Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1327 ggr
FemFem
2013-11-23 22:49

Downton Abbey

Jag tyckte Downton Abbey skulle ha en egen tråd (hittade ingen så antar att det inte finns).

Vem såg kvällens avsnitt? Jag gjorde såklart! :D

Säger bara en sak, jag älskar mrs Hughes så mycket! She's my angel. <3

Annons:
Tarotstollan
2013-11-23 22:54
#1

Jag följer den och tycker den är jättebra. Har inte sett kvällens avsnitt än skall se reprisen i morgon.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Theaoo
2013-11-30 22:56
#2

Ja men eller hur! Hughes är ju underbar och även Carson har börjat vissa en mjukare sida!

FemFem
2013-12-01 01:09
#3

#2 Helt klart! Och jag är ju ett av alla fans som hoppas att de ska bli tillsammans! <3 De är så söta ihop att det inte är sant.

Och så måste jag avreagera mig lite på mr Bates! Fasen vad jag INTE gillar honom alltså! Usch, kan inte han bara försvinna?

Theaoo
2013-12-01 11:23
#4

Hur kan du säga så? Han visar ju hur mycket han älskar Anna, han är ju supersöt! Bara han inte gör något dumt!!

FemFem
2013-12-01 19:45
#5

#4 Jag har aldrig gillat Bates. ^^ För det första tycker jag att han är så tråkig. Liksom, han har ETT ansiktsuttryck! Han ser alltid likadan ut. Och sen känns han så himla opålitlig på nåt sätt. Obehaglig. Sen stör jag ihjäl mig på att han tänker gå och döda den där Green. Visst, det han gjorde var FRUKTANSVÄRT och han borde verkligen låsas in för tid och evighet. Men att gå och döda nån är så himla… Och sen struntar han ju bara i att Anna inte vill att han ska göra nåt dumt. Han tänker liksom bara på sig själv och sin egen hämnd. Dessutom känner Anna att hon inte kan lita på honom ju. För kunde hon det hade hon kunnat berätta och sen lita på att han inte gjorde något dumt, men hon vågade ju inte ens berätta för att hon var så rädd att han skulle döda Green! Då skulle ju Bates lika gärna ha kunnat döda sin exfru Vera också, om hon gjorde honom riktigt arg av nån anledning. Det verkar liksom bara bli helt svart för Bates när han blir arg.

Och sen kan jag aldrig förlåta att han utpressade mrs Hughes och bara betedde sig allmänt hotfullt mot henne! Hon som alltid varit så snäll mot honom. Hon hade ju lovat Anna att ingenting säga, och sättet Bates pressade henne på var verkligen inte snyggt. Tvingade henne att svära på sin mors grav! Usch. Nej, Bates är bara jobbig. Och så ska han alltid vara en sån martyr! Så fort nån säger att de har/haft det jobbigt ska han alltid vara värre.

Jag kan fortsätta for ever men jag slutar nu. ^^

Tarotstollan
2013-12-01 21:43
#6

Jag angagerar mig inte så hårt i karaktärerna men jag gillar Bates och hans starka kärlek för Anna. Han har något som han döljer men frågan är vad, var det inget i det förflutna som han hade tillsammans med husets herre, det var ju därför han blev anställd en gång i tiden! Jag kommer inte ihåg?!
Har alltid svårt att komma ihåg alla karaktärernas namn och blandar ihop dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: