Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 3815 ggr
[linnsan123]
1/31/13, 7:58 PM

Disney channels kostnad?

Detta kanske är en töntig fråga men iaf. som  det står i rubriken,vilken kostnad har disney channel?

Typ i mån…

Hur som helst så undrar jag om "shake it upp" visas på disney channel?

Annons:
monstermash
1/31/13, 8:24 PM
#1

Jag vet tyvärr inte svaret på någon av dina frågor, hoppas någon annan kan komma in. Har du testat att googla på det?

Sedan vill jag även be dig att inte skriva hela inlägg i fet stil då det blir jobbigt att läsa. Glad

annia1
1/31/13, 10:45 PM
#2

linnsan123 om jag kikar på shake it up så ska den tydligen gå på disney channel. Och som jag förstår det så ska det även gå här i sverige.

Din fråga om kostand går inte att svara på. För vad jag ser så går det inte att bara abonnera på den kanalen utan man får troligen uppgradera det abbonnemang man redan har. Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag kopplar disneys channel till barn/ungdomar så du får kanske prata med dina föräldrar om dom kan tänka sig att skaffa den.

.

[linnsan123]
2/1/13, 7:15 AM
#3

Okej jag ska tänka på det där med feta stilen #1.

Tack för svaren!

[Moa-]
2/1/13, 8:25 AM
#4

Priset varierar beroende på hur ni får TV idag, har du ett abonnemang som ni betalar för, endast en digitalbox (och då se SVT 1, SVT 2,TV4,TV6 + några till SVT) eller kabel-tv?

[linnsan123]
2/1/13, 1:34 PM
#5

vi har digitalbox! #4

annia1
2/1/13, 4:59 PM
#6

Moa- de kanaler du tar upp behöver man inget abonnemang för att se. Och förutom de kanaler du nämner så har man svt 24 och kunskapskanalen.

Nu när jag kollade lite mer på nätet. Har man bara gratis kanalerna så har man med största sannolikhet antenn på taket och därmed får man tv från boxer. Åtminstone ser jag inte på parabola sidors att man bara kan ha gratiskanalerna.

Har man från boxer så finns ett par olika kort. Det billigast som jag ser det är i så fall flex8 där man väljer vilka 8 kanaler man vill ha. Det kostar ordinarie pris 199 kr månaden.

.

Annons:
[Moa-]
2/2/13, 11:56 AM
#7

annia1; exakt, det var därför jag tog upp dem? SVT kanaler som jag skrev, var inte helt säker på vilka så lättare att sammanlägga dem då poängen kom fram ändå, du missade barnkanalen i din upprepning exempelvis.

linnsan123; har ni ett abonnemang till digitalboxen eller endast digitalboxen och de ovannämnda kanalerna?

[linnsan123]
2/4/13, 3:52 PM
#8

endast digitalboxen! Tror jag..

[Moa-]
2/4/13, 5:26 PM
#9

Då ökar kostnaderna ganska kraftigt om ni vill köpa till Disney Channel, enklast är troligen Boxer:

"Boxer Flex 8 - 99 kr/mån i 6 månader!

Med Boxer Flex8 har du möjlighet att välja dina 8 favoritkanaler från utbudet nedan. Just nu 99 kr/mån inkl. kortavgift. Varje månad kan du dessutom byta ut en eller flera av dina kanaler. Det gör du på "Mitt Boxer".

Efter bindingstidens slut övergår abonnemanget i ett tillsvidareabonnemang för 199 kr/mån inkl. kortavgift."

Om ni har anslutningar till fibernät eller kabeltv kan de har bättre priser och möjlighet att köpa till en specifikkanal.

Tele2 har ett bättre pris om du endast vill ha den specifika kanalen.

"BARN – 69 kr/mån

Barnprogram för de allra minsta, tecknade serier för alla åldrar och ungdomsserier för de lite äldre barnen.

Kryteringsavgift om 39 kr/månad tillkommer som TV-kund för varje TV-box du har, dock inte per paket." Källa Disney Channel, Disney Junior, Cartoon Network, Disney XD, Boomerang, Nickelodeon och Nick Jr.

"Vad krävs för att jag ska kunna se digital-TV från Tele2?

Din fastighet måste vara ansluten till Tele2, eller så bor du i ett Stadsnät där Tele2 levererar TV. Det kan du se på din Stadsnätsportal eller Stadsnätets hemsida. Ta antingen kontakt med din fastighetsägare/förening eller kontakta vår Kundservice för att kontrollera om fastigheten är ansluten." Källa

[linnsan123]
2/8/13, 6:54 AM
#10

Tack! 

 Ja förlåt pappa sa att vi hade boxer. Boxer.se var det väll?

[Moa-]
2/8/13, 8:04 AM
#11

Länken högst upp i mitt inlägg närmast ovan går dit, man ja, boxer.se. =)

Emmetem
2/10/13, 2:17 AM
#12

Shake it up går på Disney Channel :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Upp till toppen
Annons: