Annons:
Etiketttv-serier
Läst 783 ggr
Calcifer
3/10/15, 2:26 PM

Psych

Har ni någonsin sett serien Psych? Det är en amerikansk serie som följer en kille, Shawn Spencer, som blivit tränad av sin pappa sedan han var liten att använda sitt fotografiska minne till polisarbete men pga hans dysfunktionella förhållande till sin pappa vägrade han att bli polis. Däremot startade han en egen "psychic agency" och anställs om och om som polisens officiella medium i diverse fall. Serien finns i åtta säsonger och är en av de bästa jag någonsin sett om jag ska vara ärlig. Den är både komisk och tragisk på samma sätt. Den är väldigt "extrem", just i att Shawn måste låtsas vara synsk och får typ "anfall" där han "ser" svaren i gåtorna i de olika fall han utreder, trots att han egentligen bara vet det utefter vad han sett och att han är så otroligt smart. Han har även en sidekick som heter Gus Burton och de har varit bästa vänner sedan de var små och han är egentligen en person som jobbar för ett apotekföretag (skulle nog vara svenska benämningen, engelska är "pharmasutical salesman") och har blivit inlurad i huvudhandlingen just för att han kompletterar det Shawn inte vet med att han är rejält smart och kan saker som av Shawn ses som mer "nördiga".

Det är en av mina favoritserier, skulle vara jättekul om någon annan sett serien.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: