt en tv på snart 8 år

You can't spell Bitchy without Itchy

Lona
2018-02-22 20:06
#2

Gah! Har hört att deras "mätningar" bara är ett påhitt från deras sida men vet inte om det stämmer…?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Itchy
2018-02-22 20:11
#3

hade nog inte förvånat någon om det var ett påhitt från deras sida, radiotjänst är ju inte direkt kända för sin pålitlighet

You can't spell Bitchy without Itchy

Aleya
2018-02-22 20:15
#4

Det där med mätare är nog bara båg. Förr kunde man dock höra om någon hade tv då dom gav ifrån sig ett ljud då dom var på. Jag kunde då höra det ljudet. Och vad jag vet så har dom inte rätt att gå in i lägenheten hur som helst. Sen skulle jag inte öppna dörren. Jag öppnar aldrig dörren om jag inte vet att jag ska få besök. Finns så många konstiga människor i denna världen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Itchy
2018-02-22 20:20
#5

#4 har alltid hört att jag är knäpp för att jag hör det där ljudet från tv apparater som är på XD

You can't spell Bitchy without Itchy

Lona
2018-02-22 20:47
#6

Hehe, vi har ju annars sex galna labradorer och två tossiga terriers, bara att släppa ut allihop på en gång…😇😃😃😃(Eller öppna dörren på vid gavel och säga "Varsågoda att gå in och titta!"😉)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Taggeman
2018-02-23 22:20
#7

Vid ett besök från radiotjänstkontrollanter, ska de visa upp sin legitimation med namn och bild och de har inte rätt att gå in även om de blir inbjudna. När de ringer ska de också presentera sig, men de kan ringa från dolt nummer.
http://www.lawline.se/answers/avgiftskontroller-fran-radiotjanst-vad-har-de-ratt-att-gora

Det var tjock tvn med bildrör som det gick att spåra förr.
Dom nya nu med plattskärmar går inte att spåra.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: