Annons:
Etiketttv-reklam
Läst 4404 ggr
isa
2009-02-28 16:05

Avskyr reklam

Hej. Jag avskyr all reklam . Jag blir galen på en viss tv-kanal som har reklam mitt i filmer, väldigt ofta och som dessutom gör avbrott i en film för reklam, nyheter och sen reklam igen.

Jag "bläddrar" alltid och byter kanal när det kommer reklam. Sen när det gått cirka 3 minuter kan jag växla tillbaka. Har upptäckt att det är ungefär genomsnittstiden för en reklampaus.

Nån mer som stör sig på reklam i tv?

mvh isa

Annons:
Paddiz
2009-02-28 16:13
#1

Ibland stör jag mig på reklamen. Speciellt vid 21.00-tiden. Jag ser fram till första reklamen och sedan automatiskt slår jag över till "Insidan av ögonlocket" och på så sätt missar jag det jag bestämt mig för att se. Brukar sätta igång DVDn på inspelning så att jag kan se det dagen efter.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

isa
2009-02-28 16:34
#2

#1 ja, jag brukar också spela in mycket från de kanaler som har reklam, så kan man bara "spola över" reklamen när man tittar sedan.

I höstas när jag var på en teknikaffär här i närheten, så var det ett par framför mig i kön, som hade hört någonstans att de skulle gå att köpa en teknisk pryl som spelade in en hel film utan att ta med reklamen.  Det där vore ju verkligen någonting för mig tänkte jag då, men det tog så lång tid när expediten skulle hjälpa dem, så jag tröttnade och gick därifrån, så jag vet inte hur det gick för dem.

Men jag förmodar att det måste ha funnits någonting i alla fall, för annars hade väl expediten bara svarat på en gång att det inte finns något sånt…..

Någon som hört om detta är sant? Finns det verkligen en sak man kan köpa som "känner av" reklamen och tar bort den när man spelar in en film?

( Nu blev det ett nytt inlägg,med nytt ämne för mig  i samma tråd, men jag tycker det hör ihop för oss som inte gillar reklam. )

Cajza
2009-02-28 16:49
#3

Håller med er reklamen är jobbig och även tjatig (samma i varje paus)men det hade kostat oss mer att titta på TV om kanalerna inte fått in reklampengar // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

isa
2009-02-28 16:52
#4

#3 jaha, det visste jag inte. Då finns det något positivt med reklamen i alla fall. Glad

Menar du att avgiften till radiotjänst blir högre om de inte har reklam?

Masamo
2009-02-28 17:27
#5

Jag gillar reklamen! Det ger mig en chans att sträcka på benen, gå på toa, hänga tvätt m.m.

isa
2009-02-28 17:40
#6

#5 Ok, det är sant, så gör jag också. Då blev det egentligen en lite positiv sak till med reklam. Man hinner gå och göra andra småsaker utan att missa något av filmen.

Fast ibland tycker jag att de inte sänder ifrån exakt samma scen, eller nästa scen, efter reklamen, utan det kan bli flera scener framåt som man missar.

Det vet jag med filmer som jag sett förut, då de kan sända en bra bit framåt, efter reklamen.

Annons:
Paddiz
2009-02-28 17:41
#7

Visst är reklamen bra ibland men inte från kl. 21.00 =O)

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Masamo
2009-02-28 17:46
#8

# 7 Nä, då hinner man somna! Eller så byter man kanal, och glömmer det som man faktiskt tittade på..

sandra1977
2009-02-28 17:52
#9

varje gång det blir reklam här hemma så säger antingen jag el min sambo..AMEEEEN VA FAAN!!

joooossan
2009-02-28 18:03
#10

#9 Känner igen det där ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Dojdan
2009-02-28 18:05
#11

Detta är anledningen till att jag näst intill aldrig ser programmen när de sänds på TV utan istället ser de i efterhand. Med undantag för våra kära reklamfria kanaler då.


Cajza
2009-02-28 19:43
#12

#4 Nej jag menar att de som gör reklam för sig betalar till kanalen och priset beror på vilken tid det ska visas. Dessa pengar gör att kanalen kan köpa in visa serier, filmer och ja rättigheter på viss idrott m.m.

Priset för att t.e.x. köpa in Lost kostar 1 miljon för en säsong, detta måste kanal 3 betala, för att klara detta lägger kanal 3 in reklam som ett företag köpt. Hade inte reklamen funnits, hade vi som har t.ex. parabol fått betala mera för våra kanaler.

Hoppas det inte blev luddigt // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

JohannaMax
2009-02-28 20:43
#13

Hatar reklam…För några år sen tog vi tid på reklamen i halvtimmes programmen på sexan och det var mellan 14 och 17 minuters reklam…Tror det är tre år sen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Anna
2009-02-28 21:06
#14

TV3's reklampauser är ju vansinniga! Varje kvart…

Däremot är jag tacksam över att jag inte bor i USA. Där har de reklam hela tiden! Ibland går det bara 5min mellan pauserna.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Paddiz
2009-02-28 21:08
#15

Hem till gårdens reklampaus är precis lagom. Ja, i första avsnittet - de visar bara en trailer för ett program. Pausen mellan avsnitt 1 och 2 är obefintlig men sedan är det vanlig reklampaus i avsnitt två.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

isa
2009-02-28 21:26
#16

#12 jaha ok, då förstår jag. Tack för din förklaring.- den var inte alls luddig.

mvh isa

elinn
2009-03-02 10:50
#17

Jag tycker det är lite både och med reklam. När det gäller serier så gillar jag inte reklam, en serie är ju oftast en timme lång och då vill man se klart fort. Är det film så kan det vara skönt med paus ibland så man hinner gå på toa, kanske poppa lite popcorn eller så utan att behöva gå ifrån mitt i filmen. Men jag kollar aldrig på reklamen, byter alltid kanal eller går något annat under tiden.

Det tråkiga när det gäller reklam är att det oftast är reklam ungefär samtidigt på alla kanaler. Så ibland hjälper det inte att byta kanal.

// ElinN

Cajza
2009-03-02 23:16
#18

#17 Visst är "kanalägarna" smarta, att lägga reklamen samtidigt = någon reklam ser vi på. Hade reklamen legat olika, hade vi ju kunnat hoppa över att se på den, eller hur? // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Pedro
2009-03-02 23:22
#19

I USA är det ju inlagda minutpauser i hockeymatcherna så att spelarna får åka runt på isen i ungefär en minut utan spel för att det är någon reklam på tv:n, lite sjukt Tungan ute

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Liss
2009-03-03 01:38
#20

Håller med #17, är rätt skönt när de är en film.. så man kan ha kisspaus och så vidare:)
Men en viss kanal har även nyheter mitt i filmerna, de uppskattar jag verkligen inte. Då är de svårt att få inlevelsen i filmen igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
LinnB
2009-03-03 02:44
#21

Är det bara jag som undrar varför det är mycket högre volym under reklamen än på själva programmet? Framför allt på femman… jag blir lika rädd varje gång det blir reklam. Är det min tv det är fel på?

Förövrigt hatar jag reklamer under kvällprogrammen, typ greys anatomy och dom… jag vill ju se! Men under filmer är det skönt. Man kan gå på toa, hämta godis, allt sånt härligt :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-03 02:46
#22

Jaa, alltid högre ljud på reklamen! Det är medvetet för att man ska "uppmärksamma" reklamen. Förut så kunde man ha olika ljud på olika reklamer, men det är borttaget nu för tiden.


Liss
2009-03-03 02:47
#23

Ja, håller med. Brukar få en chock ibland när reklamen kommer.

Och håller med om serier osv, de blir tråkigt när en reklam kommer precis i ett känsligt ögonblick eller så. Då tappar man ju händelsen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-03 02:48
#24

Waah, skämmes vilken dålig idé! Jag hatar att det är det. Jag vill inte uppmärksamma reklamerna, jag har sett dom 72 gånger redan ju. *mutter*

Ja, jag avskyr reklam :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tatsja
2009-03-03 07:45
#25

Jag har absolut inget emot reklam. Då jag inte orkar sitta för länge, så ger det mig en chans att gå lite, hämta kaffe, is, toa, röka eller annat. Sen om jag spelar in så finns det en knapp som tar mig förbi reklamen. Däremot är jag väldigt irriterad på att vissa kanaler får fram sin sida, som TV3 och 4 som exempel. Då kommer det reklam för annat innan programmet startar. Femman är bättre. Där börjar det när femmans siffror kommer.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

bblomquist
2009-03-03 17:19
#26

Nä, reklam är hämskt! det är det värsta som går på tv-aparaten helt klart. men vi behöver ju reklamen på alla sätt, sponsorer, käna pengar och allt dedär. Jag tycker det är bra med reklam ibland, ifall man behöver gå på toa. Och reklamerna som går på tv är ju inte direkt bra heller, dom ända reklamerna som e "roliga" att se på är ica kanelen, men dom är bara roliga o se en gång. sen måste man vänta ett tag för att få se nästa "avsnitt" enligt mig. :)

Livzson
2009-03-03 17:34
#27

Jag tycker reklam är bra till en viss del. Det ger ju en chans att sträcka på sig, hämta en fika eller göra någonting annat. Fast ibland kommer det en reklam när det egentligen bara är 10 minuter kvar av filmen, då är det bara irriterande att förlora sammanhänget.

När det väl är reklam så väntar jag bara på att den där Triss-reklamen ska komma. Förgylls alltid med ett skratt då man hör honom vråla inne i duschen. ;)

// Lisa, medarbetare på Twilight

Annons:
Pose-idon
2009-03-03 19:11
#28

Ett pogram som är en timme långt är i själva verket ca: 45-50 minuter långt, men dom där 15-10 minuterna fylls ju upp av just reklm. Ibland är det bra med reklam, ibland inte.

På Animal planet har dom ju reklam var tionde minut *muttra* och när man tittar i sängen sommnar man av reklamerna för att man redan sett dom 1000 gånger, tjatigt, reklmerna där tjänar ju inget till iekligen, så varför finns dom? Tungan ute

//Elin

isa
2009-03-03 20:50
#29

#25 Ok! Då har du alltså den där tekniska grejen som jag skrev om i #2. En sån vill jag också ha! Finns det bara till DVD eller? Köper man den extra vid sidan om eller måsta jag köpa en helt ny DVD/VHS?

Cezanne
2009-03-03 20:52
#30

Jag tycker väldigt illa om reklam, särskilt när de bryter när det är som mest spännandeRynkar på näsan

Nu har jag börjat diska eller städa i reklampauserna för att inte bli fullkomligt rabiat. Hade reklamen varit bättre hade det kunnat vara kul, men den mesta idiotförklarar ju sina tittare!

Abico
2009-03-03 20:58
#31

Jag driver hela min familj till vansinne med mitt zappande ^^ Varenda reklampaus *zapp,zapp,zapp* i sökandet efter någon kanal som tillfälligt är reklamfri, man hinner gå igenom hela kanallistan någorlunda grundligt nästan två gånger på en reklampaus :P

Går jag ifrån tv:n under reklamen så glömmer jag genast bort vad jag tittar på och det slutar med att jag blir borta från tv:n i 20 minuter istället för ca. 3.. Inte bra.

Hanna 

elyse
2009-03-03 23:00
#32

Jag älskar inte reklam, men ser hellre bara reklamfinansierade program än att behöva betala för public service.

Tatsja
2009-03-04 08:58
#33

#29 Jag beställde den på boxer. Men om du har ett annat bolag, så hör efter med dem. Min kostade då 495 kr. Något specialpris. I affärerna har de dem för runt 1000-lappen. Viasat har reklam för 1 kr.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[jenkass]
2009-03-04 14:42
#34

hehe ja här hemma zappas det oxå mellan kanalerna när det är reklam, tråkigt nog så är det ju för det mesta reklam på alla kanaler samtidigt.. Men man ska vara glad att man inte bor i usa för där e det ju reklam typ 10 ggr fler

Annons:
Oriel
2009-03-04 16:54
#35

Tänk om det bara funnits ica-reklam på reklampauserna <33

-' Rebecca Johansson

 

Molle08
2009-03-04 17:04
#36

Irriterad på att när det är så spännande på tv sen gör dom avbrott pga reklam.. morr.. rösta på reklamfritt tv ;)

isa
2009-03-04 21:38
#37

#33 Tack snälla för informationen!!

Tatsja
2009-03-05 07:34
#38

#37 Så lite så.

Den är guld värd här hemma. Sonen har ju tvillingkort och inspelningsbar. Så nu kan vi spela in och se lite olika. Bra när det krockar för mycket.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

fotokrafs
2009-03-11 20:44
#39

#38 Sån finess skulle man ha på sin dvd med hårddisk, att bara spola fram med ett klick. Nu har vi bara maskinen på timeshift eller inspelning och så spola fram för hand eller vad man skall kalla det. Reklam är verkligen sååå tråkigt.

Nu brukar det mest vara film jag kollar, som Wallander och Beck. Ja, just det.. fyran brukar ju ha nyheterna mitt i filmen ibland.. BLÄ! Vore drömmen om det vore SVT som sände filmerna

Creation
2009-03-11 22:05
#40

Jag minns att min brorsa förra sommaren tog tid på TV4:as(tror jag?) reklampauser, eftersom han tyckte att de kom så ofta. Det visade sig att reklamerna kom cirka vart 7:e minut
Nu på vintern tror(hoppas) jag att det är mer sällan. Snacka om att utnyttja sommarloven. ;/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Faxlin
2009-03-12 00:34
#41

Jag ser reklamen som både bra och dåligt. Det är bra om jag är kissnödig, men annars dålig :-)
nej men ärligt. Några reklampausar kan jag ta. Men vissa kanaler har lite väl många pausar för att det ska vara trevligt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Dojdan
2009-03-12 00:37
#42

TV4s kvällsfilmer är hemska egentligen. Det skulle vara perfekt om de endast hade pausen vid nyheterna och gjorde den lite längre istället för att pausa hel atiden.


Faxlin
2009-03-12 00:38
#43

Ja det kan jag verkligen hålla med om. Men tv5 är itne så dåliga med sin reklam de heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2009-03-12 00:39
#44

nej.. usch.. tack och lov för DVD-filmer :D


Faxlin
2009-03-12 00:42
#45

Japp det är tur de finns. Där slipper man i alla fall reklamen. Ja om man itne ser på The best of Lorrys då. Där har de reklampausar från deras sponsorer :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-03-12 00:44
#46

Reklam är jobbigt ibland, speciellt om det kommer för ofta. Men ibland är det väldigt praktiskt, som redan nämnts. Man hinner gå på toa, göra te eller popcorn, kan till och med hinna ut och kissa hunden om man är snabb… Flört

Så helt fel är det inte. Hellre en reklampaus för mycket än en för lite, så man slipper tvingas välja mellan att missa en del av filmen eller vad man nu ser, eller att blöta ner soffan… Flört

Men ljudet irriterar jag mig på. Hur jobbigt som helst när reklamerna blir nästan dubbelt så höga i ljudnivån…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tatsja
2009-03-12 07:17
#47

Reklam är på gott och ont. Man kan ju göra saker när den kommer. Fast ett exempel på dålig timing kan jag ta. TV4 sände för 2 år sedan Mumien. Jag hade aldrig sett den förrut och gillar inte skräckfilmer, men denna var ju en komedi. Sen kom reklamen i slutet och när filmen började igen, var det bara sluttexten som kom. Kunde de inte låtit filmen bli klar innan reklam? Idioti

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Love-
2009-03-12 07:20
#48

Jag hatar reklam särskild på sådan program som bara vara 30min känns så onödigt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Liss
2009-03-12 10:49
#49

#47 Haha, ja de lät ju rätt dumt!
Fast jag tycker 4:an jämt har riktigt dumma ställen för sin reklam.

Kan vara en film som är riktigt känslig, och så precis när något avgörande händer .. ja då går dem till reklam. När sen filmen börjar igen har man tappat all inlevelse och bara "jaha, så han dog" ..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-03-12 11:46
#50

#47 Ja det var ju ovanligt idiotiskt…

#49 Kan jag hålla med om. Har vart med om att 4:an satt in reklamer mitt i en mening till och med…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dojdan
2009-03-12 11:50
#51

Ja TV4 har ju fått mycket skit för vart de lägger in reklamen. Det var mycket för några år sedan, jag tror att de har blivit bättre nu faktiskt!


Liss
2009-03-12 15:31
#52

Mja, möjligtvis lite bättre då. Men inte fullt så bra som de kunde vart. Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Engla
2009-03-12 16:31
#53

Hellre reklam än att behöva betala för att slippa den. Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

E-meli
2009-06-22 16:10
#54

Ja visst är det jobbigt ! Tungan ute

dijete
2009-06-22 16:21
#55

Håller med! Men reklam är bättre än att betala 5000;- till tevebolagen varje år efter tvavgiften..

Annons:
Pose-idon
2009-06-22 16:33
#56

Reklam är jobbig ibland, men ibland är det skönt ifall man måste på toa eller så. Fast på animal planet fattar jag inte varför4 dom har rekalm, det är ju bara massa filmer med djur osv. och om derras andra pogram liksom Förvånad

//Elin

Cessy
2009-06-23 03:49
#57

Visst jag älskar inte reklam, men eftersom jag ytterst sällan ser den o utnyttjar pauserna till något annat (hämtar kaffe, kollar mina mail, kissar m.m.) så känns de ändå som ett "billigt" sätt att slippa o betala flera tusenlappar för att kunna se kanalerna varje månad. Så hellre reklam än att behöva betala dyrt.

Däremot stör jag också mig på att ljudnivån ligger så pass mycket högre under reklampausarna än under tv-programmet/filmen. Sedan måste jag säga att bryta en film o förrutom reklam också köra ett nyhetsprogram är den mest urbota dumma idén som någon har kunnat komma på. Jag klarar att hålla kvar spänning m.m. under en reklampaus men jag undviker nästan alltid att se filmerna om jag vet att de kommer att brytas för både reklam o nyheter. Då är det bara too much.Gråter

[peter54]
2009-06-23 15:07
#58

Jag håller med #0, reklam är skitjobbigt och jag zappar alltid till något annat under tiden den pågår. Visst kan man göra annat, men fika hämtar jag bara en gång per TV-kväll och går man ifrån blir det lätt så att man missar en del av programmet man vill se.

Jag skulle önska att man sände reklamen i större sjok emellan programmen istället för att bryta mitt i programmen.

Tatsja
2009-06-24 10:08
#59

Det värsta avbrottet jag varit med om var när TV4 visade Mumien för några år sedan. När filmen nästan var slut, så kom det reklam och när filmen började igen, visade det sig att det bara var eftertexter.

Kunde de inte ha visat hela eller skippat slutet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

David
2009-06-24 12:48
#60

isa, har du märkt att numer verkar både 3:an, 4:an och 5:an ha synkade reklamtider (hur mycket jag än zappar så är det alltid reklam samtidigt).

(och, nej nej nej, jag förföljer dig inte… Skäms)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tatsja
2009-06-25 09:10
#61

DavidE. Det har jag märkt också. Även andra kanaler som TV4 Fakta och TV400 verkar också ha synkat sina reklampauser.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sehvrin
2009-06-28 19:14
#62

Det värsta reklamavbrottet jag varit med om var när TV4 visade Nightwatch och efter att filmbolagens loggor hade visats blev det reklam, alltså innan ens själva filmen började. Funderade på om det verkligen är ok att göra så? Obestämd Fast jag led i och för sig inte så mycket av det, eftersom jag hade spelat in den och kunde spola förbi reklamen.

I filmer tycker jag det kan vara riktigt störande med reklam, men i serier funkar det ofta, åtminstone om de lägger reklamen där skaparna tänkt att den ska ligga (De är ju gjorda för att ha reklampauser).

En sak som är bra med reklam är att man hinner gå på toa/hämta te/fixa mat eller vad man nu kan tänkas behöva göra mitt under en film/ett program.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
David
2009-06-28 19:45
#63

Populära filmer/serier har så mycket reklam att själva filmen knappt hinner visas tyvärr.

Märkte det särskilt när det absolut sista avsnittet av Cityakuten visades. Jösses vad mycket reklam och vad ofta det kom. Programtiden var också förlängd, undra om det hade varit nödvändigt om det varit färre reklamavbrott?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-06-28 23:43
#64

#60 Jag har inte trean och femman längre. Men en vän har dem. Han säger också att nu kan han ju inte Zappa mellan dom kanalerna längre emellan reklamen, då den tycks komma samtidigt.

Fy så irriterande.

Tycker också det är mer reklam i det som är populärt, då vet dom väl att det är flera som tittar. …..

David
2009-06-29 00:00
#65

Populära program = Populärt att göra reklam där = Dyrare sekunder = Mer pengar till tv-bolagen… Tyvärr.

Är väl priset vi får betala för den kommersiella tv-n. Hade känts lite bättre att stå ut med reklamen om vi sluppit tv-licensen helt. Nu blir vi påtvingade båda. Både reklam och licens…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Pose-idon
2009-06-29 00:49
#66

#65 TVlicensen är väl för dom reklamfria kanalerna (SVTs kanaler)

//Elin

Cessy
2009-06-29 01:01
#67

Jovisst är det så.  Att betala TV-licens = Reklamfri kanal

Att abbonera på ett kanalpaket till lägre pris = reklamfinansiering nödvändig.

Att abbonera på ett kanalpaket till ett högre pris = reklamfrihet

Så frågan är väl snarare hur mycket man hade varit beredd o betala för varje kanal för att slippa reklamen o ärligt talat tror jag inte på att gemene man hade varit beredd o betala det pris kanalerna hade kostat om reklamfinansieringen togs bort.

Detta skall inte förväxlas med att jag gillar reklam, för det gör jag inte, men jag är heller inte beredd att betala det pris som skulle varit nödvändigt utan reklamen. Ser den helt enkelt som ett nödvändigt ont som jag oftast försöker låta bli o se genom att göra annat då det är reklam.

Tatsja
2009-06-29 09:01
#68

Fast hur många ser egentligen på de reklamfria kanalerna. Jag gör i alla fall inte det så ofta. Det enda är väl nyheterna.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
2009-06-29 13:15
#69

Nej inte jag heller o ärligt talat ser jag helst på svt play om där är något som jag vill se något som sänts där, men ändå är det ju så att de andra kanalerna som vi väljer o titta på hade vi fått betala ett helt annat pris för att titta på om de skulle vara reklamfria. Svt1 o 2 är ju dels licens o dels får de statsmedel för att driva dem. Skulle t.ex tv3, kanal5 m.fl. inte finansieras till största del via reklam, så är det väl dels frågan om hur många kanaler som hade funnits. Dels så tjänar de ju pengar via reklamen o som gör det intressant för dem att vilja driva kanalen o om de hade velat driva kanalerna utan reklam så oj vilket pris vi då hade fått betala om vi velat se kanalen.

Jag påstår alltså inte att jag tycker om reklam, men ser den som ett nödvändigt ont om jag skall ha råd o titta på kanalerna o om det skall vara intressant för tv-bolag att ha ett antal kanaler eftersom det är reklamen som de till stor del tjänar sina pengar på.

Annons:
Wilse18
2009-07-13 16:00
#70

Jaa, och sen att det ALDRIG finns någonting bra att se en vanlig förmiddag/eftermiddag.. söndags tv är också skit, bara keno och sånt o man måsste vänta ända till typ halv tio tills det går en film :/

pryzze
2009-07-14 01:44
#71

Intressant att  se att folk som även spyr galla över TV-licensen

klagar på reklamen i TV

TV-licens-snack

Ibland så undrar man hur folk tänker ?

//Pryzze

[peter54]
2009-07-14 03:29
#72

Ja vem vet, de kanske är intresserade av att ha tillbaka den gamla betal-TVn med myntinkast Skrattande

Jag har alltid betalat min TV-licens, men när det gäller reklamen tycker jag att den borde sändas emellan programmen istället, åtminstone när det handlar om långfilm. Såpor och annan skräp-TV kanske tål reklamavbrott bättre.

snurro89
2009-07-14 13:37
#73

Jag tycker reklam kan va skönt ibland faktiskt, annars kan man ju hyra film…

Pillarbox
2009-07-15 03:47
#74

reklam = kisspaus, hämta ngt att dricka / äta.

Wilse18
2009-07-16 12:08
#75

Men man får ju svårare att hänga med i handligen och man pinkar väl inte i 7 minuter?

Cessy
2009-07-16 12:56
#76

Nej men det underlättar att stå ut med reklamen om man tar kaffepaus/kissepaus eller vad man nu gör o när man stönar över reklamen (för det gör jag också!) så underlättar det ens sinnesfrid om man istället tänker på vad man skulle fått betala om man istället fick alla kanalerna reklamfria o jag gillar faktiskt hellre att ha ett stort utbud att välja på till ett någorlunda vettigt pris - än bara ha ett fåtal kanaler till mycket högre pris. Sedan går det ju att spela in o då kan man ju skippa reklamen o ibland spelar jag just in - framförallt filmer för att just kunna skippa reklamen.

Annons:
Pose-idon
2009-07-16 13:34
#77

Jag tycker reklamen är OK sålänge sen inte blir överdriven (T.ex 3-4 Reklampauser i ett halvtimmepogram) Ibland är det skönt med reklam när man t.ex behöver gå på toaeller hämta nåt att äta och inte vill missa nåt. Fast här hos pappa kan vi pausa TV:n, det kan vi inte hos mamma. Vissa reklamer är ju kul att kolla på med, fast vissa är jobbiga. Tungan ute

//Elin

Wilse18
2009-07-17 12:22
#78

När reklamen går på så brukar jag byta kanal en stund, Glad
Men det är ändå jobbigt.. Man vill ju hänga med i handlingen. Intresset släpper ju lite när man börjat titta på någonting annat o man missar bitar =/

[Explosive]
2009-10-28 01:46
#79

Det jobbigaste som finns är när man precis börjat kollat på någon serie eller film sen efter 5-10 minuter är det reklam. Då säger jag NEJ TACK till reklam. Överhuvudtaget så är reklam lite jobbigt, speciellt när det ska vara så ofta.

Man borde kunna avbeställa reklam :P som med posten och telefonförsäljare.. önsketänkande kanske… :)

Mizza
2009-11-01 19:24
#80

usch nej jag gillar inte reklam. halva tiden av det man tittar på är bara reklam, och varje gång jag byter kanal när det är reklam så blir det reklam på alla andra kanaler oxå. alla har typ samtidigt och det är så irriterande, usch säger jag för reklam. och det håller på jätte lång tid oxå. blivit alltför mycket av det.

Cessy
2009-11-01 20:13
#81

Jovisst hade det varit bra om man kunde blockera reklamen, men jag undrar hur mycket man skulle få betala då per månad o hur många kanaler av alla de som är reklamfinansierade man hade haft råd med

[Explosive]
2009-11-01 20:32
#82

#81 haha ja så långt tänkte inte jag. Men det skulle nog kosta en del det skulle jag tro..

[peter54]
2009-11-12 12:33
#83

Jag har ingenting emot reklamfinansierad TV som sådan, men jag tycker att reklamen kan ligga i pauser mellan programmen istället för att hacka sönder dem.

Ibland är ju reklamavbrotten på vissa kanaler så långa att man nästan hinner glömma vad som hände i filmen innan avbrottet kom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: