Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1487 ggr
monstermash
2013-06-30 11:46

Bonde söker fru

Här kan vi diskutera Bonde söker fru.

Annons:
monstermash
2013-06-30 11:48
#1

"Bengt Erlingsson hittade inte kärleken i "Bonde söker fru" - men under hösten när programmet sändes på TV4 kom det ett brev till kamelbonden som fångade hans intresse.

I dag planerar han att flytta ihop med brevets avsändare, Katarina, och han utesluter inte längre ett nytt äktenskap.

- Vi testar och vi känner oss för mer och mer, berättar Bengt Erlingsson för Expressen.se."

Källa

monstermash
2013-06-30 11:52
#2

Hon var kamelbonden Bengt Erlingssons slutliga val i "Bonde söker fru".

Men kärlek uppstod aldrig - och nu har Mariette Lindqvist funnit kärleken på annat håll.

Sedan i maj är hon förlovad.

– Vi ska åka och hälsa på Bengt båda två i sommar, säger Mariette till Expressen.se.

Källa

Jess89
2013-06-30 13:05
#3

Även om de inte hittar kärleken i programmet så är det kul och se att de hittar sin partner. Vad anser ni om att hitta kärleken på det här sättet? Är det något ni kan tänka er?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
2013-06-30 14:14
#4

Jag som går naturbruksgymnasium har upprepade gånger fått höra "Jaså, då kan du vara med i bonde söker fru!" Och visst, det hade jag väl kunnat tänka mig om jag är singel om många år och har blivit bonde ;-). Det är ett kul koncept, och oavsett om de hittar kärleken i just programmet eller brev efter det så är det ju toppen för dem! :)

monstermash
2013-06-30 14:41
#5

Fredrik Karlsson blev ett Youtube-fenomen i "Bonde söker fru".

Det botade delar av hans blyghet - och i dag lever han lycklig med kärleken Helena.

Men han har tvingats sälja sin gård.

– Det var så tufft så det gick inte längre. Men jag ska inte klaga, säger Fredrik Karlsson.

Källa

monstermash
2013-07-01 13:59
Annons:
MissInAction
2013-07-04 22:28
#7

Oj vad kul! Det är nog ett gäng av de gamla bönderna som jag glömt bort. Och ett gäng som man fortfarande minns 🙂
Tycker liksom inte det har varit lika bra de senaste åren. Men likväl så tittar jag 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

monstermash
2013-07-05 18:40
#8

#7 - Jag funderar på att försöka mig på en artikel om bönderna och vad de gör nu för tiden faktiskt. :P

monstermash
2013-07-07 20:38
#9

Johan Ivarsson, 27 föll för Elin Borg, 24, efter "Bonde söker fru".

Tre år senare bor paret ihop på gården i Billinge - och tar framtiden det med ro.

– Vi är inte förlovade, men det är klart vi snackar om det, säger Johan.

http://www.expressen.se/noje/extra/tv-bonden-johan-vi-pratar-om-forlovning/

monstermash
2013-07-07 20:39
#10

Thilde Höök föll direkt för Stefan Blomquist i "Bonde söker fru".

Nu har fyra år gått och paret ägnar all tid åt dottern Elsie, 11 månader. Och paret drömmer nu om fler barn.

– Jag tycker att det skulle vara fint för Elsie att få ett syskon, säger Thilde.

http://www.expressen.se/noje/tv-bonden-thilde-ser-fram-emot-fler-barn/

monstermash
2013-09-06 16:05
#11

Nyligen klämtade bröllopsklockorna för bonden Klas Karlsson och Sandra Olsson. Men nog har Amors pilar träffat fler hjärtan medan tv-kameran rullat.

Extra har listat de hetaste paren från våra folkligaste tv-program. Minns du?

http://www.expressen.se/noje/extra/har-ar-paren-som-hittade-karleken-i-tv/

Upp till toppen
Annons: