Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1261 ggr
Cireea
2014-09-07 15:42

Ny TV

Nu är det såhär att vår gamla TV håller på att rasa ( inte bokstavligen). Vi har därför börjat fundera på en ny TV men då kommer såklart frågan, vilket märke ska man välja egentligen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
VildaVittra
2014-09-07 15:50
#1

Äsch! Varför inte bli medlem i klubben "våga vägra TV" istället? 😎

Tittar man enbart på nätet så slipper man ju reklamen om man installerar adblock dessutom. Eller vara lite miljövänlig och ringa på en bortskänkesannons på blocket?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2014-09-07 15:56
#2

Vi använder ofta vår TV för att se på film från datorn eftersom vi är tre stycken känns det lite jobbigt att trängas i vår säng framför en liten skärm 😉Sen tycker jag om att se film/serier på tv  ibland då jag tycker det finns en charm med reklam, det känns lite som "förr" - innan man alltid satt vid datorn utan reklam. När man ser på datorn kan man pausa och då slutar det ofta med att det pausas hit och dit men ser man på TV:n då väntar man tills reklamen 🙂

Vi har dock dålig erfarenhet av begagnade TV's .. den vi har nu är begagnad och då var HDMI utgången trasig och tv:n i sig blinkar i färgerna, TROTS att dom lovade att allt funkade som det skulle vid inköpet. Vi behöver HDMI, VGA osv då vi spelar tvspel och kopplar ihop datorn med HDMI. Sen ska jag inte ens börja med andra begagnade tvapparater som jag köpt/fått tidigare. 

Så den här gången blir det en ny då vi aldrig inhandlat en egen tv förut, endast begagnat. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[VSK]
2014-09-07 16:01
#3

TS

vad får TV kosta och vilken storlek vill ni ha?

SegerSims
2014-09-07 16:02
#4

Ska det vara som förr så är det tjocktv som gäller och ingen reklam alls 😉

Cireea
2014-09-07 16:07
#5

#3 En "46 (isch) och priset är inte viktigt - helst inte liksom 10 000 … utan så billigt som möjligt men ändå med HDMI och VGA utgångar.. 

#4 Varav mina "" vid förr … jag är också uppvuxen med VHS och tjocktv men jag menar bara känslan av att familjen är samlad och man ser film som går på tv. Det finns en charm med det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[VSK]
2014-09-07 17:12
#6

HDMI har alla nya apparater sen år tillbaka… 

Den här tillhör de bättre detta året. 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2574791

Annons:
Cireea
2014-09-07 18:09
#7

så Samsung kan vara ett par märke? Vi har en Sony just nu .. 

Är Andersson bra eller är det ett skitmärke?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[VSK]
2014-09-07 18:21
#8

Beror på vilka krav man har.. Tittar man bara på söliga bildsekvenser och inte har nå krav på bild, så duger Andersson gott och väl. Man får ju det man betalar för oftast.

Cireea
2014-09-07 18:43
#9

Min sambo är nog kinkigare än vad jag är när det kommer till kvalitén på bilden 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[VSK]
2014-09-07 18:51
#10

😃

Upp till toppen
Annons: