Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 2756 ggr
millam
3/30/12, 11:59 AM

VIASAT-tv-abonnemang

Enda möjligheten för mig när vi flyttade in här förra sommaren, om jag ville ha flera kanaler än ettan, tvåan och fyran, var att ta ett abonnemang hos viasat.. tog det enda paketet som inte innhöll porr, det vill jag inte medverka till. tyvärr är deras abonnemang också på 2 år.. med uppsägningstid 3 månader.

Trodde i min enfald att jag kunde säga upp den när jag flyttar, vi har ju bara bott här knappt ett år.. tjiii fick jag! Antingen får jag fråga om den som flyttar in efter oss vill ta över vårt abonnemang, eller betala!! I vårt fall ca 7000,- till Viasat. för återstående tid, den vi inte kan utnyttja, inte ta med heller!!!

Har skrivit till tv Plus- till Uppdrag granskning-konsumentverket- verkar som inget händer.

Men en sak är säkert- dom bråkar med fel person!!!

Har nån av er tips vad jag kan göra mera?

Annons:
[pandes]
4/6/12, 12:56 AM
#1

Jag som nyss haft sånt här i skolan, kontakta ARN.

Men om inte affären eller konsumentverket hjälper dig så är nästa steg ARN.

http://www.arn.se/

walter
4/6/12, 3:28 AM
#2

Nu har inte jag någon aning om regler, men för mig är ett abonnemang något som är kopplat till person och inte en plats. Ungefär som ett abonemang på en mobiltelefon. Så att få säga upp det på grund av flytt tror jag inte är möjligt.

Kanske även ställa frågan inne på konsumentmakt, kanske någon där vet.

hej

millam
4/6/12, 3:10 PM
#3

Tack för tips, ska luska vidare!

Glad Påsk till er!

[Moa-]
4/8/12, 10:34 PM
#4

De enda avtal som går att bryta i förtid under löpande bindningstid är elavtal, övriga kontakt är gällande löpande. (Vad jag känner till.) Det är självskrivet enligt mig då du tecknat ett avtal med dem om att betala under två års tid, skulle samtliga abonnenter flytta skulle företaget då ensamt fastna med samtliga bundna kostnader utan täckning från abonnemang inkomsterna…

Undersök möjligheterna att flytta med abonnemanget till din nya adress, det är mitt tips!

Upp till toppen
Annons: