Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1482 ggr
natha-mjau
12/23/11, 1:04 PM

Lost

Nu har jag sett alla Lost säsonger igen, inte sett dem sedan de gick på TV. Men jag förstår fortfarande inte slutet.
Alla tillbaka/framblickar under seriens gång förstår jag hyfsat, men slutet är jättekonstigt tycker jag.

Alla har varit döda hela tiden och Ön fanns inte?
Ön var helvetet/ett ställe innan man kom till himlen?
De kom ifrån ön med planet och när alla dött återförenades de?

Jag är fortfarande förvirrad, någon annan som sett serien och kan hjälpa mig lite på traven? :)

Annons:
Duracells-Gerbiler
12/28/11, 8:00 PM
#1

Nej nej, allt det som hände på ön hände. The flash-forwards var en slags limbo-värld, som utspelade sig efter alla hade dött innan de kunde gå vidare. Kolla in Jack och Christans sista scen tillsammans, jag tycker han förklarades mycket där.

"Everone dies sometime. Some of them before you, and some long after you."

"The most important part of your life was the time that you spent with these people, that's why all of you are here. Nobody does it alone Jack, you needed all of them and they needed you. To remember, and to let go."

natha-mjau
12/28/11, 8:50 PM
#2

haha jag måste vara sjukt dryg men jag förstår fortfarande inte.
När flashen kom så var alla redan döda?

[Thiah]
12/28/11, 9:46 PM
#3

Jag slutade se på Lost ett par säsonger in…. Jag tappa helt konceptet och iden. Meningen var ju att det bara skulle bli en säsong.

Jag och massa vänner tittade troget tillsammans en gång i veckan i ett år, men vid 3e eller om det var 4e säsongen så gav jag upp.

natha-mjau
12/28/11, 10:00 PM
#4

#3 även fast jag inte riktigt förstår slutet så är det helt klart den bästa serien jag har sett! så sjukt bra. du borde se klart den

[Thiah]
12/28/11, 10:16 PM
#5

#4 jag tyckte första säsongen var briljant för att den var annorlunda, nu skulle jag inte orka  se den eftersom den har massa säsonger

Duracells-Gerbiler
12/28/11, 10:38 PM
#6

Skrev fel i #1, menade flash-sideways, inte flash-forwards. Det var sideway-flasharna i säsong 6 som var "limbo" världen efter alla hade dött. Det var ju meningen att vi skulle tro att bomben hade fungerat, att det hade skapat ett alternativt universum, men i själva verket utspelade det sig efter alla hade dött. Vissa som Boone dog ju innan Jack, medans exempelvis Kate troligen levde länge och dog av ålderdom. Hon sa ju "I've missed you so much." till Jack, vilket anspelar på att hon levde länge innan hon dog och kunde träffa Jack igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: