Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 721 ggr
monstermash
2013-07-15 18:02

TÄVLING om serier!

Vi på TV iFokus har bestämt oss för att skapa en annorlunda tävling. Ni ska skriva ett inlägg på minst 50 ord där ni motiverar vilken som är den bästa serien genom tiderna enligt er. Brinner du för True Blood eller vill du förklara varför Glamour eller The O.C är bäst? :)

Det ska vara dina egna ord, och ta upp varför serien är så bra enligt dig.

Regler:
Du får inte kopiera in en beskrivning av serien från någon hemsida, utan du ska ha motiverat det själv
Minst 50 ord

Hur drar vi vinnare?
Det kommer en omröstningstråd där ni medlemmar får rösta fram vinnaren själv. För att undvika röster på sig själv, kommer ni även behöva kommentera i den tråden. På så sätt kan även vi bakom sajten tävla utan att det blir orättvist. Det är fritt fram att anmäla sig till den 27:e.

Bidrag anmäles i denna tråden

Annons:
Niiinah92
2013-07-15 18:48
#1

Jag är en stor tv-serienörd och har följt fler serier genom åren än jag kan räkna. Att tänka ut EN serie som jag tycker är allra bäst var en närmast omöjlig uppgift. Den jag tillslut bestämde mig för var Dr. Quinn, medicinwomen. Den för en tillbaka till en tid som jag tycker är väldigt intressant. Då Indianerna i närmast nästan utrotades, kvinnan började ta plats i samhället på ett helt nytt sätt och de svarta ej längre var slavar men fortfarande behandlades som mindre värda.

I 6 säsonger får man följa en kvinnlig läkare från storstaden som bosätter sig i en liten stad mitt ute i vildmarken med indianer som grannar. Hon har gett sig sjutton på att utöva det yrke hon älskar trots att ingen vill ha en kvinnlig läkare och hon lägger sig i allt, mer än en gång med risk för sitt eget liv och oavsett om någon bett henne om det eller ej. Samtidigt som hon kämpar för sitt yrke och sina patienter kämpar hon även med familjelivet och kärleken. Det är en serie som har humor, drama, kärlek (både inom familjen men oxå den kärlek och lojalitet vänner och grannar emellan) och mycket mer men framförallt får en att tänka efter hur man behandlar varandra och vilka fördomar och hemskheter som skedde förr och som man fortfarande kan relatera till, just detta sista gjorde att den för mig är den bästa.

Upp till toppen
Annons: