Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1141 ggr
tattig
4/5/12, 7:18 PM

Angående avbetalning

Jag är intresserad av att köpa denna tv

när jag flyttat.

http://produkter.mediamarkt.se/store/vasteras/tv-bild/lcd-led-plasma/smart-tv/kdl-55ex723.html

Det jag tänkt göra är att börja med avbetalning för att sedan betala hela summan efter att jag sommarjobbat på tre olika ställen.

Har flera jobb än ett.

Det jag inte lyckas få reda på är vad avbetalningssumman blir på den här produkten.

Kan någon upplysa mig?

Annons:
[Moa-]
4/8/12, 10:51 PM
#1

Gällande kostnaden:

"Administrationsavgift, uppläggningsavgift, årsränta för närvarande 7,95 % ingår i månadsbeloppet. Du betalar alltid 300 eller 500 kr i månaden för köp upp till 10 000 eller 20 000 kr."
Förutsatt att det är Media Markts finansieringslösning med ett Mastercard som du har tänkt använda dig av?

Den effektiva räntan blir 16,70 % vid en kredit på 10 000 kr med 44 månaders återbetalningstid."

"Delbetala räntefritt i 12 månader. Ditt inköpsbelopp delas upp i tolv lika stora delar. Administrationsavgift om f n 29 kr per månad tillkommer och på din första avi debiteras en uppläggningsavgift om f n 295 kr. Den totala kreditkostnaden är 643 kr."

"Förnärvarandepriser januari 2012

Årsränta enligt grundvillkor: 16,36 %/år
Administrationsavgift: 29 kr/ mån
Eff. ränta: 19,68 % vid kontinuerligt utnyttjande på 20 000 kr enligt grundvillkor"

Kraven för att du skall beviljas kortet och därmed avbetalningsmöjligheten är följande:

  • "Vara fyllda 20 år
  • Ha en anställning i minst 12 månader framåt alternativt vara egen företagare sedan minst 3 år eller pensionär med en årsinkomst på minst 125 000 kr
  • Vara fri från betalningsanmärkningar
  • Även du som är student kan ansöka - prata med en säljare i varuhuset om vilka regler som gäller"

Samtliga citat är hämtade från Media Markts hemsida.

Kostnaden beror med andra ord på hur lång avbetalningstid som du vill ha och vilka alternativ för avbetalning som du väljer.

Halvdansken
4/8/12, 11:38 PM
#2

Du faller nog på det där med kortbestämmelserna.

Varför inte köpa nåt billigare? Vi fick en jättebra 42" Panasonic för 4500. Så köp en nyare när du sparat samman till hela summan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
4/8/12, 11:52 PM
#3

Här har du en sida du kan räkna ut vad det kommer att kosta dig i ränta. Lägg sen till administrationsavgift om 29 kr per månad en uppläggningsavgift på 295.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: