Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1405 ggr
Calcifer
2015-09-13 03:38

Favoritcitat.

Som titeln lyder, skriv era favoritcitat från serier. Spelar ingen roll vilken serie, ni får gärna skriva fler än ett, och det är såklart roligt om ni säger vem som sagt det och vilken serie det kommer ifrån. :)

(Vill ni beskriva scenen så att man förstår citatet bättre går det såklart också bra.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2015-09-13 03:41
#1

Ett citat jag älskar från serien Bob's Burgers är när 13-åriga Tina ska förklara för sin lillasyster hur hon hanterar att vara "kär" i typ alla killar hon ser.

"I'm no hero, I put my bra on one boob at a time like everybody else."

😃


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
2015-09-13 06:17
#2

Det här välkända citatet kommer från ungdomsprogrammet Bullen:
- Som vanligt är det inte tjejen ni ser i filmen som har skrivit brevet!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

catcult
2015-09-13 09:26
#3

Citatet i min signatur. 

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Det kommer från TV-serien "The Prisoner", för er som inte sett den (SE DEN - GENAST!) handlar det om en hemlig agent som väljer att pensionera sig i förtid och strax därefter blir bortförd till något som vid första anblick liknar en idyllisk by. Ingen i byn har namn och alla tilltalas med ett nummer, den f.d. brittiska agenten är numera Six och alla utom han beter sig som om det är helt naturligt. Det går dessutom inte att lämna "The Village".

Tänkvärd serie, man ser många likheter mellan "The Village" och den så kallade fria värld vi lever i.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Calcifer
2015-09-16 01:52
#4

Ett citat som vägrar kliva ur mitt huvud och jag tänker/säger det högt för mig själv minst 20 gånger om dagen.

Även det från Bob's Burgers, citat från hälsoinspektören Hugo, och de tre huvudkaraktärernas barn Tina, Gene och Louise.

Hugo: I’m a lawful man.
Louise: Falafel man.
Gene: Waffle man.
Tina: Omelettes. Am I doing it right?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

CalippoTwisterTulo
2015-10-10 12:53
#5

"The truth will set you free, but first it turns you inside out " Spencer Hastings (Pll) "He" is a she and she is amazing " ~Emily Fields (pll) "You think you know people, then they surprise you" Alison DiLaurentis (pll) "Fool me once? Shame on you. Fool my best friend and you're dead freaking meat" Hanna Marin (pll) "I wasn't rich like you guys, okay? I didn't eat gold and have a flying pony" ~Phoebe Buffay (Friends)

[Tuulikki]
2016-02-03 20:09
#6

Från Vänner

Joey: All right, Rach. The big question is, "does he like you?" All right? Because if he doesn't like you, this is all a moo point. 

Rachel: Huh. A moo point? 

Joey: Yeah, it's like a cow's opinion. It just doesn't matter. It's moo.

Annons:
Skorpion76
2016-02-04 07:25
#7

- Inte där, Stig-Helmer! PLUMS! (Från S O S - en segelsällskapsresa). 
Jag tror att det är när han ska knyta fast dragglinan eller något.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Blanksteg
2016-02-05 11:55
#8

Från Buffy the Vampire Slayer

Buffy: Does it ever get easy?

Giles: You mean life?

Buffy: Yeah, does it get easy?

Giles: What do you want me to say?

Buffy: Lie to me.

Giles: Yes. It's terribly simple. The good guys are always stalwart and true. The bad guys are easily distinguished by their pointy horns or black hats, and, uh, we always defeat them and save the day. No one ever dies and… everybody lives happily ever after.

Buffy: Liar.

Upp till toppen
Annons: