Annons:
Etikettskådespelare-och-tv-personligheter
Läst 3682 ggr
monstermash
9/7/13, 4:28 PM

Här smiter Britt Eklands hund

Här smiter Britt Eklands hund Tequila rakt genom polisens avspärrningar vid Obama-besöket.

Den lilla chihuahuan följer med matte överallt - men när det gäller avspärrningar tar ju nyfikenheten lätt över.

http://www.expressen.se/noje/har-smiter-britt-eklands-hund/

Annons:
Tarotstollan
9/9/13, 1:26 AM
#1

Tur de inte sköt hunden, nu när Britt inte fick hämta den själv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rumblebee
9/9/13, 12:29 PM
#2

#1 Men varför skulle de ha skjutit hunden, bara sådär =/ kanske om Obama hade varit där och hunden satt av i full kareta mot honom. Fast även då undrar jag, då det är en sådan miniras.

Tarotstollan
9/9/13, 4:51 PM
#3

Därför att även minihundar kan bära explosiva saker på sig och militären är hjärntvättad  och går inte att prata med. Hon fick ju inte ens gå in två meter innanför och hämta hunden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
9/9/13, 7:15 PM
#4

#1 + #3 De skjuter inte hundar hur som helst bara för de är militärer. Ge mig ett fall i Sverige där de skjutit en hund som råkat komma innanför en avspärrning. Sedan är det självklart att man inte får gå in och hämta sin hund när det är avspärrat. Avspärrningar ska gälla oavsett om ens hund rymmer in eller inte, annars är det ju bara att slänga in hunden så man kan gå in dit och hämta den, vilket kriminella skulle kunna utnyttja.

Tarotstollan
9/9/13, 7:36 PM
#5

Nej, det får vi väl verkligen hoppas att de inte gör.
Själv har min kompis och hennes hund och jag råkat ut för hemskt hotfulla militärer. Det var många hundägare och vanliga motionärer och barnfamiljer inne på deras övningsområde, som är öppet för allmänheten när de inte är där och övar. De hade inte ens satt upp sin flagga eller annonserat att de skulle vara där, de började gapa och skrika på alla människor och hundar att vi skulle dra åt h……. och gav vi oss inte av skulle de skjuta efter oss!

Vi sprang så fort vi bara kunde ut ifrån området! En äldre man försökte prata med en kille men de bara slog efter honom och skrek att han skulle ge sig iväg! Jag var livrädd och så var flera andra, barnen skrek och var helt hysteriska av rädsla!
Jag undrar om det var en riktig "matcho idiot" som stod där och gapade eller om de alltid är på det viset, i vilket fall så vill jag inte ha med militärer att göra mera!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rumblebee
9/9/13, 7:40 PM
#6

#5 Fast är det så att dom hade övning, och inte hade annonserat/satt ut skyltar mm om det så kanske det inte bara var vanlig övning. Eller så kanske det inte var riktiga militärer…

Annons:
Tarotstollan
9/9/13, 7:45 PM
#7

Ja, det är en bra fråga men alla var grönklädda med vapen och några fordon stod där också. Men det finns ju alltid sådana som skall spela över och visa hur tuffa de är!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rumblebee
9/9/13, 7:54 PM
#8

#7 Ja sant. Det kan ju ha varit några som lekte med softair guns, dessa vapen kan se väldigt realistiska ut. Även militärliknande fordon (som även dom kan vara utrustade med soft airgun vapen), kan se realistiska ut, beroende på hur lång man vill gå… 
Om det händer igen, kanske ta och ringa till polisen och höra om dom vet något om militär övning/aktivitet i området. Dålig stil om dom var dryga bara för att dom har en viss makt =/

Tarotstollan
9/9/13, 8:09 PM
#9

Det lär nog dröja innan vi sätter våra fötter där igen. Kompisen har flyttat och området det är på andra sidan stan för mig så det ligger för långt bort för mig att gå till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monstermash
9/9/13, 8:38 PM
#10

#5 "Jag undrar om det var en riktig "matcho idiot" som stod där och gapade eller om de alltid är på det viset, i vilket fall så vill jag inte ha med militärer att göra mera!"

Låter otroligt farligt att döma ut varenda militär för man råkat ut för en dålig sak. Jag har träffat våldtäktsmän, ja mördare också för den delen, inte dömer jag varenda människa för det. Militärer är helt vanliga människor, vissa är rötägg och vissa är riktiga guldkorn. Ditt uttalande i #0 baseras alltså på att du blev avvisad från platsen i skogen av militären? Hur drar du en pararell till att de helt plötsligt ska börja skjuta hundar för glatta livet då?

#6 _"Eller så kanske det inte var riktiga militärer…"
_För det är nog jättestor chans att folk leker militärer hur som helst på militär mark! Vilket det är, eftersom militären använder marken till övningar.

#8 - _ "Det kan ju ha varit några som lekte med softair guns, dessa vapen kan se väldigt realistiska ut. Även militärliknande fordon (som även dom kan vara utrustade med soft airgun vapen), kan se realistiska ut, beroende på hur lång man vill gå…"
_Inte tror du väl på fullaste allvar att något hobbygäng utrustar sig med vapen och militärfordon hur som helst, och låtsas ha en övning? Det har aldrig slagit dig att det hade uppmärksammats av den riktiga militären isåfall? Man går inte emot order för att man misstänker att det är falskt. Om du vägrar gå när en polis säger åt dig och argumenterar emot så förvisar de dig från platsen, givetvis gör militären likadant. Dessutom får man inte tag på "militärliknande" fordon hur som helst som privatperson i Sverige vad jag vill.

"Om det händer igen, kanske ta och ringa till polisen och höra om dom vet något om militär övning/aktivitet i området."
Det kan man däremot göra. Dock står jag fast vid att man avlägsnar sig från platsen innan isåfall.

[Mustangcab]
9/10/13, 2:52 PM
#11

Fast är det en militärövning så ska det ha annonserats i tidningen så lite skeptisk ska man nog vara. Jag hade ringt någon av mina grannar och frågat om det var en militärövning just där. Det kan vara någon som övar för ett brott.

Jo det finns folk som använder sig av militärliknande sakner för att de tycker det är häftigt. Det är i regel  sådana som aldrig kommer att bli militärer själva och det mesta finns att köpa.

Själv är jag som ni förstår granne med flera militärer och känner även flera och även många inom hemvärnet.

Här är en länk till det som finns att köpa. Själv köper ag mina NATO-tröjor där.

http://www.garderoben.se/

Rumblebee
9/11/13, 10:38 AM
#12

#10 Fast så som jag uppfattade det så Tarotstollan så är marken öppen för civila när militären inte övar… Vore det strikt militär mark så borde det ju finnas avspärrningar eller? Och om folk leker krigslekar där med verklighetstrogna vapen så låter det lite logiskt i mina öron, i och med att denna träningsmark säkert ligger lite avlägset från hus och motionsspår. Och att köpa militära fordon går som privatperson, dock äldre modeller som som fått sina vapen bortmonterade. Hittade ett forum där det finns privatpersoner som har militära fordon; http://www.terrangbil.net/forum/ Däribland bandvagnar.

Upp till toppen
Annons: