Annons:
Etikettdokusåpor-och-reality-tv
Läst 2961 ggr
[Teddy]
2009-03-17 20:31

Jerry Springer

Har  sett ett avsnitt ikväll med en mamma som sprang naken i studion, hennes 16åriga dotter var där med sin 29 åriga pojkvän som legat med både mamman och mostern.

Är det här verkligen på riktigt? Har dom inget ansvar för människoöden  programmet?

Annons:
Mezzzanina
2009-03-18 00:49
#1

Jerry Springer är en stor känd talkshow i USA.Hade ingen aning om att den gick här just nu.Vilken kanal såg du den på?

Jag lovar dig att det finns värre talkshows än Jerry Springer som jag såg när jag bodde i USA.

Tydligen så skäms inte folket dr för att lägga ut extrema saker samt lösa sina personliga problem inför hela folket i tv.

Känns lite konstigt för oss blyga svenskar.Men det kommer fler och fler liknande program här numera också.

Dojdan
2009-03-18 02:46
#2

Så här står det på Wikipedia:

"Trots hård kritik vidhåller Springer att han aldrig har kontroll över sina gäster. Om gästerna hittar på en historia och endast är ute efter att få synas i TV, påstår sig varken Jerry Springer eller hans producenter veta någonting om det."


TerriZue
2009-03-18 07:58
#3

Vet ingenting om ifall det är på riktigt eller ej men herregud säger jag bara! Ligger IQ på minus i hela USA eller? Jag förstår verkligen inte vilka dårar det kan finnas, att man utsätter sig för sådana saker och fullkomligt gör sig till åtlöje i tv. :/

Och sen när publiken ska "ställa frågor" (översättning: när publiken ska göra allt de kan för att reta upp och håna de som sitter på "scenen") blir man ju bara irriterad…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tatsja
2009-03-18 08:32
#4

Jerry Springer går på TV 400. Varje dag vid 18-tiden tror jag. Jag har sett en del program och även varit i kontakt med lite folk som "ska veta" sanningshalten i programmen. De säger att 90 % är sant och bara 10% hittar på.

Men USA är ju kända för att "tvätta" sin byk i teve. Tror nog att vissa är sanna och en del inte. Fast många, speciellt här i Sverige, vidhåller att det bara är skådisar, men det stämmer inte.

En av mina vänner, såg sin granne i teven och allt var sant. Så jag tror nog det är lite sant i allt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Link-
2009-03-18 10:19
#5

Jerry! Jerry! Jerry! Tungan ute

[Teddy]
2009-03-18 12:25
#6

#4 Nej skådisar tror jag inte på. Dom är helt enkelt för dåliga för det! Men man kan ju undra hur dom kan se sina grannar och arbetskamrater i ögonen efter att ha varit med där.

#5 Tycker du det är bra!?

Annons:
Tatsja
2009-03-19 06:45
#7

Men vi har ju vissa program i Sverige som är hemska också. Ta bara lyxfällan. Jag skulle skämmas ögonen ur mig och inte våga gå ut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Love-
2009-03-19 08:37
#8

Jerry Springer är ett uppgjort program där allting är på manus

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Tatsja
2009-03-19 08:39
#9

#8 där har du fel.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Love-
2009-03-19 08:41
#10

#9 nej jag har rätt för dem visade själv ett avsnitt där dem berättade att allt var uppgjort redan

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Tatsja
2009-03-19 08:50
#11

Och även program där de visade att det inte var det. Jag har vänner som sett sina grannar där och det var inte uppgjort.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Love-
2009-03-19 08:52
#12

de e uppgjrot acceptera de bara hur mycket du än vill att de ej ska vara det.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Cajza
2009-03-19 08:59
#13

Man får ju nästan hoppas att det ligger ett manus bakom. För hur kan dessa människor orka leva med sig själv och andra. Tänk att älska sin mamma och ha ett förhållande med henne, "för mamma är bäst" eller "jag älskar min pappa och ska gifta mig med honom" och mycket annat.

Hoppas att det är påhitt inte minst för barnen som behöver leva med dessa människor. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
TerriZue
2009-03-19 12:32
#14

#12 Visst, till viss del är det uppgjort och påhittat men uppenbarligen är en del sant… varför är det helt omöjligt? (Okej, en del folk är kompletta idioter men det visste vi väl redan?)

Acceptera att en del inte är påhittat, har de sett sina grannar där och känner till historien kan det ju inte vara påhittat, då är ju en del sant.

Det handlar ju inte om vad man vill, en del är sant och en del påhittat, så är det bara.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Link-
2009-03-19 13:50
#15

Wow. Jag trodde att det var 100% fejk. Att det finns så knäppa människor..  #6 Nej jag tycker inte det är bra. Tror att dessa människor som är med i programmet isf redan har problem med att se sina kollegor i ögonen. Jag menar, de kan ju inte vara helt diskreta på hemmaplan om de vill vara med i Jerry Springer?

Love-
2009-03-19 19:59
#16

det är  100% fejk det sa dem sj när dem visade ett progra bakom senn

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Tatsja
2009-03-20 06:52
#17

Såg ett program där de visade de nya avsnitten som spelades in och de var inte fejk.

Sen min kompis har bekräftat att allt som kom fram från grannens medverkar, var sann. Så du får säga vad du vill. Tror inte de ljuger. Pratade med dem flera månader innan vi överhuvud taget visste att de skulle vara med i programmet och då sa de hur de är i den familjen. Allt kom sen fram i Springer.

Så det är nog 50/50.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
2009-03-20 10:20
#18

Håller med dig #17 skulle tro att det är ganska jämnt upp.

#16 Antagligen är en del avsnitt 100% fejk men uppenbarligen inte just de här avsnitten.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tatsja
2009-03-21 07:04
#19

#18 Alldeles riktigt. De blandar för att folk ska ha något att se på. Men en del är riktiga avsnitt och inga skådespelare.

De som jag känner, fick väldigt mycket skit efter att programmet sänds. De var tvungna att flytta.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
2009-03-21 18:38
#20

#19 Det kan jag tänka mig, fattar verkligen inte att man vågar gå ut med sånt i TV… snacka om att inte ha något privatliv. :/

Komme rihåg att jag såg ett avsnitt där en tjej skulle tala om för sin kille att hon var gravid men att det var en annan kille (en transsexuell) som var pappa till barnet. När hon väl hade berättat sin lilla "nyhet" frågade han något i stil med; "Varför var du tvungen att bräta det för mig här?" och hon svarar; "Jag var ju tvungen att får din uppmärksamhet på något sätt.."

Vad hände med det gamla hederliga; "Älskling, vi måste prata"? :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Tatsja
2009-03-23 09:05
#21

#20 Verkar som om de vill tvätta sin byk i teve. Men de tänker inte på alla som drabbas av det. Anhöriga till dem och den andra.

Jag skulle aldrig våga göra så. Min kompis berättade att grannarna fick stenar genom fönstrerna och barnen blev till och med hotade i skolan. Däcken på bilarna var sönderskurna. Brevlådan genomsökt, uppskurna brev.

Hur kan folk reagera så mot andra? poliserna som kom när de ringde, bara garvade.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
2009-03-23 10:13
#22

#21 Det är ju hemskt! Okej, de var ju korkade som gick ut med det i tv och får kanske på så sätt skylla sig själva till viss del men att folk reagerar så där lär man ju inte räkna med.

Nej, fy vad dåligt, det är ju som jag säger; IQ- i USA. Det är inte bara de som går ut med sina idiotiska problem i tv utan de idioterna som kommenterar i programmet och de som följer programmet och reagerar på det viset. Herregud!

Nu säger jag förstås inte att alla i USA är idioter (så att ingen tar illa upp nu.) men de som syns är det till största del.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tatsja
2009-03-24 08:05
#23

Tydligen väldigt vanligt att göra så i USA. Men vi i Sverige är ju inte bättre ibland. Tänker då på lyxfällan, Big Brother och liknande.

Lyxfällan skulle jag Aldrig vara med i oavsett hur mycket hjälp jag skulle vilja ha. Om nu inte omgivningen vet hur dåligt det är med ekonomin, tänk på barnen i alla fall. Många har ju blivit mobbade bara för att föräldrarna har varit med i det programmet. Även om de ordnar upp ekonomin, så kan effekten av omgivningen bli negativ.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: