Annons:
Etiketttv-serier
Läst 4332 ggr
Jess89
2013-08-21 01:12

Svenska Hollywoodsfruar

Under går dagen var det premiär för Svenska Hollywoodfruar. Svenska Hollywoodfruar är en svensk realityserie från hösten 2013.
Maria Montazami och Gunilla Persson får nytt sällskap. I säsongspremiären lär vi känna den nyblivna singeln Siv Cotton. Men vad ingen av dem vet är att Britt Ekland också väntar i kulisserna.

http://www.tv3.se/svenskahollywoodfruar

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
2013-08-21 01:39
#1

Maria Montazami och Mindy Bondurant som tidigare var bästa vänner, har idag ingen kontakt med varandra. Skälet är att deras vänskap gick till överdrift, de umgicks för mycket så familjen blev lidande. 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17319441.ab

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Mustangcab]
2013-08-22 13:49
#3

Såg första omgången med Anna Anka. Hon var för bedrövlig.

monstermash
2013-08-22 14:59
#4

Efter premiäravsnittet av TV3:s "Svenska Hollywoodfruar" la Camilla Läckberg, 38, upp en text om att Hollywoodfrun Maria Montazami, 47, i verkligheten inte är så trevlig som hon framstår i tv.

Inlägget fick stor spridning, och under gårdagen postade Camilla Läckberg ytterligare en text på sin Instagram.

"Hon låtsas vara gullig"

Nu väljer Camilla, att för Expressen, berätta om upprinnelsen till inlägget.

Stjärnan vill samtidigt poängtera att hon inte kommer kommentera händelserna ytterligare.

- Det blev för jobbigt att se henne måla upp bilden av sig själv igen som jag vet inte stämmer. Hon låtsas vara gullig, rar och snäll i tv. Det stämmer inte. Jag är inte ensam om upplevelsen att hon är en helt annan person. Personligheten man ser på tv är inte den man träffar.

- Ingen vågar säga något, eftersom hon blivit någon sorts nationalklenod.

"Pekade finger"

Bakgrunden är två händelser, i samband med Maria Montazamis deltagande i TV4:s "Let's dance" i våras. Under en middag, på krogen Orangeriet i Stockholm, hamnade Läckberg och Montazami i samma sällskap.

- Det var en djupt obehaglig stämning. Hon var fruktansvärt obehaglig i sitt sätt att vara mot mig. Hon pekade finger åt en i mitt sällskap. Hon svarade knappt på tilltal, var väldigt otrevlig. Inte bara mot mig, men framför allt mot mig, säger Camilla.

Några veckor senare beslöt sig Camilla för att ge Montazami en ny chans.

"Det var så konstigt"

Författaren åkte till den danslokal på gärdet där Maria Montazami dansade med danspartnern Kristjan Lootus. Tillsammans med sin son Charlie, 4, köpte Camilla med sig sallader och mackor att bjuda dansparet på.

- Det var bara vi i träningslokalen. Det finns fyra bord i köket. Jag, Kristjan och Charlie satte oss ner. Maria kom fram, tog en macka, och satte sig vid ett annat bord. Jag tänkte att det var en fars. Det var så konstigt, säger Camilla.

En tid senare blev Camilla Läckberg inbjuden att delta i TV3:s "Montazamis med vänner", som just nu spelas in i Falsterbo. Hon tackade nej.

- Det känns fel att hon får fortsätta att måla upp en bild som inte alls stämmer. Ingen vill vara den första att öppna munnen, men någon måste vara den första att säga att kejsaren är naken.

Maria Montazami förstod i går kväll inte Camillas uppfattning om henne.

"Älskar hennes böcker"

- Jag tycker Camilla är jättetrevlig, jag älskar hennes böcker och längtar efter att nästa kommer ut. Jag är jätteledsen om hon uppfattar mig som otrevlig, säger hon.

- Men alla har sin egen åsikt och får skapa sin egen uppfattning om en annan människa.

Maria upplevde inte heller att hon var otrevlig under kvällen på restaurangen Orangeriet.

- Vi sa hej till varandra, därför är det så konstigt. Det låter inte riktigt rätt. Men det är okej, hon får tycka det och jag tycker att det är tråkigt, säger Maria.

Källa

monstermash
2013-08-28 16:42
#5

Tidigare i år kunde Expressen berätta att Bondbruden och Hollywoodikonen Britt Ekland, 70, blir den fjärde Hollywoodfrun i årets säsong av "Svenska Hollywoodfruar", och överraskar Gunilla Persson, Maria Montazami och det andra nytillskottet Siv Cotton.

Och under inspelningarna har Britt mottagits av blandade reaktioner.

"Hon är trevlig"

Siv Cotton berättar att hon blivit god vän med Maria Montazami och Gunilla Persson, och att de hörs via sms. Men Britt hann hon inte få någon nära relation till, och de har inte hörts efter programmet.

- Jag känner inte Britt så väl men hon är trevlig, säger Siv.

Hon får medhåll av Maria Montazami, som fått en närmare relation till Britt Ekland.

- Jag tycker jättemycket om Britt och jag vet att hon tycker jättemycket om mig, säger Maria.

Åsikter om dottern

Gunilla Persson däremot hade det svårare att komma överens med Britt Ekland under inspelningarna - och kallar henne för "en giftorm".

För Gunilla handlade det mycket om Britts åsikter om hennes dotter Erika.

- Jag säger inte till någon människa att ditt barn behöver göra det, eller att ditt barn ska göra det. Hon är en otrevlig person - hon är en giftorm, säger hon.

- Man har rätt att vara lite diva när man har en sådan bakgrund som Britt Ekland. Det kritiserar jag inte. Man kan vara diva på ett bra sätt, men hon är en svårhanterlig, hon är inte easy going.

Britt Ekland förstår inte kritiken hon får från Gunilla.

- Gunilla är ett fall för sig. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om Gunilla. Jag tror inte att hon är särskilt lycklig. Jag tror inte hon kan ta åt sig av livet som vi andra kan, säger hon.

"Väldigt beroende"

Hon känner inte till att hon skulle ha diskuterat Erika med Gunilla Persson - men att hon i en intervju uttryckt att hon tycker att dottern ska få vara barn och leva sitt eget liv.

- Jag säger det igen, och det står jag för - det verkar som att Gunilla är väldigt beroende av sin dotter. Men det tror jag är helt naturligt när man bara har ett barn, och inte är gift, säger Britt Ekland.

Har förståelse

Britt Ekland säger att hon inte känner till familjen Perssons situation - men att hon har förståelse för att Gunilla känner som hon gör.

- Det är alltid svårt att vara ensam mamma. Men jag tror det är viktigt för både mamman och barnet att de har olika intressen. Det var allt jag sa, jag har aldrig sagt vad hon ska göra med sitt barn, säger Britt Ekland

Källa

[Mustangcab]
2013-08-28 18:49
#6

I vilket program kommer Britt Ekland?

Annons:
monstermash
2013-08-28 18:55
#7

Nästa är hon med i tror jag.

[Mustangcab]
2013-08-28 18:58
#8

OK! Tack!

monstermash
2013-08-28 19:16
#9

Vad tycker ni om Siv Cutton?

Själv tycker jag att det enda jag hört från henne är sexgrejer. Nu ska hon ordna ett sexparty i nästa avsnitt… 😛

Jess89
2013-08-28 20:09
#10

#9 Håller med dig.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Mustangcab]
2013-09-03 22:15
#11

Såg nästan hela avsnittet, tycker att Britt Ekland är still going strong. Annars så förstår jag vad Marias son tyckte om drinken han fick av sin mamma.😂

monstermash
2013-09-04 12:17
#12

#11 Ja fy, den drinken såg inte god ut!

"Jag kommer gå om det är gruppsex!" eller "VEm är du? Här hade vi det så trevligt så kommer du.." HAha Gunilla hade det inte lätt hos Siv 😂

monstermash
2013-09-05 13:15
#13

Hon älskar seriös teater och tung dramaturgi - men på fritiden tittar Marie Göranzon, 70, gärna på "skräp-tv".

I höst blir det extra tid framför burken för Dramaten-stjärnan, vars goda vän Britt Ekland, 70, är med i årets säsong av "Svenska Hollywoodfruar".

- Britt har disktrasan i ena handen och leopardpälsen i den andra, och får hon fram det kan det bli jäkligt kul, säger Marie till Extra.

Nu hoppas hon att Britt plockar fram sin kloka sida i det brokiga gänget av Hollywoodfruar.

- Hon är äldre och klokare. Hon är en äkta Hollywoodfru, säger Marie om vännen Britt.

En frisk fläkt

Och att Britt inte skräder orden om de andra Hollywoodfruarna gillar Marie, som tror att den forna Bondbruden kommer att bli en frisk fläkt i den populära tv-serien.

- Hon är väldigt skarp och kan nog säga rätt bra saker, det hoppas jag att hon gör. Jag sa till henne att hon skulle plocka fram sin kloka sida, säger Göranzon.

Skulle du kunna göra som Britt och ställa upp i något liknande, till exempel "Östermalmsladies"?

- Haha, nej jag tror inte att jag är en typisk sådan, eller skulle inte kunna tillföra något speciellt. Inte för att jag tycker att det är något fel, men där får ni vara utan mig!
Källa

Annons:
Jess89
2013-09-07 23:28
#15

#14 Läste det för ett tag sedan. Tycker det iof räcker med att ha ett boende, men har man pengar så varför inte.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Mustangcab]
2013-09-08 05:23
#16

# 15 Vi hade ett hus i Spanien också i 13 år😃

Jess89
2013-09-08 14:03
#17

#16 Som jag skrev har man pengar så varför inte 😉

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
monstermash
2013-09-10 19:07
#25

Gunilla hävdar att Siv drogat henne under sexpartyt 

Källa

monstermash
2013-09-10 21:49
#26

Stackars arbetaren som jobbade med Gunilla idag. "Jag behöver semester, någon ta mig härifrån, i ett år!" 😂

monstermash
2013-09-17 21:08
#27

Nu är det dags igen 😃

Annons:
monstermash
2013-09-18 20:22
#28

Gunilla Persson och Siv Cotton från Svenska Hollywoodfruar hamnde i en tvist när Siv bjöd Gunilla på vad som visade sig vara en fest där en värdinna sålde sexleksaker. I kvällens avsnitt av succéserien får vi ser Gunillas svar på skandalen, och nu vill hon frälsa Siv.

Gunilla bjuder hem Siv och hennes väninnor, tillsammans med en präst som ska vägleda dem. "Jag kände en skyldighet att ge den vägledningen om vad som är rätt och fel", säger Gunilla och syftar på att hon egentligen gillar Siv, men inte det hon sysslar med.

Siv tar illa upp, och hennes vänner likaså. "Jag tror att hon är sexuellt frustrerad", säger Sivs vän in i kameran. Gunilla hävdar att så inte är fallet och att hon kan få alla killar hon vill ha.

Källa

monstermash
2013-09-19 15:44
#29

Gunilla Perssons vredesutbrott i premiäravsnittet av "Svenska Hollywoodfruar" väckte starka reaktioner.

En av dem som upprördes av scenen där Hollywoodfrun skäller ut sin mammas vårdare, var filmstjärnan Britt Ekland, 70.

Hon menade att "den svenska Hollywoodfruns" sätt att behandla sin personal på var avskyvärt, och visade på att hon är en dålig förebild för sin dotter.

Källa

Jess89
2013-09-23 17:34
#30

"Britt Ekland är livrädd för att få Alzheimers. Skulle hon drabbas – skulle hon ställa ett krav på gud: att dö.
– Gud skulle vara tvungen att lyssna, säger hon till Seven magazine.

I över tjugo år kämpade hennes mamma mot sjukdomen. Nu avslöjar Britt Ekland, 70, att hon är livrädd för att gå samma öde till mötes.
– Min mamma fick sjukdomen i femtioårsåldern, men var 78 när hon dog. Det är ofattbart. Resten av henne var friskt, säger hon till Seven magazine enligt Contatmusic."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-09-24 21:39
#31

"Mitt ansikte såg ut som ett sablans dasslock!"😂 Hahaha kan inte sluta skratta åt Gunillas kommentar om hur han målade tavlan sist.

Hon tyckte den blev bra i slutet iallafall. 😛

Allamej
2013-09-25 17:36
#32

Och mitt konstnärsöga sade mig att det var inga förändringar på henne i huvudtaget.

Och den stackars konstnären hade rätt, man måste veta när man ska sluta måla på en detalj och jag tror han gjorde det.

Att sen få vredesutbrott deluxe för att dom framställer henne som den motbjudande människa hon är… jaja..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

monstermash
2013-09-25 17:42
#33

😂

monstermash
2013-10-01 21:02
#34

Nu är det dags igen! 😃

Annons:
monstermash
2013-10-01 21:34
#35

Britt Ekland tar med Gunilla, för att försöka träna upp hennes hållning. 😃

Gunillas anställda säger att hon ska tänka på att röra sig som Englands drottning… Ja, vad säger man? 😐 Hm.

..

Allamej
2013-10-01 21:44
#36

Allvarligt, om man blir inbjuden till en pilatesklass, vad TROR man att man ska göra då?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

monstermash
2013-10-01 21:45
#37

Haha "då har jag inget mer at säga dig, då kan du ta taxi hem" "stämningen blev väldigt tryckt…" Haha nähä, vad förväntade hon sig?

monstermash
2013-10-06 22:45
#38

Isabel Adrian har tidigare varit med i Svenska Hollywoodfruar, men denna säsong har hon lämnat serien för andra uppdrag. Trots det har hon ett och annat att säga om serien, och mycket handlar om Gunilla Persson, som hon tidigare bråkat med.

"Gunilla tror ju hon är en världsstjärna", säger Isabel i sin podcast som hon har med Rebecca Simonsson. Isabel påpekar att Gunilla nu börjat bråka med Britt Ekland, och hon känner igen sig i situationen. "Nu har Britt gjort som mig (och sagt emot Gunilla), och då freakar Gunilla som vanligt", säger hon.

Vännen Rebecca Simonsson håller med: "Nu måste någon sätta ned foten, så hon kan sluta och få psykisk hjälp", säger hon. Gunilla själv blir upprörd: "Vad är det för liten larvpotta? De ska sluta hoppa på mig. Om jag skulle sluta blir det ingen show av Svensk Hollywoodfruar".

Källa

monstermash
2013-10-06 22:46
#39

I tisdagens avsnitt av Svenska Hollywoodfruar bjöd Britt Ekland med Gunilla Persson på ett pass pilates, något som Gunilla inte var så särskilt sugen på. Gunilla lät Britt vänta i bilen och när hon sedan dök upp var hon uppklädd i klänning, och inte träningskläder - vilket fick Britt att tända till.

"Gunilla har inget speciellt att komma med så hon måste skapa sitt eget drama. Så småningom kom hon ut, i en 50-talsaftonklänning och klackar hon inte kan gå i. Och den eviga Chanelväskan hon har med sig överallt. Hon luktade som sådant man brukar spreja toaletten med förr i tiden. "Det här är min nya parfym", sa hon. Jag höll på att kräkas", säger Britt om händelsen till Expressen.

Britt har även sin teori om varför Gunilla beter sig som hon gör. "Hon spelar för läktarna, hon har inget liv. Allt hon gör är falskt och påhittat. Allt är beräknande", säger hon om kollegans utspel.

Gunilla själv menar att Britt är en person utan stil och klass, och att hon i själva verket är avundsjuk på Gunilla, som är en yngre och mer begåvad skådespelerska.

Källa

Jess89
2013-10-10 20:14
#40

"Gunilla har de senaste veckorna flugit i skytteltrafik mellan Los Angeles och New York för att rädda sitt hem på Manhattan.

Men nu ser kampen ut att ha varit förgäves.

I förrgår avvisade en domare den svenska Hollywoodfruns krav på att stämningsansökan ska avfärdas."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-10-15 20:20
#41

Ikväll är det dags igen!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jess89
2013-11-28 18:17
#43

Gunilla Persson går just igenom en svår tid. Inte nog med att hon håller på och förlora sitt boende nu ligger även hennes mamma på sjukhus.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17923838.ab

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: