Annons:
Etikettfilm-på-tv
Läst 1129 ggr
monstermash
2/13/13, 8:35 PM

Alla hjärtans dag

Imorgon är det alla hjärtans dag (eller torsdag som jag kallar det) - kommer ni att fira dagen på något sätt?

Annons:
Iceland
2/14/13, 11:19 AM
#1

Jag ska åka skidor hela kvällen tillsammans med min pojkvän samt familj :) Blir även att vi grillar ute :) 

Sen så funderar jag på att övertala min pojkvän om att frossa i donuts är en toppen idè.. 

Detta blir första alla hjärtans dag som vi faktiskt kommer vara tillsammans på! 

http://isabellarun.weebly.com/

monstermash
2/14/13, 1:19 PM
#2

#1 - Haha frossa i donuts låter fint det!

Iceland
2/14/13, 2:24 PM
#3

Med chockolade, rosaglasyr och socker! Åhhh 

http://isabellarun.weebly.com/

monstermash
2/14/13, 3:12 PM
#4

Har ni fått några rosor idag på alla hjärtans dag?

Jag och flickvännen satt och diskuterade rosor förut, och vi kom fram till att det är lite svårt att hålla reda på vad allt betyder egentligen. Inte nog med att alla färger och antal rosor betyder någonting, hur mycket de är utslagna betyder även någonting också.

Visste ni tillexempel att;

Röda rosor står för kärleken; "jag älskar dig"
Gula rosor är vanliga på begravningar, men står även för en symbol för vänskap. Det kan även betyda "jag är svartsjuk"
Orangea rosor - Perfekt ferg om du vill visa mottagaren att du är stolt över henom.
Svarta rosor - En symbol på att något hemskt och tråkigt kommer inträffa, men också en symbol för en kärlek som aldrig kommer spira.
Blåa rosor - Symbol för att det finns hopp om nya möjligheter runt hörnet, men det kan också vara en symbol för det motsatta; det ouppnåeliga.
Vita rosor - Du tror på mottagarens renhet. Viktigt att tänka på är att vita rosor har under historien även betraktats som dödens budbärare. Det kan även stå för "jag kan inte".

**Vad har antalet rosor för betydelse då?
**
En ros - "Du är mitt allt"
Två rosor - "Låt oss resa bort"
Tre rosor - "När får jag åter se dig?"
Fyra rosor - "Jag ser upp till dig"
Fem rosor - "Jag gör vad som helst för dig"
Sex rosor - "Jag tvivlar på det du säger"
Sju rosor - "Jag älskar dig"
Åtta rosor - "Jag kommer vara dig trogen tills döden skiljer oss åt"
Nio rosor - Önskan om att spendera tid ensam med mottagaren
Tio rosor - "Vill du gifta dig med mig?"

**Ska rosorna vara utslagna eller inte?
**Utslagna rosor står för "kärleken jag hyser till dig har aldrig varit större". Om du däremot ger bort en nyligen utslagen rosenknopp betyder det att du hyst kärlek till mottagaren i hemlighet, under en lång tid. Om kärleken kommer att besvaras så slår rosen ut i sin fulla prakt.

Upp till toppen
Annons: