Annons:
Etikettdokusåpor-och-reality-tv
Läst 3475 ggr
Gasoline
2014-02-07 14:21

Farmen

Någon annan än jag som följer årets säsong av Farmen? 

Tänkte att det kanske kunde vara roligt att ha en diskussionstråd om detta 🙂

Annons:
Gasoline
2014-02-07 14:21
#1

Vem tror ni åker ut på Söndag?

Vem hoppas ni åker ut?

Fridaaaa
2014-02-07 14:22
#2

Japp kollar. "Känner" den ena som är med dessutom 🙂
Jadu, jag tror att Mats åker ut, beroende på vilken gren dem tar.
Gillar båda två, så vore synd vilket som. Tycker att Olov valde fel förstakämpe faktiskt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

InkaAthilea
2014-02-07 14:32
#3

Jag tror att mats kommer välja sågen och jag tror han är kvar..och den nye killen, vad han nu heter, får åka hem. Jag tycker att Olov borde valt den andre killen som förstekämpe. Han beter sig allmänt ojust, tycker jag.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
2014-02-07 14:40
#4

Jag tyckrr bättte om Olov nu. Gillar att han såg igenom BKs taktik att försöka få ut Sandra. Jag ogillar verkligen sånt beteende, mobbing är inte ok. Sen är det ju tv4 som vinklar vissa saker också.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Gasoline
2014-02-07 14:46
#5

#2 Där ser man, trevligt 🙂

Jag tycker om båda kämparna, vill inte att någon av dom ska åka ut. Väljer Mats sågen så ligger dom nog ganska lika, men väljer han husförhöret tror jag att han har en större fördel. 

Den andra killen som är nu, Faiki (?), verkar allmänt störig och om jag tolkade trailern rätt verkar det som att han kommer vara taskig på Sandra 😕

Olov är nog lurigare än vad man tror, han kan bli "farlig" som spelare då han är ganska uträknande. 

Jag förstår BKs plan, den var ganska smart även om den var elak. Som tur är så överlistade som sagt Olov detta. 🥵

Fridaaaa
2014-02-07 15:41
#6

#5 Japp. André 🙂

Ja jag tycker verkligen inte om Faiki heller pga sitt beteende 😮 Verkar som han har kommit dit enbart för att provocera liksom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
InkaAthilea
2014-02-07 16:16
#7

Olov må vara lurig men han verkar ha ett gott hjärta iaf. Att vara lurig tillhör spelet, det går ju ändå ut på att vinna, men ren elakhet gillar jag inte, att håna folk bakom ryggen eller framför dem. Vem tror ni vinner det hela? Jag tror mats och cornelia är de starkaste spelarna…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Leffe
2014-02-07 16:39
#8

Jag har faktiskt aldrig sett Farmen☺️

Gasoline
2014-02-07 17:02
#9

#6 ja, fy :-( #7 jag hoppas att du förstod att jag menade att Olov var lurig på ett bra sätt? Ett annat ord, listig :-) #8 såg faktiskt min första säsong förra året, och vart fast. Det handlar inte bara om bråk och intriger utan även om samspel och lite om hur man levde förr. Det är nog det jag fastnat för.

Ford -57
2014-02-07 21:43
#10

#8 Då har du verkligen missat nåt🙂

Gasoline
2014-02-08 15:33
#11

#10 Nu blir jag förvånad, kollar du på farmen? 🙂

Ria74
2014-02-08 15:51
#12

Klart jag ser på farmen, det är inte många dokusåpor jag missar 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ford -57
2014-02-08 17:37
#13

#11 Förvånad????? Ja d e nog jag åxå, lite 🙂😎 Ja e ju inte slav under Farmen, kollar nån gång då å då, mest för å se hur dom beter sej🙂

Annons:
Gasoline
2014-02-08 20:15
#14

#12 🙂

#13 Du gör mig positivt överraskad 🙂

Gasoline
2014-02-09 14:33
#15

Snart är det dags för dagens program; Kampen!

Spännande, spännande 🙂

Ria74
2014-02-09 14:40
#16

Blir det husförhöret tror jag Mats vinner eftersom han varit på farmen längre.

Är det styrka tror jag Simson vinner.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
2014-02-09 14:42
#17

#16 Kan hålla med. Simson kanske har mer kunskap i detta än vad man tror, men då Mats varit på gården längre och utövat bondepraktikan så tror jag att han har en stor fördel i det momentet. 

Däremot kan dom ju ta sågen, och då kan det bli ett jämt race tror jag.

Ria74
2014-02-09 14:44
#18

#17 Ja, i sågen blir dom nog ganska jämna. Ska bli spännande att se vem som blir nästa storbonde med 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
2014-02-09 14:47
#19

#18 Ja, det är ju nästan avsnittets höjdpunkt, storbondevalet och deltagarnas reaktioner på detta 😂

InkaAthilea
2014-02-09 14:49
#20

Ja..vem tror ni blir storbonde nästa v?

Om Simson åker känns det logiskt att han väljer  Fikri till storbonde. Om Mats åker väljer han André, eller?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Ria74
2014-02-09 14:53
#21

#20 Är inte helt säker på att Mats väljer André. Han verkade lite putt på André när Cornelia valde en kille som kämpe.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

InkaAthilea
2014-02-09 14:57
#22

Det är sant! Ja då kan det ju bli vem som helst av männen, tror inte att han väljer nån av tjejerna. Han verkar inte blivit jättebra kompis med nån av dem. I så fall kanske Janne blir vald, eller Olov en omgång till? 

Hmm.. Ja det ska bli spännande! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Gasoline
2014-02-09 14:57
#23

Ja, jag tror nog att Simson väljer Fikir eller Olov som storbonde om han åker ut, då dessa personer är de han verkar ha anförtrott sig åt. 

Om Mats åker ut kan det bli André, men som Ria74 säger så verkade Mats lite putt på honom så han kanske väljer någon annan, möjligen Cornelia?

Ford -57
2014-02-09 16:57
#24

# D va ju Positivt, Att man överraskar nån Positivt🙂

Gasoline
2014-02-09 22:01
#25

Även om Mats vann så verkar det som att båda kommer att stanna på ett eller annat sätt, kul :-) Men jag är lite rädd att faikri blir storbonde och då vill jag inte ens veta vilka tråkigheter som han utsätter Sandra för :'(

Ria74
2014-02-09 22:05
#26

#25 Nej, det blir nog inte lätt för Sandra om Fikri blir storbonde, han verkar har utsett henne till hackkyckling.

Skulle tippa på att Simson har satt Fikri som storbonde eftersom dom båda är/var utmanare.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ford -57
2014-02-10 20:01
#27

D va dagens Farm d, Ja säger då d, d e tur att man inte e deltagare där, helt klart🙂

Annons:
Gasoline
2014-02-10 20:14
#28

#27 ja, usch och fy! Hade det inte varit för det psykologiska spelet som pågår så hade jag gärna velat prova :-) Nu vart ju fikri storbonde, det kommer ju verkligen röra runt bland deltagarna och innan veckan är slut kommer det nog vara rabalder på gården. Och stackars Sandra, hon må vara väldigt negativ men jag tror att hon denna vecka kommer att få ta mycket oförtjänt skit :-( mobbning är aldrig ok!

Ford -57
2014-02-10 20:22
#29

Jajamen me en sån som Fikkri skulle d gå åt Hvete. Jepp, om han kör me mobbing å trakk så visar d ju bara vilken ynkrygg den e. Jaja nog om d nu känner jag😕

[Nyponsoppa]
2014-02-11 06:28
#30

Farmen är lite beroendeframkallande måste jag säga. Vare sig jag vill det eller ej så fascineras jag av intrigerna och den mixade människosamlingen i programmet. Favoriten är nog Mats, han verkar vettigast. Tycker Janne är rätt go också och hon Cornelia är ganska rapp i käften. Ska bli spännande och se vad som händer.
Fikri känns ju bara inplockad för att röra om i grytan, han verkar bara störande just för att han kan vara det och ge "bra" TV, han spelar en irriterande roll. Hoppas verkligen inte att han är sådan utanför tv-rutan, då tycker jag nästan synd om hans omgivning.

Gasoline
2014-02-11 20:00
#31

#30 Verkligen… 

Sandra, stackaren 🤗

Har det tidigare varit lika många som hoppat av farmen såhär tidigt? 
Ser fram emot när dom nya och Simson kommer till gården 🙂

Kan även säga att Janne växer i mitt hjärta för varje avsnitt som går, jag tycker han verkade vara en märklig prick som var rädd för att djuren skulle ge honom Zombiliknande parasiter, men han verkar hur go och rolig som helst! ❤️

Ria74
2014-02-11 20:04
#32

Jag tycker det verkar som att Fikri spelar ett spel. Han är nog inte lika jäklig i verkligheten som han är här. 

Gissar på att han faktiskt fick sig en tankeställare ikväll när Sandra lämnade, han hade nog inte räknat med att hon skulle ta åt sig personligen utan han trodde att eftersom han spelar ett spel så skulle hon på något sätt veta det och inte ta illa vid sig.

Undrar vem han kommer att välja till förstekämpe imorgon.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

InkaAthilea
2014-02-11 20:05
#33

Ja, stackars Sandra. Jag blir själv ledsen när jag ser nån så ledsen. :( Ja eller hur. Janne har stigit i mina ögon. Verkar vara en bra gubbe! :-)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Gasoline
2014-02-11 20:14
#34

Ja, Fikri påpekar ju ständigt att det är ett spel och förmodligen är det väl därav han är så dryg. Hoppas han inte är sådan egentligen. 
Men hans lilla blåsning var rolig, snodde spriten av Gutta 😂 Undra om det senare kommer att bestraffas.

Sandra är nog en väldigt känslig person och detta psykiska spel vart nog lite för mycket för henne. Hoppas att hon mår bra idag. 

Jag vart jätteförvånad att ingen förstakämpe valdes ut idag, men så kom jag på att det bara är tisdag. Fy vad dagvild man är ibland, haha!

Annons:
Ford -57
2014-02-11 20:21
#35

Å jag vart "brydd" att ingen öppnar käften mot denne, vet inte va ja ska kalla den. Jaja.

InkaAthilea
2014-02-11 20:27
#36

Så tänkte jag också..jag tror verkligen att det var det bästa beslutet hon kunde ta när hon mådde sådär dåligt. Jag är själv en väldigt känslig person och inser att vara med ien ddokusåpa inte är något flr mig. Ja hehe jag fick också för mig att förstakämpen skulle väljas idag. .jag får ge mig till tåls till imorgon ;) Jag skulle tippa på att han väljer Andre…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Nyponsoppa]
2014-02-11 20:44
#37

#31 Gasoline: I förra säsongen var det väldigt många som hoppade av/blev diskade har jag för mig, under första halvan av säsongen. Vad jag kommer ihåg så var det inte många som hoppade av i säsongerna innan dess, mewn et var ju så länge sedan.
Det roliga var ju att folk bara tog det som snack, det Janne sade om "zombie-parasiter", men det "roliga" är att den finns på riktigt. Mitt halvparanoida jag kände igen vad han pratade om: http://sv.wikipedia.org/wiki/Toxoplasma_gondii

Zimson verkar vara en hyvens kille faktiskt! Lite vettigare än Fikri.

Tycker också att det ska bli spännande med de nya utmanarna. Dock kan jag inte riktigt se dem som "riktiga" farmare då de inte har fått kämpa/tävla lika hårt och inte varit utan mat lika länge.

Jag själv hade svårt för Sandra men tycker såklart inte det är ok med nedlåtande kommentarer "bara för att". Synd att hon hoppade av för att hon mådde piss :/

Ford -57
2014-02-14 12:52
#38

Fikri har blivit annorlunda faktiskt, åt det positiva hållet🙂

Gasoline
2014-02-14 15:10
#39

Tack nyponsoppa. Ja, fikri har överraskat mig positivt denna vecka. Han var en bättre storbonde än vad jag hade trott och han framstår som en bättre farmare när Sandra åkte hem. Jag tycker dock att han verkar köra ett fult spel mot Olov, som är hans paktkompis? Hur som. . Vem tror ni vinner i kampen? Vilken gren tror ni Olov väljer?

Fridaaaa
2014-02-14 15:18
#40

#39 Hoppas att André vinner 🙂 Och tror att han vinner i fysisk gren.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-02-14 17:55
#41

Om Zimson hade valt Fikri som andrekämpe hade han antagligen fått stanna. Det verkar som om mycket är riggat. Han får en andra chans och Fikri är tillsagd att spela en roll. 

Roligast hittills: när Olov kallar Zimson för Samsung. 😂

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Gasoline
2014-02-14 18:07
#42

#41 mycket är nog riggat tyvärr, så brukar det ju vara. Ta bara en inspelning av ett program med publik, klappar inte publiken tillräckligt mycket är det omtagning. En sådan simpel sak. . Haha, det har jag nog inte hört. Däremot är det ganska kul när han säger tex "vissa pechoner" (kan inte stava det). Hur som helst så har han ett roligt och mysigt uttal för ordet personer. #40 ja, André vinner nog i både teknik och fysik. I husförhöret kan dock Olov bli ett hot för André.

hansson57
2014-02-14 18:20
#43

Här är en till som tittar. Jag måste spela in det eftersom jag har en tendens till att bli stressad av folks dumheter (tjafs och gnäll bl a). Måste pausa programmet och göra något annat. Ja jag vet, hur korkat som helst!

Tror att väldig mycket är tillrättalagt av produktionen, allt för att göra bra TV. Jag hoppas att Mats (han som är förstakämpe) vinner hela Farmen, han verkar vara en go kille.

Gasoline
2014-02-14 18:22
#44

#43 det låter ju inget vidare :-/ men du är välkommen i diskussionen iallafall :-) Mats var förstakämpe förra veckan, nu är det André :-)

Fridaaaa
2014-02-14 18:32
#45

#42 Ja det tror jag med, se hur det går 🙂

#43 Mats var förstakämpe förra veckan, det är André denna veckan och Olov som andrakämpe.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hansson57
2014-02-14 18:37
#46

Jag menar Mats, men nej nu blev jag snurrig. Inte han som gömmer ägg och tror att han är guds gåva till kvinnorna.

Jo nu är jag säker Mats. Jag är lite svag för såna killar, troligtvis för att jag inte har fått några söner!

Tack för att jag får vara med Gasoline.

Fridaaaa
2014-02-14 18:41
#47

#46 Fast det är inte Mats som är förstakämpe 😛 Utan det är André som är det denna veckan 😃😉

Mats var det förra veckan men du kanske vill att Mats ska vinna hela farmen?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-02-14 18:48
#48

#42

Jo jag har hört Olov säga peschoner. 

En gång var jag publik. När vi kom fick vi börja med att applådera och skratta mycket åt ingenting. Sen fick vi se förskräckta ut osv. Sen klippte de in publikreaktionerna efteråt.

Ibland ser man att de har "bytt" kläder. Det är inspelat olika dagar. 

Jag minns Big Brother med Carolina Gynning. Hon var ju handplockad. De ringde henne när hon var i Frankrike och frågade om hon ville vara med. Dessutom talade de om vilken roll hon skulle spela.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
hansson57
2014-02-15 18:29
#49

Såhär tycker jag Mats ska vinna hela tävlingen!

Ria74
2014-02-16 10:46
#50

Ikväll är det kamp, vad tror ni Olov kommer att välja för gren?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Nyponsoppa]
2014-02-16 12:15
#51

#50 Tror nog att Olov väljer husförhöret, men han får gärna överraska mig och välja sågen så blir det lite mer fart att titta på även om jag tror att André tar honom rätt lätt.

Jag hade svårt för Olov i början men han är rätt lustig den där herrn. Tycker nog något gott om alla nu faktiskt, inklusive Fikri.

InkaAthilea
2014-02-16 12:28
#52

Ja… jag måste säga att Olov växt i mina ögon också. Nu verkar han vara en rolig prick! Lite lurig/listig på ett bra sätt. 😃

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Nyponsoppa]
2014-02-16 12:41
#53

#52 Eller hur, haha. I början tycktes han spela tuff och iskall men det finns nog en liten nallebjörn i honom ändå för han var ju inte särskilt hård när han var storbonde som jag trodde att han skulle vara.

InkaAthilea
2014-02-16 12:47
#54

Nej precis, han var juste! :) 

Det blir spännande att se vad som sker ikväll….

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

TjockaBerta
2014-02-16 12:51
#55

Funderar på om Olov inte väljer grinden i alla fall. Om inte är det husförhöret som är hans val tror jag.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
hansson57
2014-02-16 14:54
#56

Jag har för mig att Olov inte är så stark fysisk, blir nog husförhör.

Ria74
2014-02-16 15:44
#57

Jag gissar också på husförhöret ikväll, tror att Olov har störst chans i den grenen. Men det hade varit kul att få se någon annan av grenarna tycker jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
2014-02-16 16:02
#58

Ja, jag skulle vilja se sågen men jag tror Olov väljer husförhöret. Det är nog hans största chans. Han verkar lite lurig och han har nog ganska bra kunskaper i det. :-)

Fridaaaa
2014-02-16 21:30
#59

Vad jämt det var! Men André tände till där, och tryckte till och vann men var lite förvånad över hur stark Olov var.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-02-16 21:40
#60

#59 jag med, jag trodde Olov var körd innan dom ens hade börjat, men det vart en ganska jämn match. Vem tror ni Olov väljer som storbonde? När tror ni dom nya kommer in? Tror ni det är någon mer som ger upp och åker hem? Det kändes lite så på dagens trailer, att vissa börjar känna sig knäckta.

Fridaaaa
2014-02-16 21:41
#61

#60 Blir spännande att se, han är ju en spelare så kan bli vem som helst 😉

Ja man vet ju inte. Spännande att se imorgon.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-02-16 21:52
#62

Jag tror han väljer en tjej.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Ria74
2014-02-16 21:55
#63

Spännande avsnitt 🙂

#60 Jag gissar på att Olov tar Fikri eller Jan som storbonde. Får hoppas dom i skogen kommer till farmen snart så där blir lite nytt blod. Just nu känns det lite som killarna bara klagar på tjejerna.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

hansson57
2014-02-17 11:35
#64

Tänk så lurad man blev av Olovs val.  Spännande blev det. Skulle inte förvåna mig om han kommer tillbaka för att i alla fall laga mat åt de andra.

Är det bara jag som tycker att det verkar så tillrättalagt hur de tre i skogen beter sig och säger?

Kroniskt misstänksam, inte jag, inte! Haha.

Ria74
2014-02-17 11:42
#65

Jag undrar om alla 3 utmanarna i skogen får stanna på farmen eller det ska bli som föregående år med utslagning dem emellan?

Det har väl varit 3 avhopp på gården? Först en kille, sen Ulrika och sist Sandra. Då borde det ju vara "plats" för 3 nya eftersom det inte kommit in några för dom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Nyponsoppa]
2014-02-17 12:49
#66

#64 Ja, blev också lurad. Trodde stenhårt på att han skulle välja husförhöret men nä, fick jättefel. Och vilken match han gav André!

Och det är säkert något manus man följer när det kommer till utmanarna i skogen, just för att göra det hela mer "spännande". Finns ju inte så mycket att hitta på annars med tre personer ute i en relativt öde skog.

#65 Tänkte också på det. Jag tror säkert att det blir utslagning men skulle inte bli förvånad om någon av dem får utmana någon på Farmen, d.v.s att man kämpar om tre platser men att någon på Farmen blir utmanad. Vad vet jag … Föregående år så har väl inte farmarna blivit inblandade. Sedan funderar jag över avhoppen där, det första med han killen verkade ju mer eller mindre nödvändigt då det var en närstående som varit med om något och behövde stöd, de andra två avhoppen kom ju på något sätt från de själva och inte p.g.a någon utomstående så kanske det bara är två platser men tampas om?

InkaAthilea
2014-02-17 17:31
#67

Jag tror att Olov väljer Janne till Storbonde. Its just a feeling. 

😎 🤔😕

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[GrandPa]
2014-02-19 01:23
#68

tycker att fikri borde förlora storbonderollen och sen åka ut.

Ria74
2014-02-19 09:27
#69

Vad tycker ni om dom tre utmanarna?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[GrandPa]
2014-02-19 09:32
#70

Jag älskar simson, han skrattar mycket och bjuder på sig själv. 

Jag gillar inte den dära polistypen dock. Hon verkar hal och dryg, inte direkt polismaterialet man vill visa i TV, det visar bara på att man Får ljuga och vara oärlig även om man är polis. 

Och den gamla tanten säger jag som BilliKim om, hon är en riktig virrpanna!, MEN hon har nog ett hjärta av guld. 

Vad tycker ni?

InkaAthilea
2014-02-19 14:39
#71

Jag håller nig med #70 faktiskt… 

Simson verkar sprida god och glad stämning. en snäll och kul kille helt enkelt.

Marie…maria eller vad hon nu heter. Jag har inte riktigt fått nån uppfattning men känns som #70 påpeka lite hal…

Siw verkar ha ett gott hjärta…vara snäll och ha goda avsikter…sånna människor gillar jag.

Men samtidigt kan jag förstå Marie…polisen. Det är tydligt att hon är där för att vinna..det är en tävling. Det blir ju roligare och intressantare att titta på om det är en samling olika personligheters möten som skildras.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Nyponsoppa]
2014-02-19 15:28
#72

#70 Håller i princip med jag också.

Zimzon är riktigt go måste jag säga, rätt så uppåt hela tiden. Synd bara att han ska spela med Fikri (även om jag tycker bättre om Fikri nu än tidigare)

Marie känns verkligen som en tävlingsmänniska, hon är där för att vinna. Men har faktiskt inte fått någon uppfattning om henne än mer än skinn på näsan och lite hård i kanterna.

Siw verkar hur mysig som helst men jag undrar verkligen om hon pallar det psykologiska spelet. Hon verkar ju vilja spela rent med ett gott hjärta och tyvärr fungerar ju inte riktigt Farmen så, inte nu och inte sedan tidigare säsonger. Men det är starkt av henne att försöka.

Gasoline
2014-02-19 20:13
#73

🥵

Situationen på farmen känns för tillfället ganska snurrig och jag vet faktiskt inte vad jag tycker och tror just nu 🤔

[GrandPa]
2014-02-20 10:44
#74

vem tror ni att siv väljer som andre kämpe? 

Tror ni hon faller för fikris falskspel?

Ford -57
2014-02-20 18:16
#75

Helsnurrigt e d på Farmen just nu.

Risken e stor att hon faller🙂 Men man vet ju aldrig,

Gasoline
2014-02-20 18:20
#76

Haha, men jag tycker Fikri har en poäng, det är konstigt att hon inte fixar det psykologiska spelet när hon är någon form utav beteendevetare. 😂

Men nja, jag tror nog hon känner av att Fikri fjäskar för henne, såg så ut iallafall. Men jag är så nyfiken på vem hon väljer som andrakämpe.. 🤪

Annons:
Ford -57
2014-02-20 18:35
#77

D kan väl inte vara så att d e ett gemensamt drag hos psykologer å beteendevetare m.m😃 Nää, jag skämtar, å dålit skämtat va d😉

Gasoline
2014-02-20 18:59
TjockaBerta
2014-02-20 20:05
#79

Jag gillar Cornelia. Hon piggar upp farmen. Hoppas Billy-Kim kommer tillbaka. Undras vem som blir storbonde då?

>>>Malum domesticum<<<

Ria74
2014-02-20 20:08
#80

Jag hoppas att Billie-Kim kommer tillbaka och att Siv sätter Billie som storbonde. Då kommer det att bli liv i luckan 😉

Fikri är så säker på att han ska bli storbonde igen så av bara den anledningen hade jag tyckt det varit kul om han istället blev förstekämpe.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

InkaAthilea
2014-02-21 07:28
#81

Det var ju lite förvånande att hon valde just Billie Kim. Jag fick en känsla av att hon kommer lägga sig till förmån för BK. Eller så har Fikri "hjärntvättat" henne, hon verkar lättövertalad….hmm…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[GrandPa]
2014-02-21 09:58
#82

det verkar som att fikri har hjärntvättat henne. Jag tror det bästa velet hon hade kunnat göra är Janne, för han har ont ööverallt och skulle då välja husförhöret och det har hon nog mest chans i.

Caelus
2014-02-21 23:37
#83

Har inte kollat på ett tag nu, så imorgon får jag ta ett Farmen-maraton :)

Annons:
TjockaBerta
2014-02-23 20:32
#84

Så åkte Siw ut och jag tror att hon väljer Mats till storbonde. Då kommer Fikri att vara tvungen att arbeta och det kommer bli konflikt på farmen.

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-02-23 20:35
#85

Ja, kaos på farmen för tillfället. 

Och jag blir så förvånad, vuxna människor som inte kan diskutera utan man ska skrika och vägrar lyssna på vad någon annan har att säga. Suck… 😕

Gasoline
2014-02-26 19:45
#86

HAHA! Dagens kommentar; (med reservationer för fel)

"Tänk om utomjordingar kom och frågade oss vad vi gjorde - Jo, vi maler ner djuren och stoppar in dom i sina egna tarmar" 

😂

Janne har tagit sig rakt in i mitt hjärta! ❤️

TjockaBerta
2014-02-26 21:23
#87

Jag tycker att det är förfärligt att de får gå runt och snacka om "tjockisar" DEt är jättesöta tjejer de talar om och de är helt normala i sina kroppar. Varför Fikri hela tiden hackar på dem är helt obegripligt.

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-02-27 05:44
#88

#87 det är väl förmodligen för att dom "tjockade" i sig godis, som även han åt av. Och så gnäller han på andra :-/ Ett barnsligt sätt att uttrycka negativa åsikter om någon, och i detta fall så är det inte ens sanning, för tjocka tycker jag inte att dom är.

Fridaaaa
2014-02-27 08:04
#89

Fikri förstör hela programmet tycker jag 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GrandPa]
2014-02-27 09:53
#90

Ja håller med om att Fikri förstör. han är s¨elak och kan inte låta bli att ge sig på personliga påhopp. 
Nej jag önskar att han kunde få lämna. 

Vem tror ni Janne sätter som andra kämpe?

Annons:
Gasoline
2014-03-01 09:32
#91

Jag vart förvånad utav Jannes omtänksamma val av andrakämpe, detta gjorde att han växte ännu mer i mitt hjärta! Vilken gren tror ni att Fikri väljer och vem tror ni åker ut?

Fridaaaa
2014-03-01 09:38
#92

#91 Jag tror att Fikri är feg egentligen och kommer att ta någon fysisk gren för att slå ut Janne tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
2014-03-01 14:31
#93

#91 Jag gissar att Fikri väljer repet eftersom han är rädd att åka ut annars. 

Jag hoppas att Janne kommer tillbaka till farmen, men jag tror inte han slår ut Fikri.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[GrandPa]
2014-03-01 15:12
#94

Jag tror tyvärr cokså att fikri kommer att fega, han verkar vara en väldigt feg person. Suck. 

men jag ha rinte så mycket till övers för janne heller

[GrandPa]
2014-03-03 22:39
#95

Ja han fegade, och alltså åkte Janne ut. Skirtråkigt om man frågar mig. 

men jag är lite besviken avvalet av storbonde jag tycker att mats gjorde ett bra jobb. Och så tycker jag såklart att Mats, andre , cornelia eller billikim ska vinna. =)

Be-Bopz
2014-03-04 00:34
#96

Janne gjorde helt fel val!

Gasoline
2014-03-04 05:51
#97

Ja, tyvärr. Trist att Janne åkte ut. Jag tycker att BK och Cornelia beter sig väldigt barnsligt och omoget för tillfället, dom har verkligen sjunkit i mina ögon, speciellt Cornelia. Om man ser på trailern så verkar det som att Maria blir rejält utfryst av dom, och det är mobbning och mobbning är ALDRIG ok, inte ens i den här sortens tävling.

Annons:
TjockaBerta
2014-03-04 09:18
#98

#97

De kan ju vinkla programmet också när de klipper ihop det. Meningar som är utryckta ur sitt sammanhang. De får folk att framstå på ett visst sätt. 

Med Zimzon som storbonde blir det väl André eller Mats som åker ut nästa gång.

>>>Malum domesticum<<<

Fridaaaa
2014-03-04 09:28
#99

Janne har rätt, Fikri har inga bollar 😉
Men förstår inte hur Janne tänkte när han valde Zimzon som storbonde?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-03-04 11:43
Gasoline
2014-03-04 21:08
#101

Oj oj oj, hur ska detta sluta? Tror ni dom kommer få besök hemifrån imorgon/denna vecka?

InkaAthilea
2014-03-05 06:44
#102

Ja, jag tror att det är deras anhöriga. De verkade så på deras ansiktsuttryck. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Ford -57
2014-03-05 07:03
#103

D kanske e så,att dom nära kommer. Jag har "missat" några ett tag nu, men d va ett jäla tjafs igår😃

[GrandPa]
2014-03-05 10:54
#104

SimSons logik : Ni FÅR inte arbeta, utan ni ska göra ALLT allt. Laga mat, diska, städa huset, städa stugan, mjölka korna och mocka. 
Och som Straff för att ni inte arbetar så får ni ingen mat. -.-

Annons:
TjockaBerta
2014-03-06 22:26
#105

Undrar hur deltagarna känner sig när de får se vad de andra egentligen tycker om dem. Det måste vara fruktansvärt att se programmen nu.

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-03-07 09:14
#106

Ja, det är nog inte så kul för dom egentligen, och att se vad alla andra gjorde som dom inte visste om. Tänk Sandra tex, hur vissa satt och sa elaka saker om henne. Hon tycker nog inte att programmet är så kul.

[GrandPa]
2014-03-07 09:26
#107

eller maria. Hon tror stenhårt på att de hon är i pakt med (Simson och Fikri) Aldrig skulle kasta henne under bussen. Och de vill ha ut henne. De måste vara fruktansvärt.

Gasoline
2014-03-07 10:07
#108

Kan inget annat än att hålla med. För att inte tala om Olov, vad de andra sagt om honom.

[GrandPa]
2014-03-07 11:25
#109

Ja, uschijamej. Får hoppas att de inte tittar .

Gasoline
2014-03-09 19:10
#110

Vad tror ni om dagens OTROLIGT spännande kamp? Vilken gren och vem får åka hem?

Ria74
2014-03-09 19:13
#111

Jag tror att Cornelia åker hem och Billie-Kim stannar kvar. Skulle gissa på repet i så fall.

Men den stora frågan är väl vem som blir nästa veckas storbonde 😉 så spännande.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ford -57
2014-03-09 19:14
#112

Sågen å Maria åker👍

Fridaaaa
2014-03-09 19:16
#113

#112 Det är mellan Cornelia och Billie-Kim, inte Maria, så hon kan inte åka ut 😉

Jag hoppas B-K åker hem, ogillat henne länge nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ford -57
2014-03-09 19:19
#114

Ja just, vilken koll man har🤦‍♂️

Gasoline
2014-03-09 19:22
#115

#114 Haha, jag vart lite osäker själv när du skrev så 😛

Det är så lång tid mellan torsdag och söndag att en gammal tant som mig hinner att glömma 😂

Ford -57
2014-03-09 19:29
#116

#115 Ja jälars vilket kaos man har kunnat orsaka nu😉

Fridaaaa
2014-03-09 19:31
#117

Det är B-K och Cornelia 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ford -57
2014-03-09 19:35
#118

Då hoppas å tror vi att B-K åker, om man får tycka så, men d gör ja ändå😕

Annons:
Gasoline
2014-03-09 20:09
#119

Jag tror att det blir en väldigt jämn match, hejar på Cornelia! :-)

Gasoline
2014-03-13 17:40
#120

Vad hände igår, missade… 😕

Vem vart vald?

Fridaaaa
2014-03-13 17:51
#121

#120 Maria blev vald, så blir att hon måste välja en kille = husförhöret i tvekamp

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-03-13 17:54
Fridaaaa
2014-03-13 17:58
#123

#122 Finns på tv4play med att titta, gjorde jag idag hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-03-13 18:31
#124

Smart av Cornelia att välja Maria.

>>>Malum domesticum<<<

Ria74
2014-03-13 19:17
#125

Jag gissar på att Maria väljer Fikri som andrekämpe. Jag tror att hon tror att han är sämst på husförhöret och hon vill maximera chanserna att få stanna kvar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Fridaaaa
2014-03-13 19:25
#126

Hoppas hon väljer Fikri så att han åker ut. Värsta rövslickaren jag nog någonsin sätt :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
2014-03-13 19:53
#127

Jag tycker det är lite roligt att han sitter och säger att hon är en bitch om hon bryter pakten men själv ville han slå ut Maria redan förra veckan. Snacka om dubbelmoral.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
2014-03-13 19:59
#128

Förvånad att hon tog André. Hoppas han vinner över henne! Hade varit det bästa tycker jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-03-13 19:59
#129

#127 Ja, usch vilken ögontjänare. En riktigt hal orm. 

Men han ska tydligen vara riktigt trevlig i verkligheten. 👍

Han har ju även rätt i att det är ett spel och även om jag tycker att han spelar väldigt fult så har han ju rätt. Jag skulle personligen aldrig kunna göra som han gör och definitivt inte inför hela svenska folket (typ)

Ford -57
2014-03-17 20:51
#130

Ja hur ska d nu gå på Farmen, kan bli en soppa utan like. Om damerna går på Fikris lismande månntro??? Jaja den som lever får se.😂

Ria74
2014-03-17 20:53
#131

Jag gissar på att många kommer att rösta för att Maria går direkt till final.

Jag tror inte många gillar Cornelia eller Fikri och Zimzon har liksom gått obemärkt förbi.

Kommer att bli kul att se hur dom reagerar på att ta order från dom gamla farmarna 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
2014-03-17 20:54
#132

fel att mats och andré åkte ut.
Vet inte, kändes planerat på något vis.

Nu har jag ingen som jag vill ska vinna längre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ford -57
2014-03-17 20:56
#133

Tjaa, Maria verkar ju mest reko av dom som va kvar, tycker jag, å jag brukar inte tycka fel👍

TjockaBerta
2014-03-17 20:57
#134

Cornelia har varit min favorit hela tiden. Hoppas hon vinner!

>>>Malum domesticum<<<

Fridaaaa
2014-03-17 20:58
#135

#133 Jag tycker en farmare som varit med på start är mest värdig vinnare, vet itne varför men känns som att det är mest rättvist.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ford -57
2014-03-17 22:08
#136

#135 Du har helt rätt👍

Fridaaaa
2014-03-18 09:15
#137

#136 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-03-18 19:57
#138

Ulrika är inte med tillbaka va? Kan inte se henne.

InkaAthilea
2014-03-21 16:27
#139

Jag såg inte heller henne…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Fridaaaa
2014-03-21 16:41
#140

Hejja Cornelia nu 🙂 Fast samtidigt tycker jag Maria är bra men tycker att en som var med från start ska vinna så :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
2014-03-21 16:43
#141

#140 Instämmer i hejjandet. Hejja Cornelia!

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-03-21 16:46
#142

Jag såg ingen utav de som hoppat av så jag antar att dom inte får vara med. Kul med två tjejer i finalen :-)

InkaAthilea
2014-03-22 09:21
#143

Där sa du något! Det var ju fler som hoppade av…hade glömt bort dessa… :p Nu snackas det ju mycket om vinnarläckan… jag blir lite irriterad över att jag inte kunde låta bli att kolla upp det. Nu är ju spänningen i det borta. jag ska titta imorgon ändå! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Gasoline
2014-03-22 10:11
#144

#143 jag har oxå hört talas om den, man tar det med en nypa salt och jag vet ju inte heller källan för påståendet. Men jag misstänker att det är sant, och tycker samtidigt att det är jättetrist att folk verkligen måste "förstöra" på det sättet. Men som sagt, jag tar det med de nypa salt, att som sägs i media är inte alltid hela sanningen :-) (kan jag ju hoppas iallafall)

TjockaBerta
2014-03-22 10:25
#145

I en top model all stars läckte visst vinnaren så då filmade de om finalen så hon blev tvåa istället. Hoppas de gör så nu med ;)

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-03-22 10:40
#146

#145 va?! :-o Jag säger då det. . . Det trista med att spela in saker i förväg.

Annons:
Gasoline
2014-03-23 17:35
#147
TjockaBerta
2014-03-23 20:00
#148

Nu börjar slutet. Så spännande!

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
2014-03-23 20:12
#149

Cornelia har helt rätt när hon säger att Maria kanske vinner men Cornelia är årets farmare.

>>>Malum domesticum<<<

Ford -57
2014-03-23 20:50
#150

#149 Å så blev d.

Gasoline
2014-03-23 20:52
#151

Snopet, hade hört att det läckt ut att Cornelia skulle vinna och så vann Maria. Som sagt, man ska varken lita på media eller folk som säger vad som står i media. Haha!

Ford -57
2014-03-23 20:55
#152

#151 Lite snopet va d ju.

 Stämmer. Man kan ju knappt lita på sej själv alla gånger😉

Gasoline
2014-03-23 20:58
#153

#152 det ligger något i det ;-)

Annons:
TjockaBerta
2014-03-23 21:10
#154

151 Jag hade bara hört att Maria skulle vinna och så såg det ut på bilden de läckte.

>>>Malum domesticum<<<

Gasoline
2014-03-23 21:20
#155

#154 ja, det var nog personen som berättade att det läckt ut som inte riktigt visste vad dom snackade om :-)

TjockaBerta
2014-03-23 21:33
#156

:D

>>>Malum domesticum<<<

Fridaaaa
2014-03-24 08:27
#157

#151 Jag tror de gör det med flit faktiskt, inte att det är en "läcka" utan att det var meningen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
2014-03-24 08:31
#158

#157 ja, mycket möjligt.

Upp till toppen
Annons: