Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1137 ggr
Liss
2009-03-13 00:07

Christine

Hoppas jag inte missat en tråd om det med nu.

Men finns ännu en toppen serie med ett kvinnonamn. Vad tycker ni om Christine?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
2009-03-13 00:08
#1

Christine tycker jag är toppen! Riktigt torr humor som jag gillar. Och tycker om att hon också har fortsatt göra något.

Dock, som med mycket annat, vet jag aldrig när de går officiellt på svensk tv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

elyse
2009-03-13 08:13
#2

Jag gillar det, men har inte koll på när det sänds. Jag gillar Julia Louis-Dreyfuss karaktärer, alla är lite "Elaine". Och Wanda Sykes är ju helskön! ^^

ille
2009-03-13 10:47
#3

Christine är jättebra :D

LinnB
2009-03-13 13:15
#4

Haha, jag älskar humorn i Christine. Den är så pinsam och torr. Passar mig perfekt Skrattande Wanda Sykes är ju underbar! Här i Sverige sänds det direkt efter Desperate Housewifes på tisdagkvällar Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Anna
2009-03-13 21:53
#5

Nae, gillar inte riktigt serien, den känns så "grund" och har sämre kvalitet än vissa andra serier som t.ex Scrubs, Vänner osv. Men helt OK som tidsfördriv!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

elyse
2009-03-13 21:56
#6

#5 Jag tror att fansen gillar serien för att den är just "grund". Det finns ju t.ex. inga karaktärer en normal person kan känna igen sig i i Scrubs, t.ex. Det beror såklart vilken typ av humor man har. Christine är mer satir och svart komedi än många andra amerikanska komedier, tycker jag. Ibland lite lik "Alla älskar Raymond".

Annons:
Anna
2009-03-13 22:15
#7

#6 Jo det är klart, aldrig fel med omväxling :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LiindaH
2009-03-13 22:53
#8

Jag har inte koll på när dom sänder, men när jag väl tittat så sitter jag som en liten skolflicka och fnittrar åt henne genom hela programmet.
När jag efteråt kommer på mig själv med saker ut avsnittet som jag i själva verket tycker va as tråkiga.

// Liinda

Gasoline
2009-03-13 23:13
#9

Haha, jätte rolig serie, men jag kan inte kolla på den då min pojkväns pogram "Top Gear" går samtidigt och eftersom han endast har ett pogram han MÅSTE se så får jag snällt gå undan.

Men usch, på tal om Christine, jag har börjat gillat Shindfeld, eller hur det stavas. Hon är ju med där, hatade serien förr, men gillar´t nu, skumt =/

elyse
2009-03-13 23:16
#10

#9 Elaine var alltid min favoritkaraktär. Det knepiga med Seinfeld är att själva huvudkaraktären, Jerry Seifeld, i princip aldrig är rolig. Enligt mig.

Gasoline
2009-03-13 23:18
#11

#10 Nej, han är något torr. Tycker om han……….. nu kommer jag inte på vad han heter, men han med den där pluffsen mitt på skallen som alltid har en massa konstiga projekt för sig, han och Christine, vilket hon inte heter i Seifeld har jag för mig.. Oj, nu vart det rörigt, jag är jätte dålig på namn! =P

elyse
2009-03-13 23:28
#12

Kramer, är det nog du menar. "Christine" heter Elaine i Seinfeld. Jag tycker också om dem. Och Seinfeld känns väldigt allmän. Min morfar, snar 80 år, ser på repriserna och han tycker också bäst om Kramer. De är rätt lika utseendemässigt också, haha!

Gasoline
2009-03-13 23:30
#13

#12 Ja, just precis! Känner iaf igen namnen när jag hör dom ;) Haha, kan inte göra annat än att skratta!

Annons:
Liss
2009-03-14 03:13
#14

Ja, hon är underbar som Elaine också. Tycker de visar på bra skådespel när man kan göra så olika karaktärer som Christine och Elaine är:)

Jag har med börjar gilla Seinfield helt plöstligt:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: