Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 656 ggr
monstermash
2013-10-28 17:54

Ska vi sluta uppdatera...

Vill ni att vi bakom sajten slutar uppdatera om premiärer, dokumentärer och sport (och allt annat som visas en gång) som visas på TV?

Idag lockar inga av de inläggen till diskussioner. Vi skriver ju inläggen för att få igång diskussioner på forumet, men om inga medlemmar vill diskutera det kan vi istället lägga tiden på annat som artiklar!

Tänk gärna till innan du röstar, vill du att vi ska uppdatera för att det är mest bekvämt eller för att det får dig att återkomma till forumet? Vill du hellre diskutera än att läsa nyheter du kan läsa någon annanstans?

Annons:
UllaNo
2013-10-28 22:51
#1

jag tycker att man kan ha Dokumentär, Premiär och Sport som förut., Men varje dag ska inte vara i en massa trådar för då hittar man inget. All sport i en tråd, alla premiärer i en tråd och alla dokumentärer i en tråd. Gäller per dag.

Sedan tror jag att om det ska bli diskussioner så måste dessa trådar läggas ut dagen innan och inte samma dag de sänds.

Själv går jag gärna in hit och kollar vad det sänds för sport på TV nästa dag när jag är inne sent på kvällen och uppdaterar på sajten jag jobbar med. Då är ju alla trådar redan överspelade efter som dessa då redan sänts på TV. Ligger ni en dag före så är de fortfarande aktuella.

[Mustangcab]
2013-10-28 22:59
#2

Fösöker själv att gå in på de trådar jag skapat för ett program och sen att forstätta att skriva i den när nästa program kommer ex Veckans brott.

Förvänta mig ingen större diskussion om just det programmet så jag lägger ut info på en del andra sajter också precis som när det är något annat av intresse för dessa.

Ibland så tror jag att många går in på TV i fokus för att kolla vad det är för något av intresse att se under dagen och kvällen.

UllaNo
2013-10-28 23:04
#3

#2 Problemet är att folk oftast går in på kvällen och då är mycket redan överspelat. Ligger ni ett dygn före så kan man ju prata om ämnet och vad man tror programmet blir. Är det överspelat så rycker mam bara på axlarna och går vidare

[Mustangcab]
2013-10-28 23:08
#4

Meningen är att vi ska lägga in det samma dag som det är.

UllaNo
2013-10-28 23:13
#5

Jaha då lär det aldrig bli några diskussioner om programmen tror jag. Jag t ex är totalt ointresserad att diskutera ett program som jag missat och inte kan se igen. Jag missar det för jag går in här på kvällen och då har programmet varit.

Då tycker jag ni lika gärna kan sluta att uppdatera kommande program tycker jag. Ni måste ju ligga ett dygn före och inte ett par timmar innan programmet sänds. Då kan jag lika gärna gå in på tv.nu eller kolla på text-TV vad som sänds till kvällen.

Som exempel på vad jag menar. Nu den 28:e ligger Sporten för den 29 ute och jag kan titta och ev skriva vad jag vill se och kanske varför

[Mustangcab]
2013-10-28 23:23
#6

# 5 Bra att få sådan info. Tack.

Annons:
UllaNo
2013-10-28 23:26
#7

Men alla kanske inte tycker som jag.

[Mustangcab]
2013-10-28 23:32
#8

Men ändå så  tycker jag att vissa program kan man skriva om iförväg åtmintone någon dag.

UllaNo
2013-10-28 23:34
#9

Ja och då kanske man stannar upp och skriver lite funderingar man har om det kommande programmet.

monstermash
2013-10-29 00:05
#10

Nu har vi testat nytt här inne, och det fungerar uppenbarligen inte. Det finns ett forum för Dokumentärer så jag kan känna att det ska tas bort. Jag kan också känna att vi bör sluta fokusera på saker som sänds en gång på TV, som dokumentärer och liknande, och fokusera på serier som är återkommande.

Forumet är inte till för att vara en tv-tablå, utan en diskussionssajt, och enligt mig är det ett misslyckande när trådarna överhuvudtaget inte leder till minsta diskussion längre. Då har forumet tappat meningen och blivit något annat, och så vill jag inte ha det. Självklart ska man hitta nytt, men vi bör fokusera på diskussioner som får medlemmarna att komma tillbaka istället för att uppdatera för mycket om en gångshändelser.

Självklart kan vi börja uppdatera i förväg om serier och liknande, men som det var förut så uppdaterades det flera veckor innan ibland, ibland dagar. Som sagt, vi är ingen tv-tablå utan just ett diskussionsforum. Om majoriteten vill att premiärer kommer dagen innan kan vi självklart fixa det.

monstermash
2013-10-29 00:07
#11

#4 - Det betyder inte att det är hugget i sten. Vi kör på så just nu, ja, men vill medlemmarna ha en förändring så kommer jag självklart ge dem det.

Det gäller även er bakom sajten, det är bara att kontakta mig om man inte gillar någonting.

Upp till toppen
Annons: