Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1248 ggr
[krasnajaluna]
2017-02-28 22:36

media översexualiserat

I nästan varje film eller tv-serie (särskilt svenska ''komedier'') består typ 50% av filmen sexscener eller skämt och liknande som anspelar på något sexuellt. Är det verkligen så himla roligt? Tycker det är otroligt tjatigt, men uppenbarligen vill ju folk ha det såhär eftersom det fortsätter. Det verkar ha blivit nån standard i ''svensk humor''. Och nej, jag är inte religiös, som folk ofta brukar dra till med om man påpekar det här, men jag förstår dem faktiskt till viss del. Jag tror inte att människor mår bra av att exponeras inför så mycket sexuellt innehåll överallt, typ varje film, musikvideo osv för att inte tala om porr. Samma med de som tycker att höjden av rolighet och ''fräckhet'' är att rita könsorgan på väggarna å liknande. Det är ju uppenbarligen de som skriver manus till TV-programmen idag.  Ni som tycker att det här är jätteroligt, kan ni förklara varför?  Det övergår verkligen mitt förstånd.

Annons:
vendelay
2017-02-28 22:51
#1

Håller verkligen med dig men tycker att det generellt gäller alla filmer som kallar sig själva för "komedier", även på andra språk än svenska. Amerikanska komedier tycker jag är värst, står det "komedi" bryr jag mig inte ens om att läsa om den / se trailern. Det är bara sexskämt. Visst är sex kul, men deras skämt går ju nästan alltid ut på stereotyper, sexism och liknande. Det är inte kul.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Carrosh
2017-03-07 18:39
#2

Jag kan hålla med att det är lite för stort fokus på det, samtidigt som jag förstår varför det funkar. Det är ju något som man ofta kan känna igen sig i, och därför blir det väldigt lätt att ta till det som ett billigt knep för att få folk till skratt eller intresse. Sex säljer, som det heter.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[krasnajaluna]
2017-03-07 20:33
#3

Tycker bara att det är så tråkigt och enkelt, liksom. Såg programmet ''Bonusfamiljen'' igår som är på ettan, hela avsnittet var i princip sexscener, när det inte var det så pratade de ändå bara om det. Var nog rekord av de filmer/serier jag sett.

Carrosh
2017-03-09 21:41
#4

Det går ju att höra av sig till de kanaler som sänder dessa program och ge synpunkter, om det är fler som hör av sig kan det ju faktiskt bli en ändring. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: