Annons:
Etiketttävlingar-och-tv-galor
Läst 3304 ggr
monstermash
2/10/13, 2:13 AM

Melodifestivalen

Nu har andra deltävlingen utav Melodifestivalen varit. Följer ni spektaklet eller undviker ni pogrammet så gott ni kan?

Annons:
Emmetem
2/10/13, 2:15 AM
#1

Jag följer!
Tycker att bidragen i år inte är de bästa jag sätt, men tycker att Gina och Danny är så roliga så kollar ändå!
Dessutom är det den enda kvällen då alla vi i familjen samlas framför TV:n och kritiserar alla artister TILLSAMMANS - så det är lite kul ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[GIKmio]
2/10/13, 2:39 AM
#2

Finns ingen låt hitills i år som känns som att den där kan slå- Som Loreen ifjol. Å andra sidan kan Sverige skicka vilken låt som helst då man redan är klar för europafinalen.

monstermash
2/13/13, 8:09 PM
#3

#1 - Ja, Danny & Gina gör ett bra jobb som pogramledare, det håller jag med dig om.

#2 - Håller med dig på den fronten. I år vinner vi knappast ESC. 

monstermash
2/16/13, 4:53 PM
#4

Nu är det dags för delfinal 3 ikväll, blir intressant och se om de är bra.

giffan
2/16/13, 9:33 PM
#5

Om någon vet vad låten heter som Drama går upp till sitt framträdande till så skulle jag bli glad om någon kan skriva ut det så jag slipper bli tokig!!

Grubblar som fan just nu!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

monstermash
2/16/13, 10:32 PM
#6

Eddie Radaz - Alibi
Bra uppträdande, påminner lite om Danny och Eric Saade stuket på låten. Låten var helt okej. 😃😃**😃

Elin Petersson - Island**
Tråkigt uppträdande, ful klädel och jobbig röst. **😕

Ravaillacz - En riktig jävla schlager**
En äkta schlagerlåt som överraskade mig positivt. 😃😃

Amanda Fondell - Dumb
Otroligt irriterande med spegeln… Dålig låt. 😕😕😕**😕

Martin Rolinski - In and out of love**
BWO är inte min grej, inte Martin solo heller för den delen. 😕**😕😕

Caroline af Ugglas - Hon har inte**
Bättre än hennes förra låt men hennes konstiga dansrörelser är lika urusla ännu. 🙂

**State of drama - Falling
**En av de som är med i bandet jobbar på min systerdotters förskola fick jag nyss reda på. Bästa låten och en av de bästa i hela Melodifestivalen hittils! 😃😃😃😃

Janet Leon - Heartstrings
Dålig rakt igenom… 😕😕

Annons:
dextrosol
2/17/13, 1:33 AM
#7

Eddie Razaz (Alibi) - Bra sångare, bra låt, bra uppträdande, tycker det var ett bra bidrag som jag hoppades skulle räcka längre 😃😃😃

Elin Petersson (Island) - Kommer inte ens ihåg låten, minns bara att den inte var bra 😕

Ravaillacz (En riktig jävla schlager) - Äntligen en "mellanaktslåt" i själva tävlingen, rolig låt och då komikern Henrik Dorsin vart med och skrivit den är jag inte förvånad, Tommys röst är fortfarande lika bra som den var för 10 år sen, imponerande!!! 😃😃😃😃

Amanda Fondell (Dumb) - Fattar inte hur den här kunde vara så stor favorit som det var, låten var dålig och speglarna var jobbiga 😕

Martin Rolinski (In and out of love) - Tycker den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara, BWO stuket sitter kvar i Martin som jag hoppas går långt i AC, fattar inte det där med alla glasburar och sprutande färg dock 😃😃😃

Caroline af Ugglas (Hon har inte) - Tyckte låten var bättre än hennes andra låt från 2009 (Snälla snälla), ingen direkt bra uppträdande och jag märkte att hon har bytt ut sina gummistövlar till något som liknar converse storlek större, låten gick att lyssna på iaf 😃

State of Drama (Falling) - Gud så bra, en av de bästa låtarna i år (hittils), jag älskade låten, uppträdandet och sångarens röst, skulle kunna tänka mig se det här i Malmö den 18:e maj i Eurovision, tror de kan få en bra plats i Stockholm 😃😃😃😃😃

Janet León (Heartstrings) - Hon såg inte klok ut i de kläderna, rösten var också inget att skryta med, iaf inte vid de lugnaste partiena (några falska toner hördes då), inte fullständigt värdelöst men dåligt 😃

giffan
2/17/13, 1:34 AM
#8

#5 Ni kan bortse från det inlägget. Har hittat låten..

#6 Bra skrivet håller med faktiskt

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

monstermash
2/17/13, 1:49 AM
#9

#8 - Vilken låt var det?

[peter54]
2/17/13, 12:28 PM
#10

Jag var inte imponerad av något bidrag i tredje deltävlingen heller, men den minst tråkiga var den som gick direkt till final först, bidrag 7. Lite för långsam, men ändå okej.

(Eddie Razaz - Alibi) Första låten var urtrist och en riktig dussinlåt, skvalmusik som det finns massor av.

(Elin Peterson - Island) Andra låten var bra, fin, men har inget i en schlagertävling att göra, snarare en visfestival.

(Ravaillez - En riktig jävla schlager) Gubbarna gjorde en kanonbra parodi rakt igenom. Bara deltagarna i gruppen är en parodi på evenemanget, texten, låten, allt parodierar hela melodifestivalen och det faktum att folk röstade den direkt till final, ger en tydlig signal om vad folk egentligen tycker om evenemanget.

😃

(Amanda Fondell - Dumb) Fjärde låten, vilken katastrof!

(Martin Rolinski - In and out of love) Femte var okej, men det känns som om jag har hört den förut. Väldigt lik andra BWO-låtar.

(Caroline af Ugglas - Hon har inte) Sjätte också okej, men skulle tävla i samma visfestival som tvåan.

(Janet Leon - Heartstrings) Åttan, blä. Jag får dåliga vibbar direkt när hon sjunger massa "na-na-na-na-na" istället för ord. Det innebär idétorka och att låten behöver jobbas med mer för att bli vettig.

[GIKmio]
2/17/13, 1:04 PM
#11

#10 om du tyckte dig känna igen BWO-låten så var refrängen ganska lik Modern Talkings Cherie Cherie lady. Kunde mig skönja lite Pet Shop Boys också. Så lite 80-tals influenser med andra ord 🙂

monstermash
2/17/13, 8:30 PM
#12

#10 - Jag la in vilka artister du pratar om, någonting om kan vara lite krångligt att komma ihåg… Man lägger ju sällan folks startnummer på minnet, i ditt inlägg. Tänk gärna på det nästa gång! ;)

[peter54]
2/17/13, 11:13 PM
#13

#12 Jag tänkte att du och flera andra lagt in dem i nummerordning och att alla lätt kunde relatera till de inläggen.

😉

Annons:
giffan
2/17/13, 11:37 PM
#14

#9 Det var Muse med Uprising så härlig låt! Och en grupp jag helt missat… Men inte nu =)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

monstermash
2/17/13, 11:39 PM
#15

#13 - Dock kan jag ha skrivit i vilken ordning som helst, det behöver inte vara rätt bara för att personen under mig skrev i samma ordning. Kanske lite långsökt men själv blev jag faktiskt lite fundersam på vem fan du pratade om i inläggen eftersom du skrev lite krypiskt, och du vet vad man säger, funderar en på det öppet sitter det fem och skäms över att de funderar på det😉.

monstermash
2/18/13, 12:25 AM
#16

(Psst… Har skrivit en artikel om Danny, kika in och berätta hur ni tycker han är som pogramledare!)

Upp till toppen
Annons: