Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1207 ggr
PotatoEcho
8/12/14, 12:22 AM

Hjälp med ny serie

Hej! Jag letar nu efter en ny serie att följa. Det jag mest är typ ute efter i serien är kärlek, drama och att den handlar om ungdomar, Eller mest kärlek ;)

Serier som jag bla sett är OTH, Glee, PLL, Gossip Girl, The OC och jag skulle vilja börja följa någon liknande nu.

Har ju egentligen en massa jag VILL se typ: Orange is the new black, Friends, Misfits, Carrie Diaries, The Walking Dead. Men antingen är jag inte sugen just nu eller så får jag inte tag på nått sätt att se dom.

Men vilken serie rekomenderar DU och VARFÖR? :)


Annons:
VildaVittra
8/12/14, 12:34 AM
#1

I och med att jag inte gillar någon av de du räknade upp så tror jag att du skulle gilla Reign. http://www.imdb.com/title/tt2710394/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

perez
8/12/14, 12:39 AM
#2

Prison break!! Åå bästa serien någonsin, den och oth :) Prison break har en hel del kärlek i och är jättespännande! Verkligen rekommenderas!!

Cireea
8/12/14, 12:40 AM
#3

Inte för att den här serien tillhör det du är ute efter men jag älskar verkligen Game of Thrones 🙂Annars är serien Arrow också väldigt bra! 

Ingen av dem tillhör, som sagt, den kategori du är ute efter men det kanske kan vara något för dig ändå? 😃

#2 ÅÅÅH PB😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PotatoEcho
8/12/14, 12:42 AM
#4

#1 Tack! Jag vet dock inte om jag är så förtjust i fantasy, kungar och drottningar  osv 😐

#2 Har tänkt att kolla på PB för något år sen, men har alltid det tyckt verka så ah inte romantisk haha! Jag vet inte vad det är med mig, men allt jag vill se på de senaste månaderna SKA vara romantiskt..

#3 Ja, jag har hört att många gillar Games of Thrones, men vet som sagt inte om fantasy är något för mig just nu :o


Cireea
8/12/14, 12:43 AM
#5

TS, om du annars kan tänka dig följa Koreanska dramor så har jag MASSOR av serier som du kan se. Mycket kärlek och så lite svartsjuka och ja, allt det där som hör till 😉Det är inte så illa som man tror, jag var rätt skeptiskt till Kdrama från början också men nu kan jag inte slita mig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PotatoEcho
8/12/14, 12:46 AM
#6

#5 Det är något jag aldrig hört talas om! Kanske borde testa att kolla? Vart ser man det då, det måste ju finnas med engelsk undertext haha! ;)


Annons:
Cireea
8/12/14, 12:53 AM
#7

Du kan använda dig av gooddrama.net , det är lite dålig kvalité ibland på själva bilden men det är inte så farligt. Annars kan du självklart ladda ned om det skulle vara så, då kan du alltid få bra kvalité och engelsk text. 

Kan i så fall börja tipsa dig om: 

- You're Beautiful 

- The Heirs 

- My love from another star 

- School 2013 

- Flower Boy Ramyun Shop  (Det finns fler i serien "Flower Boy", bland annat Shut up! Flower boy band och owed boy next door) 

The Heirs eller You're Beautiful skulle jag börja med, dom är riktigt grymma! Dessa serier är ju oftast 16 - 20 episoder långa så man hinner se många serier om man är effektiv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
8/12/14, 2:27 AM
#8

Twisted, 90210, Awkward, Switched at birth 🙂

[Tuulikki]
8/12/14, 1:15 PM
#9

Awkward, Hart of Dixie, New Girl, Skins, Drop dead diva, Sex and the city

[Emma--]
8/12/14, 4:00 PM
#10

Desperate housewives.
Kanske inte ungdomar, men det är kärlek, massa roligt, lite drama och spännande. Och då har du hela 8 säsonger att se 😃

Awkward som redan nämnts i tråden är också värt att se. 🙂

PotatoEcho
8/14/14, 6:50 PM
#11

Tack för era tips! Awkward har jag också redan sett & var väldigt bra!

Funderar nu på att börja se vänner eller desperate housewives… Vilken ska jag välja? 🤔


[JenniN]
8/18/14, 5:45 AM
#12

Hart of dixie är underbar. Den handlar nästan mest bara om kärlek.

Upp till toppen
Annons: