Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 955 ggr
emeliie-96
8/8/12, 10:06 PM

Hjälp med tv:n!

Hej! Jag och min familj sitter på landet och tittar på en film genom datan till tv:n (hdmi elr vad det heter) och så helt plötsligt så blir tv:n svart! Den lyser fortfarande (asså den lilla knappen under skärmen) men det går inte att sätta på den! Vi har dragit ut sladdarna och väntat, satt tillbaka dom men inget händer. Tv:n är en "Andersson" och vi har bara haft den i 1,5 år. Det är något som blinkar på baksidan och ovanför står det "SPDIF optic. OUT" fast vet inte om den kanske har blinkat hela tiden :/ (det här är kanske inte rätt ställe att fråga på men det är värt ett försök) //Emelie

Annons:
[helenal]
8/8/12, 10:10 PM
#1

hej.

prova stäng av tvn med knappen samt dra ut strömsladden och vänta i ngn minut innan du sätter på allt igen:)

får du ingen bild alls inte ens på tv bild så verkar det vara något med tvn som gått sönder:(

emeliie-96
8/8/12, 10:14 PM
#2

Hej! Det är ett problem med det och det är att det inte går att stänga av! Det är typ touchknappar på sidan som man stänger av med och när man klickar på den så händer det absolut ingenting! Lampan lyser fortfarande.. Det är som om den har typ hackat upp sig :/

[helenal]
8/8/12, 10:16 PM
#3

dra ut strömsladden

emeliie-96
8/8/12, 10:19 PM
#4

Det har vi också gjort och väntat i några minuter, men när vi sätter tillbaka sladden så blir det precis likadant som innan :/ Tack för de snabba svaren iallafall! Vi får prova att dra ut sladden igen!

[helenal]
8/8/12, 10:25 PM
#5

SPDIF optic. OUT är vad jag vet bara en extern ljudkabel ev uttag och den skall inte ha något med att tv:n har lagt av.

Det som kan hända är att den har blivit överhettad och då stänger av sig själv har vart med om det med min samsung så dra ut sladdarna och låt den kylna av ett tag (känn ovanför tv:n) om den är varm/överhettad tv:n måste också få lite kylning..

Upp till toppen
Annons: