Annons:
Etikettskådespelare-och-tv-personligheter
Läst 2261 ggr
isa
2009-02-28 17:13

Manlig/kvinnlig "skådis" som är bäst?

Vilken manlig, svensk skådespelare tycker ni är bäst?

Vilken kvinnlig, svensk skådespelare tycker ni är bäst?

Det kan vara svårt tycker jag,  att bara säga en som är bäst, för det finns många som är bra på att spela olika slags karaktärer. Men jag gör ett försök till att ställa frågan ändå.

mvh isa

Annons:
Dojdan
2009-02-28 17:40
#1

Manlig svensk: Michael Nyqvist, Kjell Bergqvist, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson

Jag tycker inte att sverige har så många kvinnliga skådespelerskor som konkurrerar om titlent som den bästa svenska skådespelerskan. Männen däremot, där är det omöjligt att välja.


Masamo
2009-02-28 17:44
#2

Manliga: Skarsgårdarna kanske? Kvinnliga: Susanne Reuter.

isa
2009-02-28 17:53
#3

# 1 och #2 Bra uppräkningar på bra manliga skådespelare! Där håller jag med fullständigt.

Björn Skifs är duktig i komedier också. Gösta Ekman var bra "på sin tid". Jag har inte sett så mycket av honom på "äldre dar". Krister Henriksson är bra också.För övrigt så kan det sägas att man kan se honom i kväll på tv1 i enmans-föreställningen "doktor Glas" kl. 21.05 ( om det inte blivit några ändringar. )

På kvinnliga kan jag tycka, Eva Röse, Lena Endre´ men det finns flera.

Cajza
2009-02-28 20:03
#4

Jag tycker manlig Peter Stormare, Per Morberg och Sven Vollter

kvinnlg Lena Endré, Jessica Zandén och Tuva Novotny

Jag fick tänka till och skriva de som komm upp först. Det finns säkert fler // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Masamo
2009-02-28 20:30
#5

I "Tomten är far till alla barn" så är det väldigt bra skådisar! Dan Ekborg är super!

isa
2009-03-06 21:59
#6

#4 Tuva Novotny är duktig! Jag gillar henne.hon är väl ganska ung också, ? så om hon fortsätter med skådespelandet tror jag hon kan bli riktigt proffisionell och ännu duktigare till slut.

Jag såg henne på tunnelbanan en gång. Hon är den enda kändisen som jag sett ute i verkliga livet, som faktiskt såg likadan ut som hon gör på tv/film.

Annons:
JohannaMax
2009-03-06 22:06
#7

Mikael Persbrandt o Peter Stormare

Tuva Novotny är faktiskt himla duktig, hon borde få synas mer.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Dojdan
2009-03-07 01:23
#8

Tuva Novotnys serie som går på SVT nu, 183 dagar, tycker jag är riktigt usel!


isa
2009-03-07 11:50
#9

#8 Ja, visst är den dålig!!! Jag skäms, när jag tittar på den, tycker det är pinsamt. ´Jag tittar bara på den bara för att Tuva är med. Johan Rheborg spelar ju hennes pappa där också. Kanske en lite annorlunda roll för honom.

Wilse18
2009-07-30 23:34
#10

Blev för svårt med bara en av varje, blev tvungen att välja en utländsk och en svensk skådespelare Skrattande

Manlig Svensk: Peter Magnusson
Kvinnlig Svensk: Cecilia Frode

Manlig Amerikansk: Frat Pack "grupp"
Kvinnlig Amerikansk: Katherine Heigl, Julia Louis-Dreyfus (gick inte att välja)

[peter54]
2009-07-31 01:18
#11

Oj, detta var intressant. De flesta av de manliga skådisarna som räknats upp här är såna jag inte gillar, de är för "full of themselves". Ett superexempel är Per Morberg, honom bara tål jag inte, men även Peter Stormare är jobbig.

Jag gillar Krister Henriksson, Rolf Lassgård, Dan Ekborg, Gösta Ekman och Johan Ulvesson.

Bland de kvinnliga tycker jag Susanne Reuter, Marika Lagerkrants, Helena Bergström och Lena Endre är riktigt bra.

Upp till toppen
Annons: