Annons:
Etiketttv-serier
Läst 2767 ggr
taylor__lambert
2/19/15, 11:54 AM

112 Aina

112 Aina har ju gått ett tag på TV och jag har aldrig tittat på det men vad jag kan utgöra av reklamen så är det skräp.

Dock undrar jag vad det hela går ut på? Att förlöjliga Poliser och deras jobb?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Cireea
2/19/15, 12:01 PM
#1

Hahaha alltså 112 Aina är ju så bra 😂

Ta det med en nypa salt, det har funnits sådana här program så länge jag kan minnas. Om det inte var Partaj var det Hey Baberiba och var det inget av dom så var det Karatefylla. 

So what om man förlöjligar poliser? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

taylor__lambert
2/19/15, 12:37 PM
#2

#1 Har inte tyckt om varken Partaj, Hey Baberiba eller karatefyllan, tycker dom tar upp onödig space i TV tablån.

Visst är det kul att man kan förlöjliga saker men det ska väl gå till en viss gräns, jag tycker mer att dom gör Poliser till idioter av vad jag sett ifrån deras reklamer. Deras reklamer är så oinbjudande att jag snabbt byter kanal när deras reklam kommer fram. Hade det varit väktare hade det varit en helt annan sak, en väktare kan du bli utbildad till på en helg, men polis kräver mer utbildning och mer kunskap.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cireea
2/19/15, 12:41 PM
#3

Ja det kanske du tycker och jag tycker inte så 🙂Tur att vi får ha olika åsikter och TV tablån är ju inte bara till för dig eller för mig utan för alla. 112 Aina är ju antagligen populärt, annars skulle det inte fortsätta visas. 

Det har funnits andra dom förlöjligat. Kungafamiljen och politiker är bara två saker som förlöjligas på TV, så varför inte poliser? Spelar det någon roll hur lång utbildningen är? Så bara för att en väktare har en kort utbildning på en helg så får dom förlöjligas? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

taylor__lambert
2/19/15, 12:48 PM
#4

Tycker inte man ska behöva förlöjliga någon på TV vare sig kungafamiljen eller poliser eller någon, tycker inte det är nöjsamt,  sen sa jag inte specifikt att väktarna ska förlöjligas bara för att dom har sämre utbildning.

Men sen tycker jag att väktare till vardags beter sig annorlunda och barnsligt tom, till viss del, så den skulle säkert bara ge en verklig bild av hur det är. Men det behöver ju inte betyda att det förlöjligar dom utan det visar ju bara hur det är.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cireea
2/19/15, 1:03 PM
#5

Att förlöjliga de som sitter "över oss" - politiker, kungar osv - har man gjort i alla tider. Förr i teater, böcker eller andra kortare skrifter (satirer) och idag med hjälp av media såsom TV, Twitter, 9gag, Youtube osv. 

Jag ser inget problem med det då det inte är något allvar🙂Poängen är ju att roa folket och göra de som folket oftast ser som högre uppsatta till vanliga människor som gör exakt det folket i samhället gör. Dom klantar sig, ställer dumma frågor, är tafatta, laddar ner, gör hembränt, har hemliga drömmar, älskar sig själva, hatar sig själva, har blonde moments osv. Alltså det handlar ju inte om att poliser, kungar, politiker, pippi långstrump eller what ever är dumma i huvudet eller att man vill trycka ner dom utan man gör dom likvärdiga. Man gör dom mänskliga! Sen att man tar i bara för nöjets skull, det är en annan femma men högst vanligt. 

Men som sagt, det är ju inte till för alla. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JenniN]
2/20/15, 1:08 PM
#6

Jag som älskar 112 aina. De är så himla kul! 

Dock har jag alltid haft svårt med café bärs och partaj. 

Men 112 aina är ju jätteroligt !

Annons:
Facie
2/27/15, 11:22 PM
#7

Så jävla kul är det, inget negativt att säga om den sjuka serien. Gillaren mer och mer!

Pretty wise //

[Dark-lord]
3/2/15, 4:14 PM
#8

Ni svarar alltså i denna tråd för denna hjärndöda serie med dålig humor, men inte i min Sopranos-tråd?

Cireea
3/2/15, 4:17 PM
#9

#8 Man svarar väl där man vill svara, eller hur?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Dark-lord]
3/2/15, 4:24 PM
#10

#9 Ja men man bör väl hålla lite högre standard ibland när det gäller TV kan jag tycka.

Cireea
3/2/15, 4:44 PM
#11

#10 Och det är såklart du som bestämmer det? 

Det som drar tittare visas på TV, så har det alltid varit och kommer alltid vara. Sen har alla olika åsikter men man kan ALDRIG komma och säga att någon annans åsikt gällande ett tvprogram eller en serie är felaktigt.  Alla har olika smak!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Dark-lord]
3/2/15, 5:07 PM
#12

Justin Bieber har många fans, är han en bra artist bara för det?

Cireea
3/2/15, 5:18 PM
#13

Antagligen enligt hans fans, eller hur? Jag gillar honom inte men andra gör ju det men bara för att jag inte gillar honom så är han ju inte skit för det. 

Alla har olika smak och uppenbarligen är det ingen som ser på Sopranos eller ingen som orkar sätta sig ned och skriva. Deal with it.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Dark-lord]
3/2/15, 5:25 PM
#14

Ingen som ser på Sopranos? Snälla du, den är rankad som en av de bästa TV-serierna någonsin och hade sjukt stora tittarsiffror. 

Och vill inte ha någon konflikt eller något med dig om du tror det, störde mig bara på att denna tråd är för aktiv.

Cireea
3/2/15, 5:33 PM
#15

Det var inte så jag menade, så ge upp. Jag menade att antagligen är INGEN HÄR INNE intresserad. 

Jisses, orka bli butthurt över att en tråd är aktiv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Dark-lord]
3/2/15, 5:35 PM
#16

I så fall börjar jag ifrågasätta smaken på denna sajt, varför skulle man inte gilla The Sopranos, en mästerligt skriven serie, utan istället en lågbudget Svensk komediserie?

Jag är inte butthurt, är väl inte särskilt öppensinnat av dig heller att ge dig på yngre på det där sättet. Jag är ju 17 år.

Cireea
3/2/15, 5:38 PM
#17

Ifrågasätt hur mycket du vill men jag gillar inte The Sopranos. Man kan inte gilla allt, det får du acceptera. Tänker du kapa den här tråden ytterligare? 

Ge mig på dig? Nu får du sluta. Du påbörjade en diskussion och jag hakade på då. Jag har inte gett mig på dig utan snarare argumenterat emot ditt sätt att resonera. 

Och om jag måste få säga det själv.. du ger den här tråden ännu mer uppmärksamhet genom att skriva i den. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Facie
3/2/15, 7:14 PM
#18

#16 Om det inte passar, dra! Inte svårare än så.

Pretty wise //

[Dark-lord]
3/2/15, 7:52 PM
#19

#18 Är väl ändå i vilken tråd jag vill? Jag är medlem i denna kategori precis som du, så varför ber du mig dra på ett så drygt sätt? Inte gjort dig något.

Cireea
3/2/15, 8:00 PM
#20

#19 Du har haft en väldigt otrevlig attityd i denna tråd. Du får mer än gärna ha dina åsikter gällande program du gillar eller ogillar men att klampa in i en tråd och börja ifrågasätta varför ingen svarar dig i din tråd och börjar sen uttrycka dig om att denna tråd inte får vara mer aktiv än din egen bara för att serien är enligt dig dålig. 

Jag gillar verkligen inte hur du uttrycker dig. De trådar som är aktiva är det för att det finns intresse för att skriva i dom. Det är ingenting jag som Sajtvärd styr över utan det är upp till varje enskild person att delta i de trådar de finner intressanta.

Antagligen finns inget intresse just här för Sopranos, oavsett vad du tycker. Du kanske tycker den är hur grym som helst men jag gör inte det och därför skriver jag inte i din tråd. Du gillar inte 112 Aina, varför skriver du här då? 

Passar inte forumet dig är du mer än välkommen att lämna mitt forum. Jag tvingar ingen att stanna och jag tvingar inte heller någon att komma hit.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: