Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1072 ggr
Aaangelica
9/20/17, 2:03 PM

Hjälp med tv

Hej! 
Det här hör väl kanske inte hit antar jag men jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den här frågan Oskyldig 
Men är det någon här som kanske har lite koll på tv apparater?
 
Har nämligen en samsung 50" som inte vill starta upp sig. 
Det började med att den stängde av sig ibland men då var det bara att klicka igång den igen utan problem. Men sen började det hända oftare och häromdagen så hände det igen, men då gick det inte att starta den alls. Så jag har alltså inte fått igång den sen dess trots flera försök. Lampan där fram lyser när jag trycker på start knappen på fjärrkontrollen och den "klickar" precis som den gör när den annars startat. Men mer än så händer inte, bilden är kolsvart. 

Är det någon som vet vad felet är, eller om det går att lösa? 
Eller är det bara skrot numera? 
Tacksam för svar! Skrattar

Annons:
Pyttelite
11/23/17, 5:05 PM
#1

Har du fått igång din TV?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Aaangelica
12/7/17, 4:28 PM
#2

Nix =/

Pyttelite
12/7/17, 8:22 PM
#3

Det kan finnas en knapp på baksidan av TV:en som "resetar" hela skärmen. Brukar vara väl dold - finns typ under en kant så att man inte av misstag ska peta på den.

Kanske det kan hjälpa!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
12/15/17, 1:32 PM
#4

Har visserligen ingen Samsung-teve, men den jag har beter sig ungefär likadant ibland. Då ska man tydligen dra ur strömsladden minst en minut, och sedan sätta i den igen och starta teven. Det funkar på min i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: