Annons:
Etikettbarn-och-ungdomsprogram
Läst 1096 ggr
Roze4235
1/14/15, 10:45 PM

Nya progammet, för din 3-6 åring..

Tycker du att den nya videon om kön som släppts är lämplig att ses av barn (ungefär) 3-6 år? Berätta varför du tycker just det.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
Roze4235
1/14/15, 10:48 PM
#1

Själv tycker jag INTE det. Men det verkar som att många dock tycker det, då bokstavligen alla går & nynnar på låten. Den får en stor fet 0/5 av mig, då småbarn inte (vad jag tycker) skall se på detta. Hoppas ni förstår varför! Kram, // "Roze".

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

taylor__lambert
1/14/15, 10:49 PM
#2

Kan du länka? Har inte sett den :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Roze4235
1/14/15, 10:51 PM
#3

#2 Kan skicka meddelande.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Lexie82
1/25/15, 8:27 PM
#4

Får man fråga VARFÖR du inte tycker att den är lämplig? Små barn är ju nyfikna, och de ser inte könen som något sexuellt. Jag tror att anledningen till att så många har problem med klippet är just att vi lägger på våra egna värderingar och erfarenheter, vilket gör snoppar och snippor till något sexuellt eller till och med snuskigt. För små barn är det helt enkelt en rolig skillnad mellan pojkar och flickor.

taylor__lambert
1/25/15, 9:14 PM
#5

Jag har nog lite blandade känslor om det hela, troligen för att jag vart våldtagen som liten, men jag tycker inte det är så värst trevligt när ett bar sitter och sjunger en sån låt på bussen eller tunnelbanan tex.
Men för ett barns ögon är det ju oskyldigt men för en vuxen person runt omkring så är det helt andra tankar som far runt, för att vi är mer erfarna helt enkelt och vet vad det handlar om.
Nu har både min lilla syster som är 5 och mina två kusiner som är 4 och 2 år sett på detta, 5 & 4 åringen tyckte inte det var någon höjdare men 2 åringen tyckte det var kul och dansar gärna till låten

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Hallonregn
1/26/15, 5:44 PM
#6

Jag tycker inte att alla barn ska få höra/se den på Tv..
men har också lite blandade känslor om den.

Det är ju iofs bra att barn kan få lära sig om det
och fråga deras föräldrar, istället för att (t.ex mig) få lära sig om allt sånt i skolan..

Annons:
Lexie82
1/27/15, 12:24 AM
#7

Personligen tycker jag att det är bra att man avdramatiserar det där med kön, vilket  det här klippet gör.
 Jag tror att det mer är ett problem för föräldrar som tycker att det är pinsamt när barnet till exempel börjar sjunga den på bussen eller i matkön. Men det är ju för att samhället (läs vuxna) har gjort könen till något laddat, förbjudet.

catcult
1/27/15, 2:03 AM
#8

Kan någon länka? Har inte hört talas om den och är nyfiken!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

catcult
1/27/15, 6:53 PM
#10

Haha, den var ju jättekul! 😃 Catchy refräng, trevligt illustrerad. För att svara på frågan hade jag inte haft några problem med att visa den för min hypotetiska 3 eller 6-åring.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

NordicSunset
1/27/15, 8:23 PM
#11

HAHAHA bara jag som skrattar ihjäl mig?

Be the best version of you.

  • Zoella
ChristineL
1/28/15, 12:50 PM
#12

Jag tycker den är underbar! Om jag förstått det rätt så är det bara en del i ett program som kommer handla om kroppen, sjukdomar och lite sånt. Barn har rätt att få veta saker om hela kroppen, och just det där med kön och sexualitet kan vara lite knepigt som förälder. Jag ser gärna sexualupplysning redan från förskoleåldern, naturligtvis anpassat till ålder.

Cireea
1/28/15, 1:04 PM
#13

Jag håller med #12  🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lexie82
1/28/15, 10:25 PM
#14

Jag håller också med #12
 Jag skulle vilja se sexualupplysning från förskolan, som sedan fortsätter koninuerligt under hela skoltiden, anpassat efter ålder. Och då inte bara om den fysiska biten, utan baka in att lära barnen om integritet, vad som är okej och vad som inte är det osv.

ChristineL
1/29/15, 7:30 AM
#15

#14 - Ja, men precis! Man lär ju inte en 3-åring om men s och könssjukdomar ;) Utan jag tycker det borde vara koncentrat kring den egna kroppen just då, vem som helst får inte röra var som helst.

Upp till toppen
Annons: