Annons:
Etiketttv-serier
Läst 9383 ggr
[Nathalie62]
5/12/12, 1:20 AM

The Vampire Diaries (risk för spoliers)

Någon som följer denna serie ? Själv tycker jag den är superbra ! Skrattande

Annons:
[dynamitella]
5/12/12, 1:22 AM
#1

Ohyes :)

Dagens avsnitt var ju det bästa på länge. Slutet fick mig att studsa upp lite i datorstolen.

Bäst för dem att nästa säsong kommer snart ;)

[Nathalie62]
5/12/12, 1:25 AM
#2

#1, Håller med, hjärtat satt i halsgropen de sista sekunderna Tungan ute
Säsong 4 ska börja någong gång i september !

Lamina
5/12/12, 1:38 AM
#3

Bara för det så missade jag ju dagens avsnitt, och datorn är för seg för att titta på. Men det blir repris i morgon. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Nesslan
5/12/12, 6:08 PM
#4

Jag följer i amerikansk takt, älskar serien :) Har läst de flesta böckerna också.

[Nathalie62]
5/12/12, 7:01 PM
#5

Jag följer också amerikansk takt men jag ser det även i svenskt taktSkrattande

Har dock inte läst böckerna.

rudyC
5/15/12, 8:51 AM
#6

gör inte det då dom är skit!!

annars är böcker alltid bätter men inte när det gäller den här serien och true blood… ja har försökt om och om igen … och ja kommer inte förbi första boken, inte för att jag inte kan läsa eller fattar vad det handlar om utan att inget stämmer serierna är 1000 ggr bättre

Annons:
yoanna
6/28/12, 2:43 PM
#7

Jag följer serien och blev helt fast redan efter första avsnittet i säsong1, å nu väntar jag bara på att säsong 4 ska börja i usa i oktober så att jag kan börja följa den redan då så att man inte behöver vänta ännu längre innan den kommer till sverige :)

[Nathalie62]
6/28/12, 11:05 PM
#8

#7, Ska det bli först i oktober nu ? Hörde dom skulle börja i september ju Förvånad, Jag längtar också jätte mycket he he och sverige är alldeles för långsam Tungan ute

yoanna
6/29/12, 2:13 PM
#9

Jag läste de på deras sida, men nu hoppas jag på att det är du som har rätt :D

[Nathalie62]
6/29/12, 9:00 PM
#10

"9, Tyvärr hade jag fel, det börjar den 4 oktober och inte i september, tragiskt.

yoanna
6/29/12, 9:36 PM
#11

Ååh det var synd :(

SimsBrooke
8/14/12, 10:23 AM
#12

Japp jag älskar den :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

julolagus
10/20/12, 10:02 PM
#13

Det är en av mina favorit serier… Börjar dock störa mig rejält på Elena och tycker att Caroline (Min favorit) får för lite screen time!

Annons:
SimsBrooke
10/20/12, 10:14 PM
#14

Jag gillar Damon och tycker han inte syns tillräckligt :D Gillade Stephan också men när han blev konstig ogilla jag han, men nu när han blivit lite bättre så gillar jag han igen =) Gillar Elena med :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Nathalie62]
10/21/12, 4:43 PM
#15

Ha ha, Damon är helt klart en favorit och jag håller med dig SimsBrooke, han syns för lite Flört Sen tycker jag också att det borde bli Damon och Elena någon gång ha ha.

Om någon mot förmodan inte vet så har säsongen börjat nu, är inne på avsnitt 2 redan Skrattande

Lamina
10/21/12, 4:53 PM
#16

Åh, jag var så less på VD i slutet av säsong 3. Det var bara samma visa om och om igen. Men tycker det har blivit mycket mer spännande med säsong 4, lite nytt blod!

Fast självklart fortsätter dom med den otroligt uttjatade storyn om Elena som inte kan välja. Hade någon behandlat mig som Stefan behandlade henne i säsong 3 hade jag bett dom dram åt h*****e. Men hon fortsätter vara en stackars hjälplös liten brutta som alltid sätter alla andra framför sigsjälv och sitter i ett hörn och gråter över hur orättvist livet är och hur dumma alla är som inte repekterar hennes idiotiska beslut… Nej, usch, jag hatar henne… Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Nathalie62]
10/21/12, 4:55 PM
#17

#16, Man ser det så olika, jag tycker hon är mysig Tungan ute

Lamina
10/21/12, 5:01 PM
#18

Hon är den hjälplösa prinsessan personifierad. En kvarleva från dom gamla sagorna där kvinnorna alltid behövde en räddande prins för att kunna ta sig ur vadän för knipa dom lyckats hamna i. Hon är dessutom självmordsbelägen och gnäller om hur synd det är om henne som inte får offra sigsjälv för alla andra utan måste samarbeta med bröderna Salvatore för att hitta en annan lösning. Och när hon väl fick som hon ville, hon dog, då var det ändå synd om henne. För hon vill inte vara en vampyr. Hon vill kunna växa upp, skaffa familj och barn och leva livet…

Men hur i hela friden skulle hon kunna gjort det när hon försökte få sigsjälv dödad hela tiden..? Obestämd

Snacka om att aldrig vara nöjd…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

SimsBrooke
10/21/12, 6:11 PM
#19

#15 Jag har sett första avsnittet. Men jag vill ju gärna ha med svensk text =) Så får invänta :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Nathalie62]
10/21/12, 10:59 PM
#20

#19, det ville jag också i början men har vant mig nu och sen ser jag ju avsnitten igen när det sänds här i sverige ha ha.

Annons:
juliahhl
10/31/12, 4:19 PM
#21

Jag är ett Damon-fan, så att se henne vilja vara med Stefan trots alla grejer han gjort mot henne är otroligt irriterande :P

[Nathalie62]
10/31/12, 4:30 PM
#22

#21, Skrattande

yoanna
10/31/12, 4:47 PM
#23

Har någon nån aning om när det ska börja sändas i sverigen? :D

SimsBrooke
10/31/12, 4:50 PM
#24

#23 Det ska börja sändas i december om jag inte minns fel. Men finns en sida där dem har svensk text..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

yoanna
10/31/12, 4:53 PM
#25

#23 jaha, en sida som sänds med svensk text redan nu? vad heter den ? :D

SimsBrooke
10/31/12, 4:56 PM
#26

#25 japp days.nu men du måste bli premiummedlem för 50 kr han har lagt ut 3 avsnitt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Nathalie62]
10/31/12, 5:20 PM
#27

Har också hört i december,

Annons:
[Nathalie62]
11/7/12, 7:01 AM
#28

Man kan se dom gratis med svensk text på swefilmer

MissInAction
11/25/12, 1:09 AM
#29

ÅH nu kunde jag äntligen ge mig in och läsa de här VD-trådarna SkrattandeJag har precis sett klart avsnitt 6 ur säsong 4 och det ska väl vara alla som sänts hittills?? Tror att det finns nio avsnitt på wikipedia men det står att nästa kommer sändas 29 november!!

Behöver jag säga att jag älskar serien? ♥ Skrattande Jag fastnade direkt. Faktum är att jag tittade på ett avsnitt av Doctor Who, och bestämde mig för att det inte riktigt gick hem… så valde jag Vampire Diaries istället - började titta på Netflix då de två första säsongerna finns där. Fast! Såg väl 15 avsnitt första dagen. Hade inte sambon varit hemma, och behövt sova, så hade jag suttit uppe hela natten… snacka om besatt, haha.

Jag älskar verkligen både Stefan och Damon, de kompletterar varandra bra. Fast jag är helt såld på Damon!!! Första scenen med honom tänkte jag trouble, och ogillade honom några avsnitt, men sedan vände det. Han får gärna synas mycket mer.. hihi Oskyldig Ian Somerhalder är ju så vansinnigt snygg så det är inte sant. 

Ibland gillar jag Elena men jag måste faktiskt hålla med Lamina där, haha du uttryckte det så komiskt!! Men jag stör mig mycket mer på henne nu än i början av serien.
Lite roligt att de två är ett par i verkligheten… Ian och Nina. Meeen i fantasin är han min! ♥ Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lamina
11/25/12, 3:44 AM
#30

Ha ha, jag fastnar på samma sätt varje gång en ny säsong startar, maste se alla gamla avsnitt igen. Vet inte hur många gånger jag sett säsong ett.

Jag vart så irriterad på Stefan i slutet av senaste avsnittet. Elena står brevid honom i vått och torrt och lämnar honom inte trots att han beter sig som ett svin. Hon är t.o.m. glad på honom för att han lät henne dö! Men när hon råkar bli lite småkär i Damon så blir han alldeles till sig och börjar gråta om att "han inte klarar dethär längre". Suck it up and take the consequences of your actions, *******!

Fast jag har aldrig gillat Stefan heller. Eller jo, i början gillade jag honom. Men sen blev han en mes som bara accepterade allt Elena ville göra. Det låter väl trevligt, men vem vill egentligen vill ha en kille som säger ja till allt? "Älskling, jag tänker gå och hoppa från en bro!" "OK, ha så kul!" Nä, känns ju inte riktigt ok… Obestämd

Jag älskar Damon däremot. Han är bra för Elena, kan få henne att tänka om när hon rusar iväg och ska fatta mnessa "egna beslut". Han bryr sig faktiskt om henne och skulle aldrig lämna henne. Damon var en av anledningarna till att jag började titta.

Lite synd är det att dom alltid tar ihjäl alla bra karaktärer. Jag älskade Lexi, tycker hon borde ha fått vara med mer än några få avsnitt. Anna var en storfavorit, jag slutade nästan titta när hon dog. Ric var ju lite synd att han dog, men han var iaf inge rolig efter att han hade blivit galen. Elijah är ju visserligen inte död, men han ser man ju aldrig skymten av numer… Rynkar på näsan

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

SimsBrooke
11/25/12, 10:06 AM
#31

#30 Hum ska nog inte läsa vidare i ditt inlägg då jag bara sett till avsnitt 4 på säsong 4.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
11/25/12, 10:08 AM
#32

Jag gick in på Imdb och såg att Nina är från Bulgarien och hennes fulla namn är: 

Nikolina Constantinova Dobreva

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
11/25/12, 10:11 AM
#33

Hon flyttade tydligen till Kanada då hon var två år gammal 

Nina Dobrev flyttade till Kanada när hon var två år gammal, och har varit bosatt i Toronto i Ontario sedan dess

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MissInAction
11/25/12, 11:20 AM
#34

Yes, så Nina passar verkligen sina karaktärer på så vis Glad
Helt OT så skulle jag verkligen vilja åka till Kanada!

Har vi ingen admin här inne?? Som kan sätta en spoiler-varning i trådstarten? Jag brukar ju inte hänga på den här sajten utan kom bara hit tack vare den här tråden.

Jag saknar också Elijah och hoppas han dyker upp mer ♥ Faktum är att jag gillar de flesta vampyrerna mer eller mindre: Elijah, även Klaus! Det är något med honom…. Rebekah har sina stunder, hon med, och Tayler, och Caroline är en jag verkligen skulle vilja ha som vän. Alaric tycker jag också mycket om.
Att jag gillar de som jag antagligen "inte borde" tycker jag tyder på att de gjort ett bra jobb med karaktärerna, för alla har något som man kan tycka om. Eller inte alla.. men många Oskyldig
Jag började nog tycka mer om Stefan då han var i sin "sämre period" och det säger kanske en del, hehe. Men vad han än gjorde så var han medveten om Elena. Och ja, fan ta honom för hur blödig han är när det kommer till Damon! Ahh jag är kluven, för min del kan Elena välja vem hon vill.. varför inte ta båda? Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Lamina
11/25/12, 11:27 AM
#35

#32 Det kan förklara hur hon kan prata bulgariska så bra.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

SimsBrooke
11/25/12, 11:59 AM
#36

#34 Jag tror inte egentligen att TS har gjort denna tråd för att snacka om vad som händer utan nog mer prata om själva serien inte ge en massa spoiler tror nog hon hade skrivit spoilervarning om hon ville göra en sådan tråd. 

#35 Jag visste inte ens att hon pratade flytande bulgariska har aldrig sett eller hört någongång att hon pratat bulgariska faktiskt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lamina
11/25/12, 1:43 PM
#37

#36 Katherine är ju från Bulgarien. Det finns en flashback där hon talar Bulgariska, i första säsongen tror jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

SimsBrooke
11/25/12, 1:47 PM
#38

#37 Aha, ja de tkanske hon gör. Det har jag inet tänkt på förrän nu.. Får titta på alla säsonger

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MissInAction
11/25/12, 6:30 PM
#39

#36
Det tror inte jag heller, men jag såg att det fanns spoilers i ett av inläggen högre upp i tråden, och antingen kan man ju lägga in spoiler-varning i alla inlägg där just det finns… eller så kan någon admin sätta in det i rubriken. Så är man garderad, menar jag. Lite tråkigt att ha en diskussionstråd om man inte får prata om serien… men man får väl läsa den på egen risk isf Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SimsBrooke
11/25/12, 6:41 PM
#40

#39 Vi får väl invänta personen som gjort tråden och se vad hon säger..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Nathalie62]
11/25/12, 8:16 PM
#41

Syftet var inte att diskutera om spoilers men det är lätt hänt att en groda hoppar ur Foten i munnen så det bästa vore kanske om admin kunde ange "risk för spoilers" eller liknande i rubriken Flört

Det stämmer att nästa avsnitt kommer sändas den 29 nov, det kan man bland annat se på Online tv databas och redan efter ett par dagar kan man följa det med svensk text på swefilmer.se. Skrattande

Annons:
MissInAction
11/25/12, 11:12 PM
#42

Ja swefilmer är trevligt!! Trist att bildkvalitén inte är någon höjdare där bara. 

Nä vi behöver ju inte ha några spoilers här. Fast jag önskar att det fanns en spoiler-tråd där man kunde gotta sig riktigt ordentligt i handlingen och vad man tycker ♥ Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JennyR
11/26/12, 12:53 AM
#43

Kan tipsa om Project Free TV. Där kommer de senaste avsnitten upp mkt snabbare än Swefilmer ;)

[Nathalie62]
11/26/12, 2:56 PM
#44

#3, Sant, bildkvaliten är ingen höjdare alltid men det beror ju också på vad man själv har för uppkoppling. Visst skulle det varit trevligt att diskutera spoilers men många följer avsnitt i svensk takt och det går alltid att hitta sådant på andra forum om man vill läsa om spoilers.Flört

#43, Där har dom ingen svensk text och man måste vara inloggad för att se. Dessutom så kommer avsnitten upp på swefilmer så fort text finns tillgänglig, jag och admin brukar fixa det så fort som möjligt Skrattande Det gäller alla filmer och serier som finns, nya som gamla.

MissInAction
11/26/12, 6:37 PM
#45

#44
Är det verkligen roligt att läsa spoilers? Förvånad
Själv känner jag ett rätt stort behov av att diskutera serien med någon. Vilka sidor finns det, menar du, där man kan göra det?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Nathalie62]
11/26/12, 7:25 PM
#46

#45, Jag gillar det men det är ju olika vad man tycker Glad det är bara att skriva spoilers på google till exempel så dyker det upp en massa förslag.

MissInAction
11/26/12, 8:32 PM
#47

Mm men det är ju inte spoilers i sig jag är ute efter, utan att ventilera händelser och karaktärer i serien Skrattande och det gör man bäst med folk som sett lika mycket som en själv!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JennyR
11/27/12, 12:18 AM
#48

#44 Man behöver inte vara inloggad för att titta på project free tv, däremot så finns ingen svensk text av förklarliga skäl :)

Jag gillar swefilmer jättemkt, men jag är otålig och vill se de senaste avsnitten asap, dvs direkt efter dom sänts i USA. Då vänder jag mig till PFTV :) Tex en av mina favvisar Dexter, på swefilmer ligger det ute just nu t.o.m s07e05, och på pftv t.o.m s07e09 :D

Annons:
Lamina
11/28/12, 4:39 AM
#49

Antar att det är mina inlägg ni syftar på. Det var absolut inte meningen att förstöra för någon. Men jag kan inte gå in och ändra i inlägget nu, så någon Medarbetare eller så kanske kan skriva spoliervarnin i det?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MissInAction
11/28/12, 10:14 AM
#50

Det finns en mycket värre spoiler i en annan tråd, tror det också var inne på den här sajten Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Nathalie62]
11/28/12, 8:12 PM
#51

#49, Det är lätt hänt så känn inte dig inte sårad Lamina, jag ska kontakta admin och höra om dom kan lägga in något i rubriken.

Lamina
11/28/12, 10:05 PM
#52

Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Liss
11/29/12, 1:22 AM
#53

Har fixat i rubriken nu :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

DareToDream
11/30/12, 4:22 AM
#54

Annars kommer ju avsnitten upp typ direkt efteråt på kanalens egen hemsida, dock utan text. Vet inte om man får länka andra hemsidor här, men annars är det väll bara att googla cwtv eller nått sånt så kommer man dit. Ett litet tips bara ;)

[Nathalie62]
11/30/12, 8:18 PM
#55

Tack Liss

Annons:
yoanna
12/6/12, 8:12 PM
#56

Är det någon av er här inne som lyckats hitta navsnitt7 av serien och med svensk text? Tycker man har väntat väldigt länge på det nu men det kommer ju aldrig upp Obestämd

SimsBrooke
12/6/12, 8:35 PM
#57

Den 26 Januari 2013 börjar VD på tv igen :S http://www.tv6.se/vampire-diaries/vampire-diaries-tillbaka-den-26-januari Har hört om att det ska börja nu i december :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

yoanna
12/6/12, 9:12 PM
#58

Åhhh, hur långt som helst kvar ju :(

MissInAction
12/6/12, 9:50 PM
#59

#56
Tyvärr inte med svensk text, åtminstone inte på laglig väg  Obestämd

#57
Åh, intressant. Jag kom ju in i serien för någon vecka sedan och är ju rätt så glatt överraskad nu att Sverige ändå hänger med hyfsat i serierna! Skrattande Jämför med exempelvis serien Merlin, som är ett år efter här jämfört med i UK, där sista säsongen sänds nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
12/9/12, 1:23 PM
#60

Ville bara säga till er som väntat på avsnitt 7 så har det kommit upp på swefilmer nu. Igår såg jag äntligen avsnitt 7 och det sååå BRA Skrattande

MissInAction
12/9/12, 8:16 PM
#61

#60
Du menar väl avsnitt 8?? För det har kommit nu, jag tänkte titta på det ikväll Skrattande We'll always have Bourbon Street.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
12/9/12, 10:20 PM
#62

#61 Vilken överraskning, giock precis inne å skulle se om jag skrivit om fel avsnitt men så såg jag att avsnitt8 också kommit ut Skrattande

Annons:
MissInAction
12/9/12, 10:22 PM
#63

#62
Så då har du ännu ett avsnitt att se nu? Skrattande Jag såg precis på 8:an och åh vad jag längtar efter fortsättningen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
12/9/12, 10:24 PM
#64

#63 Hahah jaa precis, kommer bli ett underbart slut på en väldigt bra dag idag Skrattande

yoanna
12/9/12, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Varför får jag upp den här, är de någon anna som också får upp den? Gråter

Har provat i olika webbläsare men problemet kvarstår.

MissInAction
12/9/12, 11:43 PM
#66

Hm det blir samma här Obestämd Antar att du får hålla ut ett tag till??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
12/10/12, 12:39 AM
#67

#66 dom måste ha tagit bort den eller nått med tanke på att det finns andra som sett det tidigare under dagen :(

[Nathalie62]
12/10/12, 1:15 PM
#68

#65, Ibland blir det något galet och därför kommer den rutan upp men det är bara att gå tillbaka och hämta avsnittet igen så brukar det funka, ibland får man dock göra det ett par gånger.

yoanna
12/10/12, 2:15 PM
#69

funkade inte under natten men kom igång imorse :)

Annons:
MissInAction
1/19/13, 1:38 AM
#71

JA och jag plågar mig själv lite och väntar till imorgon med att titta! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/19/13, 1:39 AM
#72

Jag såg ju om serien när jag sett alla avsnitt till och med 9 i säsong 4. Direkt efter att ha sett den första omgången.. hade sån abstinens och det var bra att se igen för man snappade upp saker bättreGlad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Niiinah92
1/27/13, 9:54 PM
#73

Gillar serien men avskyr Elena och håller med Lamina. Allt ska kretsa kring Elena alltid, störande. Jag personligen vill INTE se henne och Damon tillsammans, hon passar bättre till Stephan om hon nu måste vara med alls.

Damon är storfavoriten och jag älskar hans och Stephans förhörhållande.

Spoiler kommer nu för er som inte sett senaste säsongen, tar upp det för att det redan tagits upp i tråden tidigare.

--------------------------------------------------------

När Caroline blev vampyr fick hon gilla läget, när Elena blir det slår alla knut på sigsjälva för att "fixa" det, fortätter det såhär så lär jag sluta se hur snygg och underbar Damon än må vara.

Nesslan
1/27/13, 10:10 PM
#74

Klart Elena ska vara med Damon, och Caroline ska vara med Klaus.. Tycker jag iaf ;)

yoanna
1/27/13, 10:12 PM
#75

#74 Håller helt med dig ;D .. ÄR ett troget "Delena"-fan. Och caroline & klaus är awesome som par, så är det bara :D

Cafesinner
2/5/13, 11:24 PM
#76

Själv är jag van vid tuffare vampyrserier som Buffy och True Blood så stängde av den här efter ett halvt avsnitt.
Däremot såg jag hela The secret circle, samma författare.

Annons:
MissInAction
2/6/13, 2:09 AM
#77

#76
Frågan är, vilket avsnitt var det du såg? Tungan ute Om det var något av de fem-tio första förstår jag om det inte var "tufft nog". Den var rätt lame då, men det är mer action nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/6/13, 10:10 AM
#78

#77 håller helt med. har själv sett om några säsonger precis och kan inte riktigt förstå hur jag kunde gilla tidigare säsonger. 3+4e säsongen e dom bästa, och 4e är ju craaazy bra. När det gäller True Blood så är jag lite av ett fan där med, dock så känns serien heeelt galen för det mesta så då vet jag inte vad ja ska tycka om den. Men längtar tills nästa säsong finns ute :)

MissInAction
2/6/13, 12:30 PM
#79

#78
Haha ja jag har hört att True Blod är bara blod och sex… det stämmer eller? Tungan ute Funderar på att börja titta.

Jag såg om TVD från början direkt efter att jag sett klart alla avsnitt, det var väl till och med 6 i fjärde säsongen tror jag. Och visst, jag tyckte om det redan från början, men det är ju segt i jämförelse! Och jag gillade inte riktigt Vicki Tyst och det var så mycket Katherine hit, Katherine dit.. haha. 

Senaste avsnittet tyckte jag var otroligt bra! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/6/13, 1:28 PM
#80

#79 Njaa, inte bara men väldigt mycket det ändå. Jag har sett 5säsonger. Och den serien är random och väldigt crazy, den är allmänt väldigt mycket allt bara. Du borde ta dig igenom de 5säsongerna, det är rätt underhållande trots galenskapen Tungan ute

Fjärde säsongen av tvd är otroligt mycket roligare och bättre än tidigare, älskar typ alla avsnitt denna säsong. Och kan lätt se dom igen utan problem. Älskar damon och elena nu, och elena tycker jag är så mycket bättre som vampyr. 
Läste någonstans att Alaric ska komma med igen? Förvånad

MissInAction
2/6/13, 1:31 PM
#81

#80
Jaa jag gillar också dem bättre nu! Det är kul att se att karaktärerna utvecklas. Vill dock se lite mer av Caroline igen… saknar henne!
Hm Alaric? Det måste ju vara som spöke isf! Men frågan är i vilket sammanhang…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/6/13, 1:37 PM
#82

#80 Absolut! mer caroline skulle vara roligt, och mer klaus & caroline scener också :D … 
Aa känner mig väldigt skeptisk till hur han ska komma tillbaka, det känns inte det minsta rätt. Död person är död! . . . Om han inte som klaus & Co kommer tillbaka på det sättet eller något? :P

MissInAction
2/6/13, 10:01 PM
#83

#82
Jaa det kanske inte är helt omöjligt? Han var ju inte riktigt "sig själv" när han dog Förvånad Men åh, jag hoppas att de inte förstör mitt intryck av honom då… gillade verkligen honom. 

Caroline och Klaus… det blir verkligen spännande att se hur det utvecklar sig. Gillar ju Tyler, men… fasen, hon kan väl få båda två Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
yoanna
2/7/13, 11:08 AM
#84

#83 
Jag gillade honom i scenerna där det var han & damon, annars not so much  …  Intressant och se om han kommer tillbaka eller om det bara är ett rykte iallafall… 

Finns även ett rykte till ang. Damon. Läste att han skulle dö men att Silas ska lyckas få tillbaka honom på nått sätt :S

MissInAction
2/7/13, 11:37 AM
#85

#84
Jaa, deras vänskap tyckte jag om 

Var har du förresten snappat upp såna rykten? 
Usch jag hoppas verkligen att han inte dör. Min Damon! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/7/13, 11:42 AM
#86

#85 på instagram följer jag nåra "tvdfansites" så där skriver dom lite sånt ibland. Men känns fel om damon försvinner, han är ju en sån stor del av serien :(

MissInAction
2/7/13, 7:53 PM
#87

#86
Aha! Instagram har jag inte alls, men jag gissar att det borde finnas andra sajter om jag bara letar 

Precis. Damon är för viktig i sin roll. OM han skulle dö, skulle jag kunna tänka mig att Klaus dödar honom nu, bara för att hämnas på Elena… låter kanske långsökt. Men men, det är väl bara att vänta och se. Jag gillade verkligen sista avsnittet! Det sänds väl ett nytt inatt 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/7/13, 8:05 PM
#88

#87 jaa det borde det finnas. säg till om du hittar någon sida :) ja det hade ju vart smart av klaus att göra det med tanke på att han blir av med en motståndare isåfall. Men om han dödar damon så lär han ju få elena, caroline, stefan och bonnie mot sig och kanske fler ändå. Det nya avsnittet sänds i usa idag, så vi får vänta med spänning tills det kommer upp på swefilmer :D

Lamina
2/9/13, 1:41 AM
#89

Nu har jag sett ikapp lite, orkade inte kolla när dom började sända igen efter juluppehållet eller vad det nu var. Måste säga att jag har ändrat uppfattning om Elena, hon har blivit bra mycket tuffare tycker jag. Det glädjer mig. 

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MissInAction
2/9/13, 1:43 AM
#90

#89
Orkade inte kolla !!  
Hehe, jag tolkar det ändå som att du är hyfsat nöjd med hur det utvecklar sig! 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Lamina
2/9/13, 2:38 AM
#91

Ja, alltså, jag har haft fullt upp med att försöka återhämta mig från en del otrevligheter.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

yoanna
2/9/13, 10:33 AM
#92

#89 håller helt med när det gäller elena, hon är mycket bättre denna säsong :)

MissInAction
2/9/13, 11:31 AM
#93

#91
Jag förstår… ♥

Håller också med angående Elena.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[peter54]
2/16/13, 12:09 AM
#94

Nä den serien är alldeles för rörig för min smak, jag följer den inte 🙂

yoanna
2/18/13, 10:09 AM
monstermash
2/18/13, 1:16 PM
#96

OT, men vill ni att jag ska bryta och göra en ny tråd om detta? Den börjar bli lång och kanske är jobbiga att ladda på era datorer. :)

MissInAction
2/18/13, 1:20 PM
#97

#95
Åh neej jag vill inte ha någon sneak peek, för då kommer jag bara längta ännu mer efter hela avsnittet! 😃 När avsnitt 14 slutade blev jag helt 😮 🤪 😐

#96
För mig funkar det fint fortfarande! Klickar antingen på Olästa eller pil ner om jag surfar med mobilen 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
monstermash
2/18/13, 1:29 PM
#98

#97 - Perfekt! Vi får se om någon annan har problem med att ladda sidan då, annars är det ju bra om man kan ha långa trådar. :-)

Jag funderar på att börja följa serien mer seriöst. Jag ser på det om det kommer några pogram när jag råkar glo på tv, men nu funderar jag på att börja om. *hm*

Det kommer en artikel om The Vampire Diaries också för den delen… Någon av er inbitna känner sig inte manade att få äran att skriva artikeln? 😃

MissInAction
2/18/13, 2:23 PM
#99

#98
Prova kan du ju! Kanske det passar 😉
Jag fastnade från första början, och såg fjorton avsnitt under en dag i början 😇
När jag sedan såg om serien för att jag hade sån abstinens, så tyckte jag att den var rätt tam i början… lite mesig liksom. Men fortfarande bra! ♥

Ohh en TVD-artikel ser jag fram emot!! 😃
Det vore roligt om det kom med något om själva skådespelarna också, och de har inte jag personligen så stor koll på, eftersom jag inte läser något om dem…. förutom lite om Ian och hans foundation 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Toxics
2/18/13, 9:19 PM
#100

Jag har inte orkat läsa hela tråden. Men kan säga att jag har fastnat också. Har sett så mycket som 14 episoden. På fjärde säsongen tror jag det är. Men hur som helst. Vem tycker ni att hon ska vara tillsammans med ?
Damon eller Stefan ?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

monstermash
2/19/13, 10:34 AM
#101

#99 - Tack för tipset, ska göra mitt bästa för att få med lite om skådespelarna. 😃 Annars får det bli varsin artikel om (huvud) skådespelarna också… 🙂

MissInAction
2/19/13, 11:34 AM
#102

#100
Svårt!! Jag kan verkligen inte bestämma mig, så jag tycker att hon ska ha båda 😃

#101
Då lär det bli många artiklar! Det är, som jag ser det, många huvudskådespelare i den serien. Såvida man inte bara räknar Nina, Ian och Paul.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
2/19/13, 12:54 PM
#103

#100
Jag tycker att hon ska vara med Damon, med Stefan så är hon alltid "en skadad fågel" och dom är inte lika bra tillsammans enligt mig 😛

Vem tycker du att hon ska vara med? :D

Toxics
2/19/13, 12:55 PM
#104

103: Jag tycker precis som du. Att hon ska vara med Damon. Fast i vissa lägen så är Stefan snyggare. Fast damon är en klar favorit och har varit det ända sen i början av berättelsen. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
yoanna
2/19/13, 1:39 PM
#105

#104
Stefan enligt mig är en ganska grå och dyster person jämfört med Damon, och även om jag gillar dom båda så gillar jag delena relationen bäst :)

monstermash
2/19/13, 1:39 PM
#106

#102 - Det skulle bli sex artiklar om huvudkaraktärerna isåfall så ja det blir en del men det går ju att sprida ut länge också. 😛

yoanna
2/19/13, 1:43 PM
#107

Som jag skrivit här längre upp i tråden; att jag hade läst om att det kanske kommer bli så att Alaric ska återuppstå kanske. Rykte eller sanning vet jag dock ej, men om det nu är så att han ska göra det senare i serien så känns det ju som att dom borde lagt in det här efter e14 nångång. Min tanke är att dom här i senaste avsnittet (14) väckte Silas för att dom skulle få tag på botemedlet, och det är just här jag i serien kom och tänka på det med Alaric igen. Att dom på något sätt skulle få han att återuppstå med hjälp av detta botemedlet. 
ELLER är det så att när Silas vaknar så kommer alla döda att vakna till liv igen? hmm… känns ju inte som så jättertroligt att Alaric skulle återuppstå kanske, men det är film så vem vet ;)

MissInAction
3/4/13, 4:35 PM
#108

Wohoo!! 😃
Jag läste ju någonstans, hade för mig att det var i den här tråden men nu hittar jag det inte, att det bara blir fyra säsonger för TVD.

Men så läste jag nu detta på engelska wikipedia: On February 11, 2013, The CW renewed the series for a fifth season.[5]

🥳 ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
3/4/13, 5:57 PM
#109

#108 
Minst 5säsonger vill vi ha 😃. Har Greys Anatomy fått 8, så borde vampire diaries få minst 8 😃.
Men läste förut någonstans där det bara är vissa som har kontrakt till den 5e säsongen och sen några andra har kontrakt längre än tills säsong 5, har du hört något om deT? :)

Här har jag en sida som har lite spoilers för den som vill läsa: http://www.spoilersguide.com/vampire-diaries/

MissInAction
3/4/13, 6:00 PM
#110

#109
Jaa eller hur! Eller ja, en serie ska hålla på så länge den "håller", tycker jag 🙂

Du menar att vissa skådisar försvinner? Har inte hört nånting. Jag brukar inte följa fan-sidor och sånt så jag har inte koll på det faktiskt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lamina
3/4/13, 6:07 PM
#111

Läser det som att vissa har kontrakt som löper längre än till säsong 5. Vilket betyder att det borde bli en säsong 6 också?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
yoanna
3/4/13, 7:42 PM
#112

#110 Jaa det håller jag helt med om. Börjar det bli segt å tråkigt så faller ju serien pladask bara. Men hoppas ändå dom lyckas hålla igång den så långt som möjligt utan att den blir seg. 🙂

#111 Jaa precis så tolkade jag också det när jag läste det. Hoppas då på en bra 6e säsong om det skulle bli så 🙂

[nathalie44]
3/6/13, 6:01 PM
#113

har börjat kolla på det nu är jätte bra😃

MissInAction
3/6/13, 6:38 PM
#114

#113
Ohh då har du mycket kul att se fram emot! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
4/26/13, 11:49 PM
#115

Har ni hört, förresten?? Det kommer en spinoff-serie till TVD! 😃😍

The Originals

Här kan man läsa lite mer på TVD Wiki ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

yoanna
4/27/13, 8:54 AM
#116

#115 
Vad är en spinoff-serie? 😞

Lamina
4/27/13, 11:07 AM
#117

En spinoff är när man tar karaktärer från en serie och gör en ny serie av den. Spinoff-serien kommer alltså handla om ursprungsvampyrerna.

Jag tycker verkligen inte om att man gör spinoffs. Det känns som att man försöker vattna ur så mycket som möjligt ur serien, vilket i slutänden kommer göra den väldigt urvattnad.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MissInAction
4/27/13, 11:42 AM
#118

Har inte sett särskilt många spinoff's så jag har nog ingen riktig uppfattning kring det, men jag ser verkligen, verkligen fram emot denna! ♥
Få se mer av originalvampyrerna och veta mer om dem 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Lamina
4/27/13, 11:45 AM
#119

Det beror nog på att spinoffs aldrig brukar bli särskilt bra. Och blir dom inte bra så vill ju inga TV-bolag köpa in dom. Så dom visas aldrig här i Sverige.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jaguar_
4/27/13, 12:33 PM
#120

Följer och älskar!!! 😉

Damon och Elena YES Caroline och Klaus YES håller med där. Är nästan så nu ju haha

Ikväll blir de Vampire! Längtar till lördagarna som attan nu. Blir så sne när de ställer in det typ som de gjorde för 2 veckor sen. Man bänka sig framför tv och är triggad och så kommer det inget 😭

Tycker inte Klaus är så elak som alla säger. Tror han är en rätt så snäll kille om han hade fått en chans men ja han har gjort dumma saker haha :P Hans syrra är tyvärr helt missförstådd tyvärr. Hon förtjänar mer från alla i serien. Hon vill ju bara vara normal igen och ha vänner och familj och allt. Men man blir ju som alla formar en. Måste ju svara på något sätt om alla är elak mot henne.

Jädrans bra serie!😃

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

MissInAction
4/28/13, 1:03 AM
#121

#120
Eller hur - jädrans bra serie! 😍
Tänker också så om Klaus. Han verkar så belevad och påläst, han har ju verkligen varit med om en himlans massa under sina tusen år. 
Rebekah är så klurig, men henne gillar jag också mer och mer.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Nesslan
4/30/13, 4:33 PM
#122

Neej inte en spinoff. Jag är inte nöjd! x)

yoanna
5/1/13, 11:12 AM
#123

Alla verkar ha delade uppfattningar om att dom ska göra en spinoff, jag är jätte förväntansfull 😃

MissInAction
5/1/13, 4:28 PM
#124

Mm hehe, det är kul att vi är så olika! Jag ser bara att det blir mer av det goda, liksom 😍 Samma karaktärer och skådespelare till stor del.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

clswe
5/10/13, 1:02 AM
#125

Jaa! Jag vill veta mer om Klaus och hans familj! Har inte läst på så mycket om den. Kommer den handla om tiden innan TVD? Borde väl den göra… Hihi

Annons:
Lamina
5/10/13, 1:53 AM
#126

Det vore ju iofs nice med lite mer Klaus och Elihja… Kanske ska titta på den ändå! 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

clswe
5/11/13, 1:52 AM
#127

Hehe ller hur, Lamina! 😍

Lamina
5/11/13, 2:39 PM
#128

Jag tror nog den kommer nog handla om tiden efter TVD eftersom Kol och Finn inte är med. Avsnitt 21 i säsong 4 är en såkallad "backdoor pilot". Dvs det är början på spinoff-serien.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

yoanna
5/18/13, 11:13 AM
#129

Så vad tyckte ni om säsongsfinalen på serien? :)

Jag tyckte att det var sådär, det slutade liknande förra säsongsavslutningen på något sätt.

Upp till toppen
Annons: