Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1382 ggr
papa-bear
2/25/15, 6:49 PM

True Detective

Nu har jag sett de 2 avsnitt av True Detective som visats på svt1, och nu vill jag ha hjälp. Den här serien är ju tokhajpad, men jag förstår inte varför. Blir det bättre i de följande avsnitten, eller lullar det på i samma tempo som i de 2 första?

Annons:
Facie
2/25/15, 7:00 PM
#1

Jag hade samma problem, såg bara två avsnitt.

Pretty wise //

papa-bear
2/25/15, 7:03 PM
#2

Då är jag inte ensam i universum med mina funderingar. Kul att veta. 🤗

Maria
2/25/15, 7:05 PM
#3

Jag ska börja på avsnitt 5. (Fick serien i julklapp) och man kan säga att det går långsamt framåt. Jag gillar serien skarpt.

Jag tycker om växlingen mellan då och nu och att man anar en koppling som förmodligen sakta kommer att ge sig.

Jag gillar också att huvudpersonerna inte är särskilt sympatiska för man är ju van vid "hjältar" Dessutom är den snyggt filmad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Klass
2/25/15, 7:47 PM
#4

Jag tänker som så - att man nog bör gilla att analysera karaktärerna, deras mörka och ljusa sidor, vad de tänker, hur de mår, o.s.v.  Det är ju inte en "ordinär" mordgåta.

Personligen är jag lite tveksam, jag både gillar och inte gillar serien. Men huvudpersonsskådespelarna är jättebra!
Jag har sett hela säsong 1 (kommer det fler säsonger?) och den lämnade inget större intryck hos mig, förutom signaturlåten.

CasaRamon
3/3/15, 12:00 PM
#5

Jag fick låna första säsongen av serien.  Orkade med 5 avsnitt, sen gav jag upp. Orkade inte med att se en av huvudpersonerna hela tiden sitta och tala långsamt, kedjeröka och forma figurer av en ölburk. Handlingen tog ju aldrig fart.

Maria
3/3/15, 12:09 PM
#6

Jag har två avsnitt kvar och det har allt tagit fart men ganska långsamt.😉

Nu gillar jag ju den suggestiva stämningen och att man inte riktigt fattar vad intervjuerna ska leda till.

Jag älskar dessutom musiken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
3/8/15, 5:24 PM
#7

Nu har jag sett hela serien och  jag bara älskar den. Den blir bara bättre och bättre för varje avsnitt och slutet är en riktig nagelbitare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: