Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3188 ggr
Carrolinline
2012-10-11 17:05

Serie?

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på någon serie som är färdig, alltså tex one tree hill där ska det inte komma fler säsonger vad jag vet iallafall :)

Tycker det är så irriterande när man tittat på en serie så finns det inte fler avsnitt att kolla på!! Och då börjar jag kolla på en ny så glömmer jag den andra… Ja jag hoppas ni förstår :)

Så bombadera mig med tips på "klara" serier tack :D

Annons:
Johannez
2012-10-11 19:19
#1

One Tree Hill kom ändå i 9 säsonger och fick ett värdigt avslut, vilket många andra inte får :)

Tips: Ja OC givetvis. Samma stuk, har sett klart de 4 säsonger som finns. Mycket bra serie. Men enligt mig är fortarande OTH en smula bättre ;)

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Carrolinline
2012-10-11 23:29
#2

Ja one tree hill var mycket bra, kommer dock inte ihåg hur den slutade nu var ett tag sen jag såg den, kanske får se om den :D

OC har jag sett också och den var väldigt bra.

Sen har jag sett gossip girl också dem säsongerna som finns :)
Det är nog dem enda jag sett hela utav, sen har jag börjat titta på några olika serier hit och dit sen märkt att det inte finns fler avsnitt :(

Skulle kanske skrivit det i första inlägget vilka jag sett, tänkte jag inte på då men det är dom iallafall :P Och Lost kom jag också på att jag sett, den var också mycket bra!!

[Moa-]
2012-10-14 19:04
#3

Vill du ha amerikanska serier i samma stuk eller svenska serier?

Att rabbla samtliga "avslutade" serier skulle bli väldigt långt… =P

Carrolinline
2012-10-14 19:15
#4

Hehe kan förstå det att det skulle bli långt.

Jag vill helst ha exempel på amerikanska i samma stuk, brukar inte tycka om svenska filmer och har nog inte tittat på någon svensk serie, men vet du någon som är jättebra så säg :D

[Moa-]
2012-10-14 19:25
#5

Ja, de klassiska som jag antar att du har sett är:

  • 24
  • Vänner
  • Sex and the city
  • Advokaterna/The Practice
  • Boston Public

En svensk som jag gillade mycket var Tusenbröder. (De klassiska avslutade svenska, Skilda Världar, Tre Kronor, Nya Tider och Rederiet.)

Du får säga om det är något särskilt du önskar… =)

Carrolinline
2012-10-14 20:18
#6

Tackar tackar! Ska kolla upp dem :) Vänner har jag ju sett lite utav när det gått på tv men tycker det var ganska fjantigt haha :/ vill ha mera handling inte bara humor om du förstår :D

Annons:
[Moa-]
2012-10-14 20:42
#7

De andra är mindre humor, eller ja, Sex and the city är ju humor, men den lär du ju också ha sett i förbigående någon gång… =P

Rumblebee
2012-10-16 19:37
#8

Desperate housewives kanske? Tror i alla fall att det är en färdig serie, har nämligen själv börjat titta lite på det.

Johannez
2012-10-16 20:11
#9

Desperate housewifes är en bra serie ja! Avslutades nu i våras och fick ett värdigt avslut med!

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

julolagus
2012-10-17 21:57
#10

Lost!

Jag fastnade för den serien och satt uppe hela nätterna och tittade på de, så Lost rekomenderar jag starkt!

Alibi
2012-10-23 01:43
#11

The L Word, kanske? Det tyckte i alla fall jag om. Glad

I'm gonna let my little light shine

BusBella
2012-10-24 15:11
#12

Gud vad jag känner mig tjatig nu, har blivit smått beroende tror jag… Torka aldrig tårar utan handskar är svensk men superbra.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Thisney
2013-02-22 19:35
#13

Prison break?

Annons:
MissInAction
2013-02-22 22:10
#14

Oki någon är kanske lite samma stuk, och någon är bara helt enkelt sevärd ♥ 🙂

The 4400
Lipstick Jungle (påminner om Sex and the City)
That 70's show
Firefly
Twin Peaks 
Merlin


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Carrolinline
2013-02-24 20:44
#15

Tack för alla tips! :) Kollar just nu på serien 24, mycket bra serie så tackar för de tipset ;) Är inne på slutet av sässong 4 nu så har lite kvar, sen får jag hitta en ny och det blir nog inga problem med alla serier ni tipsat om här :D

MissInAction
2013-02-25 00:17
#16

Ally McBeal ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2013-02-25 18:00
#17

Dirty Sexy Money var ju bra när det gick. Tyvärr så vet jag inte hur många säsonger det fick, inte tillräckligt många tycker jag iaf ;)

[catilous]
2013-02-28 02:16
#18

Heroes! Älskade den serien, gör fortfarande. Håller på att kolla om alla säsonger just nu. Synd att det bara blev 4 säsonger. :)

Förhäxad älskar jag också! :)

Upp till toppen
Annons: