Annons:
Etikettdokusåpor-och-reality-tv
Läst 1903 ggr
Tride
2/26/16, 2:08 PM

Gift vid första ögonkastet

Vem tittar på Dokusåpan "Gift vid första ögonkastet"? Åsikter? Jag tittar av nyfikenhet och intresse för människor, men har förstås också en hel del frågor kring upplägget med matchning, experter osv. Ibland tycker jag att det mest handlar om hur ovetande människor utnyttjas och plötsligt slungas ut ur rutan till alla och envar, utan att riktigt ha räknat med effekter. Vad händer med dessa människor efter deras tid i rutan slocknat? Är "experterna" där för att hjälpa till? Eller är det "rädde sig den som kan" som gäller? 

Hur sker tex urvalet av deltagare? osv. Vad har ni för åsikter om detta?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Halvdansken
2/28/16, 2:14 PM
#1

Jag har aldrig sett det, men i princip är det ju detsamma som arrangerade äktenskap, som så många protesterar mot.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tride
2/29/16, 12:02 AM
#2

Det här handlar om ett "experiment" enligt programförklaringen och paren skall, efter en månad som gifta på försök, bestämma om de vill fortsätta med vandra eller skiljas.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Sabinan
2/29/16, 2:42 AM
#3

Jag tittar, då jag tycker det är intressant ur relationsperspektiv.
Tror att många tips kan vara bra att använda irl, även om jag inte är i relation själv, men det kanske kommer någon gång i livet 🙂
Jag förutsätter att personerna som vill vara med i programmet har förstått att de visar upp många av sina innersta sidor i TV och också att kommentarer och bilder kan klippas in lite hur som helst, för att få någon sorts röd tråd / handling".

Jag hoppas också att personerna som varit med i programmet också får hjälp av experterna, även en tid efter kamerorna har slocknat (om de har behov av det)

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Tride
2/29/16, 11:37 AM
#4

Jag hoppas också att de får hjälp av experterna, och inte bara dumpas till att klara sig bäst de kan.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
3/1/16, 3:20 PM
#5

#1 De arrangerade äktenskapen sker med utgångspunkt från en viss kultur. Ofta gifts barn bort. "Experterna" i det fallet är föräldrar, släktingar eller, mer abstrakt, traditionen som skall följas.

Sådana arrangerade äktenskap har ju förekommit också i Europa. Ofta handlade det om makt, pengar, jordegendomar mm.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: