Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1075 ggr
Lattjo
10/9/13, 6:48 PM

Problem med DVD spelaren

Har fått problem med min dvd spelare. Den kopplar inte ihop spelaren med tv bilden längre. Som tex när jag vill se på dvd så trycker jag på HDMI2 och få hoppar tvn till dvden, så att jag ser att det står dvd med stora bokstäver på tv skärmen. Ja ni fattar men nu när jag hör så så händer inget bilden blir blå och det står ingen signal. Men jag hör hur filmen går igång på dvden. Vad har hänt? Snälla hjälp mig jag vill kunna se på film. Problemet kom idag har kunnat se på film hela veckan utan problem men nu helt plötsligt hår det inte.

Annons:
leemland
10/9/13, 6:51 PM
#1

Kolla scartkabeln, hade samma problem för en tid sedan och de visade sig vara sartkabeln :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lattjo
10/9/13, 7:04 PM
#2

Var exakt sitter scartkaneln? Är extremt otekniskt som ni kanske märker;)

leemland
10/9/13, 7:18 PM
#3

Det är sladden på baksidan av DVDn och som är kopplad in i TVn :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lattjo
10/9/13, 7:36 PM
#4

Nu har jag tryckt in varenda sladd ordentligt men problemet kvarstår. Vad kan det va?

leemland
10/9/13, 7:42 PM
#5

Har du testat att lirka lite på sladden (delen i dvdn) medan du satt igång den? 

Ändrat några inställningar i tvn?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lattjo
10/9/13, 7:47 PM
#6

Jag har försökt på alls sladdar. Jag har inte heller rört någon som helst inställning på tvn. Blir så trött på sånt här, varför kan inte teknik bara funka;)

Annons:
leemland
10/9/13, 7:56 PM
#7

Haha okej :P 

Då tror jag inte jag kan hjälpa dig mer. Det kan vara glapp i någon av sladdarna(troligtvis scarten) och då måste de bytas ut för att de ska funka. Har du ingen du kan fråga i närheten?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lattjo
10/9/13, 8:36 PM
#8

Får ta och kolla mer på det imorgon då jag kan få hjälp av lite mer tekniska personer;)

monstermash
10/10/13, 3:02 PM
#9

Har du testat med en annan DVD, ifall det är den som spökar och inte själva DVD-spelaren?

[Mustangcab]
10/10/13, 3:48 PM
#10

Är det enbart en DVD-spelare eller har den hårddisk också?

Lattjo
10/10/13, 5:43 PM
#11

Vi testade att byta tillbaks  till vår gamla DVD och då var det inga som, helst problem. Så antagligen så är det DVDn det är fel på. Så himla dåligt då den inte alls är speciellt gammal.

Men har en fungerande DVD nu så jag är nöjd;)

Lattjo
10/10/13, 5:44 PM
#12

Hur vet man om DVDn har en en hårdisk? Det är en denver.

[Mustangcab]
10/10/13, 6:55 PM
#13

Vet du inte ifall du har köpt enbart en DVD-spelar eller en som har en lagringsbar hårddisk? På mina så står det i varje fall vilka som har det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: