Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1566 ggr
Cireea
2014-12-13 22:49

Saknar ni aldrig kanalerna?

Musiknörd som jag är minns jag tiden då ZTV fanns och MTV var en kanal enbart för musik. Däremot finns det ju olika MTV-kanaler idag utöver "standard" kanalen som spelar olika sorters musik men det är dock inget som jag kan ha utan att det ska kosta för mycket 😕

Saknar någon mer här ZTV och MTV som det var förut? Alltså fullproppat med musik dygnet runt?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Inkanyezi
2014-12-13 22:53
#1

Oj, och vi som är lite äldre lyssnade på Radio Luxemburg och Radio Nord när det begav sig.

Nuförtiden är ju utbudet nästan oändligt. Vi har Spotify och tuben och tusentals radio- och tv-stationer som sänder dygnet runt. Men man kanske vill ha den där bekanta rösten som annonserar låtarna, och någon som väljer? Lugn, det finns också. Du kan ju kolla igenom all webradio som finns till att börja med, inte bara från Sverige.

Och massor av kanalerna är kostnadsfria.

Whippet
2014-12-13 22:54
#2

Hemma har vi MTV

I'm out Vilar huvudet i handen

Bill&Bull
2014-12-13 23:01
#3

Jag saknar verkligen MTV när det bara var musik. Kunde man ha på hela dagarna och lyssna :)

||My Love For Animals Is Immortal||

-Aida-
2014-12-13 23:03
#4

när jag va yngre så va ju MTV grymt att ha på, men med tiden så avtog musiken nu lyssnar jag inte alls på musik, bara när jag städar, har ingen tv heller och har inte tittat på tv på många år, de saknar jag inte heller.

Lavine
2014-12-13 23:04
#5

Saknar MTV som det var förut (och har inte kanalen/kanalerna som finns i dag), men kanske skulle jag ändå inte ha på kanalen så mycket i dag. Ett riktigt bra musik-tv-minne är det i alla fall.

Cireea
2014-12-13 23:06
#6

Jag skulle mer än gärna ha tillbaka ZTV och gamla MTV (och inte behöva köpa till MTV rock eller MTV hits för att kunna lyssna på musik).  lyssnade en hel del på VH1 också när det var bra musik där. 

Jag saknar bara att ha kanalen på i bakgrunden medan jag lagar mat, städar eller bara sitter vid datorn. Det är inte samma sak att shuffla på spotify eller sitta inne på Youtube. Just det här med att upptäcka så mycket ny musik via kanalerna saknar jag något ofantligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Roze4235
2014-12-13 23:10
#7

Åh, vad jag saknar MTV som det var förr.. 

Minns att jag slängde igång MTV en typ påsk/alla hjärtans dag och Justin Timberlake började sjunga, det var tider det. 

(Rätta mig om jag har fel) Men borde inte "MTV" stå för Musik Tv, eller något sådant? Om det gör det så får dem ta & byta namn med en gång eftersom att det knappast är någon musik kvar på kanalen.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Cireea
2014-12-13 23:14
#8

#7 Jo det har du alldeles rätt i men MTV har delat upp sin kanal. Det som bara heter "MTV" är det som de flesta har idag som är packad med serier.  Utöver MTV finns det flera andra kanaler som sänder musik, typ som MTV Hits eller MTV Rock. 

VH1 är en systerkanal med MTV, dock har dom inte alls lika bra utbud som på den tiden då MTV bara var en musikkanal!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Roze4235
2014-12-13 23:21
#9

#8 Hade VH1 innan jag flyttade, och när jag hade det så sändes det endast från kl. 23:00 - ..? (Kommer inte ihåg, tror det var 08:00) Hade Boxer, minns inte riktigt vad det är för skrutt jag har nu dock.

Det tycker jag var väldigt tråkigt eftersom att jag också är en så kallad "Musik Nörd".

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Cireea
2014-12-13 23:24
#10

#9 Ja, jag tror dom inte spelar musik förrän sent på kvällen tills tidig morgon. Förr tror jag dom spelade musik runt 20 - 21 tiden men har inte allt för stor koll då jag inte använde VH1 förrän ZTV och MTV blev sämre. Dock har aldrig VH1 levt upp till samma kvalité i musik. Dom spelar mest äldre musik och inte så mycket nytt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Roze4235
2014-12-13 23:28
#11

Jo, VH1 spelar nya låtar också, deras slogan är hits+stars+old+new.

Men jag kan inget annat än att hålla med om att man började kolla mer på VH1 när M&ZTV blev sämre.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

nottheonly
2014-12-14 09:00
#12

Nä inte direkt.

neasfotografier
2014-12-17 14:25
#13

Jag saknar MTV som det var förut när jag var liten. Typ slutet på 90-talet början på 00-talet.
När det var musik heeeeeela tiden. 24/7.
På kvällarna minns jag också att jag var vaken sent och kollade på sjuka grejer som Viva la Bam, Jackass och Dirty Sanchez. Hehe, ja. Jag är väl lite konstig kanske 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Exiitoz
2014-12-19 12:53
#14

Viva la bam var en favorit, pratade alltid i skolan med vänner som också kolla om vad som hände i avsnitten :D

[Jimma]
2014-12-25 23:58
#15

Populärmusik förmedlas i dag främst via Internet, inte video som för 20 år sedan eller radio som på 1950- 60-talen. Därför betyder MTV inte så mycket för många som växer upp nu.

Michaela-N
2014-12-28 14:03
#16

När jag var liten så var det på MTV som man hörde alla nya låtar. Sen blev dom veckans snackis i skolan 🙂

Cireea
2014-12-28 14:59
#17

#16 Så sant! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: