Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 6420 ggr
MoaL
2013-12-03 01:49

TV-problem. Kanalerna försvinner

Vi har nyss fått en Toshiba 40" LED-TV i tidig julklapp, och nu för ett par dagar sedan upptäckte min sambo ett problem (jag ser så sällan på tv). Det försvinner nämligen kanaler. Första gången tänkte jag att min sambo har somnat med kontrollen och råkat radera någon kanal eller liknande, så jag installerade om kanalerna på nytt. Nu har ännu fler kanaler försvunnit från listan, och jag fattar inte vad som händer.

När kanallistan är nyinstallerad har vi SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10, Kanal 11, TV4 Sport, Kunskapskanalen och SVT24.

I dagsläget har alla kanaler som jag har fetat ovan försvunnit. Puts väck. När man klickar sig från kanal till kanal så hoppar det över den platsen som att den aldrig har funnits där. 🤔 Vad beror detta på? Och vad ska vi göra åt det?

Tack så mycket på förhand!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
VildaVittra
2013-12-03 02:07
#1

Så där gjorde min digitalbox innan den dog.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MoaL
2013-12-03 03:10
#2

Vi har ingen digitalbox, utan endast det utbud som följer med lägenheten/hyran (vad det nu kallas). :S

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

annia1
2013-12-04 01:33
#3

Moa titta under kanalsökning om det finns olika alternativ. Nu är det ett tag sen jag hjälpte min mamma, men jag har för mig att jag fick göra analog sökning och jag har för mig att jag fick söka varje kanal för sig.

Annars får du nog höra med en tv-affär eller hyresvärden hur du ska göra om det är nåt specifikt med din tv-modell.

.

MoaL
2013-12-04 04:25
#4

När jag installerar in kanalerna så gör jag både en analog och digital sökning. Det är ju inte så att tv:n inte hittar kanalerna när jag installerar dem, utan att kanalerna börjar försvinna efter några dagar. 😕 Idag har ännu en kanal försvunnit (kanal 11). Installerar jag om kanalerna så finns ju alla kanaler som ska finnas - men de trippar av och börjar försvinna inom ett par dagar. Min sambo håller på att bli galen, men det är ju inte så kul för mig heller eftersom det är jag som sitter och sliter med att installera allt och sedan placera kanalerna på rätt ställe och ge dem rätt namn till rätt kanal, vilket tar sin lilla tid. 😮

Jag får nog fara till Elgiganten någon dag och höra vad de säger, för såhär ska det ju inte vara. :/

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

annia1
2013-12-04 04:45
#5

Nu vet jag inte om jag missförstår dig. Gör du båda samtidigt så tror jag att du har problemet där eller står det så i manualen att du ska installera med båda samtidigt.
För mig låter det som att det då kan krocka att signalerna inte vet vilken som ska gälla. Så prova att bara installera med analog först. Om det då försvinner så provar du att bara installera digitalt.

.

Upp till toppen
Annons: