Annons:
Etikettsport-på-tv
Läst 692 ggr
Dojdan
2009-02-25 19:34

Efterlyst ikväll!

Ikväll kommer ännu ett avsnitt av Efterlyst. Vi hade ju ett stort brandattentat här i stan i natt (Eskilstuna) mot vårt statshotell. Det var en anlagd brand som förstörde hela skiten (det brann fortfrande 13 timmar efter att det startade). Det är krig mellan krogarna här i stan och det var inte länge sedan några skapade ett stort vattenläckage som satte hela Statt under vatten. Nu skulle de öppna igen på lördag, och då händer detta.

Det är hemskt. Jag som jobbar på sjukhuset just nu märkte av detta ganska tydligt då det gick katastroflarm över hela sjukhuset. Personen som startade elden finns på bild, och ikväll ska han visas på Efterlyst.

Innan vårt statshotell blev utsatt så var det Harrys som bombhotades och som så småning om eldades ner… ja, det är en hemsk stad ibland.. detta måste stoppas!

Vågar man gå på krogen?


Annons:
Ebba-A
2009-02-25 19:36
#1

Det var väll nått med Blue Moon Bar i nyköping också, dom blev ju hotade och brandattentat och så. Hemskt.

Värd på Choklad iFokus

Dojdan
2009-02-25 19:38
#2

Här i stan ska det vara Hells Angels som ligger bakom det. Attentaten slutade mot Harrys när de gick med på att ge en del av sina intäkter till dom… och nu har tydligen statt vägrat hittills… vilket jag måste tycka är rätt..

Jag är inte alls insatt i Hells Angels själv och vet inte riktigt någoning om dom, men detta är vad jag hört från rflera håll.


Ebba-A
2009-02-25 19:43
#3

Men vad gör polisen? Förstår att det måste vara svårt att frhindra attentat och sånt, men övervvakning? När är det ikväll, kanske bore ta och titta på det?

Här i lilla Gnesta har Swebank vart bombhotade en gång (det var typ en väckarklocka i en kartong eller nått) och rånade en gång. Sen varje dag står det om misshandel i Sörmlands Nyheter under "Trosa/Gnesta" fliken, vågar inte vara ute själv på kvällarna. Tycker inte man ska behöva vara rädd för at gå ut när det blivit mörkt.

Värd på Choklad iFokus

Dojdan
2009-02-25 19:44
#4

Det kommer på TV3 kl 21:00!

Jadu Ebbis… det är ett hemskt landskap vi lever i!


Ebba-A
2009-02-25 19:49
#5

Okej, då krockar det med dendär nya serien jag och lillebror ska titta på.

Ja, kanske borde man emigrera till Lappland eller skåne?

Värd på Choklad iFokus

Dojdan
2009-02-25 19:52
#6

#5 Ja, varför inte? Haha.. Fast det är väl knappast bättre där…


Annons:
Ebba-A
2009-02-25 19:58
#7

#6 Nej det tror jag inte. Ja, det är väll sånt man får leva med ;(

Värd på Choklad iFokus

Dojdan
2009-02-25 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är vårt vackra stadshotell under dagen idag.


Ebba-A
2009-02-25 23:06
#9

#8 Oj, det såg inte särskilt bra ut. Det var 8-9 rökskadade va?

Värd på Choklad iFokus

Dojdan
2009-02-25 23:08
#10

Ja, som tur var! Detr hade kunnat bli mycket värre. Släckningsarbetet håller fortfarande på!


Ebba-A
2009-02-25 23:20
#11

Usch, tänk att bo så nära detdär. När det inte är misshandel eller bankrån pågång är det ju ganska lungt här i Gnesta ;)

Värd på Choklad iFokus

Upp till toppen
Annons: