Annons:
Etiketttv-spel
Läst 1455 ggr
taylor__lambert
12/29/14, 2:09 PM

Hjälp! - Playstation2 spel

Okej så jag fick fyra nya spel i julklapp av min älskade pojkvän, de är köpta i USA och mitt playstation2 säger att de inte är playstation2 spel, datorn tar emot disken men mer än så går det inte. 

Jag kan även tillägga att spelen skickades hit via paket då min kille bor i USA och han kommer inte förrän i Januari, kan leveransen ha skadat spelen? De var mycket väl in paketerade och var omringat av bubbelplast.

Vad ska jag göra, är det helt omöjligt för mig att kunna spela spelen eller vad? Jag är så sjukt ledsen över det hela då det är spel som jag verkligen vill spela men mitt ps2 VÄGRAR ta emot dom. 😭

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Mitralis
12/29/14, 2:13 PM
#1

Jag råkade komma åt någonting i sambons PS2 när jag stoppade in en skiva. Sedan ville den inte läsa skivorna längre. Jag köpte ett "nytt" PS2 på Tradera och sedan berättade jag för sambon att jag hade haft sönder hans. Han sa att det nog inte var någon fara och sedan pillade han på någonting och efter det så har det fungerat. 
Har du provat med någon skiva som du vet fungerar efter du provat med de nya? Om de gamla inte heller fungerar så är det säkert bara någonting som ska pillas på 🙂



taylor__lambert
12/29/14, 2:18 PM
#2

#1 hmm ja jag kan ju testa. kollade ju film på den för någon dag sedan, det kanske gjorde något.

Tack :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Mitralis
12/29/14, 2:20 PM
#3

Det var när jag stoppade i en film som det blev knas för mej också.



Carrosh
12/29/14, 2:42 PM
#4

Det kan inte vara så att spelen (liksom filmer brukar vara) är regionsbaserade?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

taylor__lambert
12/29/14, 2:47 PM
#5

Nu har jag testat lite olika spel som brukat funka men de nya spelen funkar ändå inte 😕

Vad vare din sambo pillade på som gjorde att den funkade normalt igen Mitralis?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/29/14, 2:48 PM
#6

#4 kanske, kan ju kolla med filmen jag också fick, funkar inte den så är det nog så 😕

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Carrosh
12/29/14, 2:49 PM
#7

Funkar de andra spelen du har då?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Mitralis
12/29/14, 2:49 PM
#8

Hm, så ingenting funkar nu? 
Jag ska höra med honom när jag kommer hem vad det var han gjorde. Jag tror att det var grejen som lasern sitter på som kommit ur läge. När man öppnar luckan så är den mot sidan med gångjärnet, så att säga.



taylor__lambert
12/29/14, 2:49 PM
#9

Ah nu testade jag filmen och den funkar utmärkt. Nu blir jag ju bara fett lack på mitt PS2

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/29/14, 2:51 PM
#10

#7 alla mina andra spel verkar funkar både från PS och PS2

#8 ska ta mig en titt där och se

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Mitralis
12/29/14, 2:52 PM
#11

Skumt, om det bara är de nya som inte funkar så kan det vara som #4 skriver.



taylor__lambert
12/29/14, 3:01 PM
#12

#11 jo men det förklarar ju inte varför DVDn funkar :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Mitralis
12/29/14, 3:06 PM
#13

#12 Om felet sitter i spelskivorna från utlandet så funkar de svenska ändå.



Annons:
taylor__lambert
12/29/14, 3:11 PM
#14

#13 jo men det är ju just det, filmen jag har är köpt i samma affär som spelen i USA, men filmen funkar men inte spelen. Men kanske är som så då att spelen endast funkar på USAs ps2:or, men det låter ju helt sjukt att det ska vara så :/ borde funka överallt.

Kanske går att ändra inställningar eller nått?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Mitralis
12/29/14, 3:14 PM
#15

#14 Ah, missade att filmen var från samma ställe. Det är mycket möjligt att spelen inte fungerar mellan länderna. Har tyvärr ingen aning om det går att låsa upp på PS2or.



Mitralis
12/29/14, 3:17 PM
#16

Nu har jag kollat lite och det går tydligen att chippa. Har ingen aning hur man gör det. Men om man lägger ut en blänkare på facebook så brukar det alltid dyka upp nån som kan hjälpa.



taylor__lambert
12/29/14, 3:21 PM
#17

hmm ska se vad min kille säger (han är en liten spel nörd och vet det mesta) när han väl känner för att gå på rast ifrån jobbet och snacka lite med mig XD

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/29/14, 4:09 PM
#18

Ah så nu har jag kollat på PlayStation Supporten, där det stod att man ska kolla regionen, det stod ingen vidare förklaring så gick till denna webplats där det då står hur regionerna är kodade, vilket då i sin tur betyder att de kan endast spelas på de playstation med samma kod (när jag noga läst igenom hela bruksanvisningarna hittade jag den där j****a koden). Så Carrosh Hade rätt. Men nu är jag helt förtvivlad, jag ville verkligen spela spelen men nu får jag vänta tills det att jag besöker honom (som jag aldrig vet när det kommer bli av) vet inte ens om han har ett PS2 Åh nu gick hela min värld under 😭 

Men tack ändå för hjälpen 👍

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
12/30/14, 2:15 PM
#19

Visade sig att man kan chippa med modbo 4 chip (fanns ett annat chip också men den funkade inte heller till mitt ps2), så gick till det bästa stället som finns i Stockholm som alla rekommenderat då de kan sin sak men de sa "du har fel modell lasern kommer bränna sönder dina skivor efter 2 månader så jag kan inte garantera att du kan spela dina spel"

Såå ja, det är nu helt omöjligt för mig att spela mina utländska spel.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Mitralis
12/30/14, 6:00 PM
#20

Kolla på e-bay om du kan köpa ett amerikanskt ps2 🙂



Annons:
taylor__lambert
12/30/14, 6:48 PM
#21

#20 nä killen har sagt att han ska göra det åt mig, "its supposed to be your christmas gift" säger han.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Carrosh
1/1/15, 3:42 PM
#22

#18 Misstänkte nästan att det kunde vara så. Eftersom folk brukade hålla på med chippning eller köpa chippade maskiner under den tiden det begav sig med ps2 här. Bra att det går att fixa iaf :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: