Annons:
Etiketttv-serier
Läst 837 ggr
Nelley
2014-04-08 22:49

Walking Dead Season 4 Episode 16

Hallå det sista avsnittet vad tycker ni?☝️ gör som på himym och spoiler-varnar för ev. sena tittare. Sedan om någon undrar så kommer det faktiskt säsong 5.. och 6 också förhoppningsvis😃

Annons:
Nelley
2014-04-08 22:56
#1

Jag tycker iallafall att det sista avsnittet var fantastiskt bra men sånt elakt slut!!😭 jag satt där o bara nääääää, det kommer nog ett till avsnitt osv, men nu måste vi vänta i typ minst ett halvår eller något för att nästa ska komma😕 förresten är det någon som sett alla webisodes? jag har sett dem första, torn apart, som handlade om den sk bicycle girl(stavning) Den första zombien som Rick dödade. Nu blev det lite ot men tillbaka till ämnet så tycker jag att det sista avsnittet var bra! Men taskigt. Och vad tror ni kommer hända på terminus sen?🤐

[Tilde]
2014-04-09 09:24
#2

#1 Varför var det taskigt?

*SPOLIER ALERT*

Jag hade längtat efter kannibaler! Visste att de skulle komma någon gång, så det var ju på tiden. 😃 Riktigt spännande! Hoppas att Carol kommer att rädda dem, hehehe

[RedHood]
2014-04-09 09:28
#3

Tyckte det var otroligt bra! Även ifall man verkligen ville se mycket mer men längtar så till nästa säsong! Tror det kommer bli episkt 😃

Nelley
2014-04-09 09:44
#4

#2 För att dem gör världens spännande slut och så ska dem få oss att vänta skitlänge till nästa avsnitt😭 kannibaler? självklart, gud va dum jag känner mej, haha😃

#3 ellerhuur🤤*drömmer mej bort*

Calcifer
2014-04-09 12:32
#5

Tyckte det var förutsägbart och fånigt. Och kändes verkligen inte som en säsongsavslutning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

dermot
2014-04-09 13:41
#6

Beth…. Where is she :|

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Halvdansken
2014-04-09 19:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ni vet väl att :

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Emma--]
2014-04-11 16:26
#8

Tyckte det var helt ok, men håller med #5 om att det var väldigt förutsägbart. 

#7 Haha! 👍

Gasoline
2014-04-20 23:52
#9

Nyss sett sista avsnittet, och jag vill ha min fortsättning nu :'(

Nelley
2014-04-21 15:16
#10

AAAHHHhh!! ellerhur😛😢🤗

Cireea
2014-06-10 01:15
#11

Snart är Oktober här och då får vi äntligen mer TWD 😃Jag räknar dagarna! 

Tyckte sista avsnittet var lite "meh", bra men samtidigt inget märkvärdigt som det brukar vara i säsongsavslut. Får hoppas att dom kickar igång säsong 5 med något riktigt "smaskigt" istället 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Gasoline
2014-06-10 06:17
#12

Ja, fy vad jag längtar! :-)

komkoma
2014-06-10 10:15
#13

kannibaler? It makes no sence..tror det är helt omöjligt att konvertera till kannibalism där man slåss för sin överlevnad mot just monsterkannibaler…

sista avsnittet va helt otillfredsställande, kändes som ett "näst sista avsnitt"

Annons:
[Tilde]
2014-06-10 11:39
#14

#13 Tycker det är väldigt logiskt om det är extrem brist på mat. Lätt att många skulle börja jaga och slakta människor då.

Rumblebee
2014-06-10 13:27
#15

#13 tycker också ta det vore konstigt om det terminus invånare inte var kannibaler. Är ju bara att tänka igenom vad som händer där… Det är en zombie apokalypse och terminus har satt upp skyltar som pekar ut var dom finns och kallar det för fristad. Tar man sig dit så blir man bemött av öppna armar samt blir serverad färdiglagad mat (främst kött om jag inte minns fel, och i en magont stor portion med). Rick och hans grupp kommer dit och upptäcker att en invånare har glenns fickur, och jag tror inte Glenn skulle ha bytt bort uret med tanke på att den tillhörde hans fästmös far. Rick och hans gäng blir sedan jagade, först kommer de in i någon lagerlokal där det ser ut som om det brukar hållas någon ritual eller något med tanke på alla tända ljus bland annat, sedan springer de förbi en typ av inhägnad där man kan se blodiga ben (är en rätt snabb scen om jag inte minns helt fel). Sedan det att dom blir intvingade i en lastvagn där de möter Glenn ich Maggie med flera. Så jag tror helt klar att det rör sig om kannibalism och terminus har ju en bra teknik för det.. Istället för att jaga efter sin föda så lockar dom födan till sig genom att sätta ut kartor med det välsignade ordet "fristad"

dermot
2014-06-10 14:27
#16

Och dessutom är där ju kannibaler i serietidningen :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Nelley
2014-06-10 14:33
#17

#16 SPPPOOOIILLLL :0

komkoma
2014-06-10 16:04
#18

Visst att det är kannibaler but still… av allt overkligt så är detta extremt overkligt. Finnsju fotfarande djur

Cireea
2014-06-10 16:09
#19

Haha kom igen! Hur kan det vara overkligt med kannibaler i en serie när det i modern tid, alltså NU, förekommer? 

Jag har faktiskt väntat på kannibaler, tänk er själva i situationen om du absolut inte hittar mat men ni har en svag i gruppen. Ni dödar denne för att överleva. Varför skulle det vara svårt att tro? 

När du är ute i en skog, hur ofta stöter du ihop med djur? Inte särskilt ofta va? Precis, tänk dig då sannolikheten att du hittar så pass många djur att en grupp ska överleva. Om du inte har någon erfarenhet av hur man jagar så är djuren i skogen VÄLDIGT svåra att få tag på.

Dessutom lär djuren ta slut någon gång i området om du hela tiden jagar och dödar djuren som finns. Dom hinner inte reproducera sig alternativt flyr..Så det där med att "det finns fortfarande djur" håller inte riktigt som argument för att det ska vara overkligt med kannibalism. Dessutom är det bra mycket bekvämt att vänta på att människorna kommer till dig för att sedan slakta dom än att springa runt i en skog flera timmar om dagen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

komkoma
2014-06-10 16:43
#20

Jag ser dina argument och förstår de till en viss del mrn jag har endå svårt att tro att man skulle go kannibal i en zombieinfekterad värld. Det är bara vad jag tycker. Har läst serietidningarna så vet hur det utspelar sig men redan då tyckte jag det kändes extra vridet.

Annons:
Gasoline
2014-06-10 18:38
#21

Jag tror mycket väl att det kan röra sig om kannibalism, är man tillräckligt hungrig äter man det mesta. 

Ta tex flygkrashen i Anderna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Uruguayan_Air_Force_Flight_571

Såg en dokumentär om en ö dit man transporterade kriminella (och fattiga?) för att bli av med dom från samhället för länge sedan, där spred sig kannibalism ganska snabbt. Tror detta var i ryssland eller något liknande. Försökte googla på det för att få mer belägg i mitt uttalande men hittade tyvärr inget. 

Hur som, det är fullt möjligt. Sedan om det är passande/underhållande/önskvärt/troligt att ha med i serien är en annan sak 🙂 De skjuter ju varandra hej vilt så respekt för mänskligheten verkar ju inte heller finnas kvar.

Upp till toppen
Annons: