Annons:
Etiketttv-serier
Läst 2346 ggr
Chestnut
3/21/09, 5:52 PM

CSI

Döm av min förvåning, inte en enda tråd om dessa underbara serier?

Finns ju CSI classic, NY och Miami.

Följer du CSI?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
3/21/09, 5:55 PM
#1

Jag älskar CSI (som de mesta andra kriminalserierna ;P). Föredrar Miami, sen NY och i sista hand classic. Jag och mamma brukar spela in avsnitten på boxen och sedan titta på dem tillsammans. Fast vi har sett de flesta gamla vid det här laget, tur att det kommer nytt i kväll!

Med vänliga hälsningar
Chess

Faxlin
3/21/09, 6:17 PM
#2

Klart jag följer CSI, varenda en av dem. Bara älskar dem. Men jag har för migatt vi talat om dessa tidigare med här inne faktiskt. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TerriZue
3/21/09, 6:30 PM
#3

Japp! CSI är ju toppen! :D Gillar faktiskt alla CSI men favoriten är nog "classic" och sen kommer Miami. Huvudkaraktären i Miami (har helt tappat bort namnet för tillfället) är ju bara för cool! :D

Sen är ju Grissom (classic) helt oslagbar! :) Alltid spännande. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Strumpa
3/21/09, 10:27 PM
#4

Jag älskar alla CSI och har sett i princip alla avsnitt av Las Vegas och Miami, men inte alla NY :)

#3 Horatio :) gillar honom också.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

elinn
3/24/09, 6:48 PM
#5

Ja CSI är en utav favoriterna men gillar Vegas bäst. Kanske för att det var det första SCI som började sändas?!

// ElinN

Love-
3/25/09, 9:16 AM
#6

älskar CSI men oftas somnar jag ifrån det tyvärr

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Link-
3/25/09, 10:11 AM
#7

Gillar också Las Vegas mest. Har dock aldrig fastnat för Miami.

Cessy
3/25/09, 2:00 PM
#8

New York har jag/vi aldrig tagit till oss. Miami har jag precis köpt in Säsong 1 på o får väl se om vi tar till oss Horatio (jo vi har sett några avsnitt på tv men inte följt den) Däremot CSI-Las Vegas har vi plöjt varenda avsnitt på, men förutsättningen för att jag/vi skall göra detta är alltid att vi har serien på DVD för annars funkar det inte o vi tappar bara bort den.

Sehvrin
3/27/09, 5:54 PM
#9

Jag har sett strödda avsnitt av tre serier och NY och Miami är helt ok (antar att de skulle vara bättre om jag faktiskt följde dem).

Men sen har jag sett några avsnitt av orginalet också och det som slår mig är att karaktärerna saknar karisma. Man fastnar liksom inte för någon av dem och man märker inte vilka som är huvudpersoner på samma sätt som de andra två.

Så jag har gett upp att ens slötitta på orginalet, men de andra två ser jag gärna om jag skulle få lite tid över Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Buffaomini
4/1/09, 6:33 PM
#10

jo följer csi men bara orginalet, de andra är inte lika bra

sen så är de inte likadant efter ett tag, ska inte vara spoiler så jag säger inget mer..

Tatsja
4/2/09, 8:55 AM
#11

#9 Där håller jag inte riktigt med dig. Grissom är ju underbar, sen "nörden" i labbet, som jag inte kommer ihåg namnet på, han är ju sjukt bra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sehvrin
4/2/09, 9:36 AM
#12

#11 Min uppfattning kan nog bero på att jag inte satt mig och tittat ordentligt på den. Men de andra serierna är i alla fall lättare att slötitta på Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

TerriZue
4/3/09, 11:59 AM
#13

#11 Haha, jag har "fallit" för precis samma karaktärer. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Tatsja
4/4/09, 9:35 AM
#14

#13 Välkommen i gängetFlört Men visst är "nördens" ansträngningar härliga. Han försöker imponera på Grissom och blir lika besviken varje gång. Men skön är han.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
4/5/09, 12:37 PM
#15

#14 Han är ju superrolig! :D Kommer ihåg när de jagade den där "miniatyrmördaren" och han försökte lista ut något som Grissom inte redan hade kommit på… och när Grissom kom på honom… jag tycker han är jättecharmig. :)

Desstom gillade jag hans teori i måndags om att offret hade hittat ett hålrum i tiden och mördats för femtio år sedan. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tatsja
4/6/09, 9:24 AM
#16

#15 Det minns jag. Han engagerade många på avdelningen för att försöka lösa miniatyrmördaren.

Är det Dave, han heter?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Chestnut
4/6/09, 12:35 PM
#17

Det är möjligtvis inte Hodges ni pratar om?

Med vänliga hälsningar
Chess

Cessy
4/6/09, 1:10 PM
#18

Jasså jag trodde att det var Greg.

TerriZue
4/6/09, 3:24 PM
#19

Jag har också för mig att han hette Greg men när jag läste Hodges blev jag osäker… det är någon av dem.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Cessy
4/6/09, 4:25 PM
#20

Hodges är ju han som är tämligen uppblåst av sin egen betydelse o ofta ganska överlägsen mot alla utom sina överordnade som Grissom m.fl.. Greg är den som vill så mycket men oftast drar det kortaste strået i botten är ju Greg labbtekniker.

Annons:
Tatsja
4/7/09, 9:01 AM
#21

Det är Hodges jag tänker på. Han är uppblåst men samtidigt så tycker man lite synd om honom.

Någon som såg CSI igår?

Grissom sluta? Nej. Varför?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
4/7/09, 11:55 AM
#22

Nix ser den inte på TV. Köper DVD med 1 säsong åt gången, men enligt vad som skrivs så har serien fortsatt gå bra i U.S.A. efter "Grissom" slutade o att ersättaren fallit väl ut. Har bara glömt vad han heter, men det är tydligen en ren vinst för bolaget för den nya skådespelaren är förvisso högavlönad men tydligen är det ändå ingenting jämfört med vad "Grissom" tjänade. Sedan har jag för mig att Grissom skall göra gästinhopp här o var i serien framöver.

TerriZue
4/7/09, 7:01 PM
#23

#21 Jepps, det var Hodges! :P

Jag blev jätteledsen när han sa att han skulle sluta.. :( Hur ska det bli utan honom? Kan aldrig bli samma sak..

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tatsja
4/8/09, 9:35 AM
#24

Han har ju slutat en gång förut, men nu verkar det vara på riktigt. Saknaden efter Sara kanske är för stor. Catherine ska tydligen ta över efter honom. Men först försvann Warrick och nu Grissom.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TerriZue
4/8/09, 11:29 AM
#25

Ja, det känns lite surt.. :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Cessy
4/8/09, 11:44 AM
#26

Laurence Fishburne (spelade Morpheus i Matrixtriologin) skall ju komma i Grissoms ställe, men han skall tydligen vara doktor o vet inte om det är han som blir chef eller inte.

TerriZue
4/8/09, 2:11 PM
#27

Åååh! Neej inte han… :/ Hoppas de inte förstör hela serien… jag har väääldigt väldigt svårt att acceptera att gamla karaktärer slutar och att det kommer in nya karaktärer i serier… Det ska vara som det är och alltid har varit.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Tatsja
4/9/09, 10:22 AM
#28

Håller med #27 , saknar Sara och Warrick fortfarande.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Livzson
4/9/09, 12:02 PM
#29

Jag följer inte direkt något av CSI programmen, men om jag tittar på något av dem så blir det oftast NY.

// Lisa, medarbetare på Twilight

Faxlin
4/9/09, 4:44 PM
#30

Grissom får inte sluta. Så är det bara. Hela serien kommer balla ur då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cessy
4/9/09, 8:15 PM
#31

Tja tydligen har det gått oväntat bra för Laurence Fishburn att ersätta Grissom, så vi får väl vänta o seFlört men inte tusan kan det bli samma sak oftast när skådepelare ersätts så här som det gjort nu på sista tiden i C.S.I. Det är ju ofta ett tecken på att serien borde ha avslutats, många serier drivs ju ofta ett steg för långt. Nu har jag bara sett de första 6 säsongerna av Las Vegas o väntar otåligt på att Säsong 7 åter skall komma i lager. Köper ju aldrig förrän priset har sänkts lite o det var tydligen många med mig som låg o väntade, så när de väl sänkte säsong 7 så tog den ju slut direktGråter Nåja vi roar oss istället med C.S.I. Miami o sedan får vi väl ge oss på New YorkSkrattande

elinn
4/13/09, 11:26 AM
#32

Jag kommer också sakna Grissom men jag tror att Laurence (eller hur han stavar) kommer att göra ett bra jobb med. Han ser verkligen cool ut, han kommer passa perfekt som CSI-agent =)

Det är väl föresten ikväll som sista avsnittet med Grissom sänds. Missa inte det!

// ElinN

Kramis65
5/14/09, 4:31 AM
#33

Ja, nu har det ju gått ett par avsnitt med Lawrence. Jag tycker han blir bättre för varje avsnitt och han får ju börja från scrazt. Fast jag tycker bäst om CSI Miami

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

TerriZue
5/14/09, 12:50 PM
#34

Jag tycker att Lawrence är helt okejmen det gör inte att jag saknar Grissom mindre. :/ Vill ha honom tillbaka i serien (och Lawrence får gärna vara kvar :P).

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Strumpa
5/14/09, 5:46 PM
#35

#34 Håller med dig =)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Upp till toppen
Annons: