Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 4296 ggr
isa
3/6/09, 1:43 PM

Bästa svenska berättarröst

Hej. Vilken person tycker ni har den bästa svenska berättarrösten i samhällsprogram/dokumentärer/vetenskap?

Jag tycker utan tvekan : Henrik Ekman!

Annons:
isa
3/6/09, 9:44 PM
#1

ps: Henrik Ekman brukar  tala och berätta i programmet vetenskapsmagasinet.

Sen finns det en kvinna också, som jag gillar hennes röst. Hon är kort och koncis och håller sig till fakta, inget spex och larv. Jag tror det är samma röst som talar på Telias telefonkö, eller så låter hon lik den. Hon talar också i olika vetenskapsprogram.

Dojdan
3/7/09, 1:19 AM
#2

Berättarröster lägger man visserligen märke till.. men att kunna namnen på berättarna, det är lite överkurs för min del tyvärr :)


isa
3/8/09, 12:21 PM
#3

#2 Jag tittar alltid i slutet av programmet, när hela listan rullas upp med vilka människor som varit med och "vilka som gjort vad". Vad det nu heter, ( den där listan kallas för någonting….. )

Då brukar det stå "berättarröst".

Annars hade inte jag heller kunnat namnen på dem. Ibland glömmer jag bort att titta, då blir jag irriterad. Förr stod det ju alltid i TV-tidningen,. vem som hade berättarrösten. Men det är inte ofta jag ser det i tidningen längre. Jag kan inte se att det nämns särkskilt ofta på www.svt.se heller, det är lite synd tycker jag.

Ska ta reda på vad hon heter som "berättar" i programmet "Ett annat sätt att leva". Det är hon jag menar i inlägget #1.

För övrigt kan sägas att det programmet är jätteintressant. Det handlar om "karrärskvinnor" som lämnar sitt moderna liv och åker till ett främmande land för en månad och bor på ett helt annat sätt i någon by eller djungel….. för att komma bort från sitt stressiga moderna liv.

mvh isa

isa
3/8/09, 2:05 PM
#4

Har tagit reda på vad den kvinnliga svenska berättarrösten heter nu. Hon heter Lena Haglund. Jag tycker hon är bäst bland de svenska kvinnornas berättarröster.

mvh isa

[jenkass]
3/9/09, 8:02 PM
#5

jag gillar anneli bhagavan's röst (berättarröst i bl.a. unga mödrar och kanal 5 dokumentärer, även rösten till sailor moon)

Upp till toppen
Annons: