Annons:
Etikettdokusåpor-och-reality-tv
Läst 3196 ggr
Cessy
2009-05-01 19:05

American Idol

Denna säsongens American Idol är ju nästan färdig i U.S.A., (De är på topp 4 nu) men är det någon som vet när denna säsongen börjar sändas i svensk tv?

Annons:
Cessy
2009-05-11 01:21
#1

Upptäckte ikväll av en slump att det ju visst är den pågående säsongen av American Idol som nu sänds på TV400Förvånad Jag trodde ju att det var reprisen från föregående säsong o har inte brytt mig. Atanns också för nu har vi missat över 20 avsnitt för de började ju sända redan i feb. o här har vi gått o väntat.Gråter

Cessy
2009-06-24 02:03
#2

hm……….jodå visst gick American idol 2009 på TV400 o var ända nere på top 10 o så börjar plötsligt TV4 sända alltsammans från början o sedan förra veckan pågår auditionturnen på tv4 (går vardagar 16.25 - 17.25 denna veckan. Nästa vecka något senare) o då slutar plötsligt tv400 tvärt att sända American Idol o blir som vanligt bara en repriskanal åt tv4Förvånad o sänder återigen bara de avsnitt som tv4 visat i veckan o slutar alltså sända när de är på väg mot slutet. Tusan ocksåObestämd Varför gör de så härSkrikandes

dannydell
2009-06-28 11:43
#3

American Idol i år var så bra!! Adam är min favorit! Speciellt med låten Mad World

Cessy
2009-07-11 04:16
#4

Ja nu har de ju fortsatt sända på TV400, men i o med att vi nu börjat se hela serien på tv4 o att det går ett avsnitt varje dag mån-fre så förstör det ju lite för mycket om man ser själva top 10, så nu får det räcka med 5 avsnitt i veckan på TV4 FlörtSkrattande

Cajza
2009-07-12 12:28
#5

#3 håller med dig.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Cessy
2009-07-12 13:30
#6

Jo även om det bara i början på tv4 av själva tävlingen på american idol, så har jag ju sett lite mer på tv400 o Adam är min stora favorit. Han kändes på någotvis som färdig artist redan från början o ser ut som en sådan också o sjunger fantastiskt bra, men snälla berätta inte hur det går, för det försvinner ju spänningen o det räcker med att tv400 o tv4 snurrade till sändningarna så här o fördärvade en del av spänningen ändå eftersom vi ju tack vare detta ändå redan visste vilka som kommit vidare, men jag gillar i o för sig att de nu sänder dagligen, för då blir det ju lite tempo o sådant gillar jag. Vill ju helst beta av en serie ganska snabbt o 1 gång i veckan är alldeles för sällan.

Annons:
Cessy
2009-07-21 02:10
#7

Ja om det finns någon mer "tossing"Flört som faktiskt följer American Idol på tv4 o gör som jag - spelar in, så missa inte att tis., ons, tors så kör de dubbelavsnitt o på fre. återigen enkel avsnitt.

Cessy
2009-08-03 12:26
#8

o så är det sista veckan för de som tittar på American Idol. Mån-fre 16.45 - 18.45 på TV4. Håller tummarna för att det är Adam Lambert o Allison som tar sig till finalenSkrattande men alla är verkligen duktiga detta året o alla kan de verkligen sjunga bra, men ändå tycker jag att de är dessa 2 som känns lite mer än de andra o Adam spelar eg. i en helt egen liga. Han är helt otrolig.

mariva
2009-08-03 22:53
#9

Ja de som är kvar nu är ju jättebra! Men jag håller med dig om att Adam är helt otroooligt bra!

mariva
2009-08-05 03:04
#10

Herregud, Adam åkte ju nästan ut idag! Förvånad

Vad fantastiskt bra det var när Adam och Allison sjöng tillsammans!!!

Cessy
2009-08-05 03:47
#11

Tvekade att läsa för jag har inte sett dagens avsnitt, men kan inte låta bli att bli glad för att han klarade sig. Får se om jag hinner se imorgon, men jag kan tänka mig att tiden blir knapp imorgon också. Fast jag vill ju attans gärna höra/se Adam o Allison. Kan ingen införa fler timmar på dygnet?!OskyldigSkrattande

mariva
2009-08-05 23:43
#12

Allison åkte ut!!! Rynkar på näsan Otroligt! Men det kommer säkert att gå jättebra för henne ändå.

Cessy
2009-08-06 01:04
#13

Nu har jag sett ifatt o å ena sidan blev jag som sagt var så himla glad att Adam klarade sig o även gick vidare idag, men jag tycker att Allison är bättre än så väl Danny som Kris o så hade det åtminstone behövts en tjej kvar, men men eftersom jag håller på Adam så är det ju ändå han som jag håller tummarna för ska vinna o han är ju kvar. Ska bli kul o se hur det går i morgonSkrattande

Annons:
mariva
2009-08-08 00:48
#14

Inte kul alls!  Adam vann inte, och jag tycker det är ofattbart! Rynkar på näsan FörvånadHan är ju helt fantastisk, och är definitivt MIN Idol av alla medverkande!

Cessy
2009-08-08 02:18
#15

mariva: Håller med! Alla idolerna var ju bra i år - inte tu tal om annat, men Adam var ju ändå helt i sin egen klass. Helt outstanding o så vinner han inteFörvånadGråter

Brukar kunna ta sådana här program med någorlunda jämnvikt o även om jag kanske håller på någon så brukar jag inte tycka att det spelar så jättestor roll om min favvo inte vinner, för alla brukar liksom vara bra på sitt sätt, även om jag då personligen mer gillar någon av dem, så spelar det inte så stor roll, men här var det liksom så ofattbart. Adam var en fullfjädrad artist med enorm sångröst o fantastisk scennärvaro o så vinner den andra. Helt galet fel.Skrikandes

Cessy
2009-08-09 02:47
#16

Åh sitter o lyssnar på den listan med Adam´s insatser i am. idol som jag letet upp på You Tube o har som bakgrundsmusik då jag surfar (studioversionerna, så att det blir bra ljud) Har ännu inte letat upp allt han gjorde, men jag kan def. inte smälta att han förlorade. Hur kunde det bara ske???

http://www.youtube.com/watch?v=bXGBWQdHsyQ&translated=1

o så allt annat fantastiskt han gjorde, men då får ni leta vidare själva.

mariva
2009-08-09 04:17
#17

Tack underbara Cessy! Du bjöd på just den låten jag har haft i skallen hela dagen! Började nynna på den i morse och förstod först inte vad det var för låt. Sedan kom jag på att det var ADAM som sjungit den!

Jag håller med dig i allt du säger. Kan inte heller smälta att han inte vann. Det spelar säkert ingen roll för hans framtid, men ändå… Min enda förklaring till att det gick som det gick är att det var många unga tjejer som röstade, och som inte begriper hur fantastisk han är. Han var ju verkligen i en klass för sig som du säger!

Nu får vi bara hoppas att allt ska gå jättebra för honom ändå!

Cessy
2009-08-10 03:46
#18

Det var så lite såFlörtSkrattande Älskar ju själv denna versionen av Mad world. Nej jag tror inte det har någon betydelse för hans karriär att han inte vann - kanske snarare en fördel eftersom det nog blev mer skriverier o uppmärksamhet tack vare detta. Hoppas i alla fall att det kommer en skiva med honom någon gång till hösten o att den innehåller rocklåtar o rockballader. Köper inte musik-CD speciellt ofta o har aldrig köpt en skiva av någon idol (vare sig svensk eller amerikans) men kommer Adam med en skiva så skall det nog mycket till om jag inte skall köpa den.

mariva
2009-08-11 01:57
#19

Samma här! Och jag har faktiskt köpt CD-skivor av en Idol-tvåa förut - Darin! Glad

Cessy
2009-08-11 02:03
#20

Ja första svenska säsongen missade ju vi o även ett antal av de första american Idol, men det jag har hört av Darin efter Idol-tiden fick ju mig intresserad av att börja titta på Idol sedan. Dock är jag inte lika imponerad av det jag har hört från Daniel. Fast en som jag tycker har försvunnit men som också var 2:a är Sebastian. Där var väl en singel av honom förra hösten som aldrig slog så väl ut o han verkar liksom försvunnit - Synd för han var också himla bra o annorlunda med egen stil.

Annons:
mariva
2009-08-11 02:18
#21

Vi verkar ha samma smak när det gäller Idolerna! Jag tyckte bättre om Sebastian än Agnes, och fattar inte varför han försvann. Nu kom jag dessutom ihåg att jag köpte Sebastians CD också! Det hade jag glömt, antagligen för att jag bara lyssnade på den någon enstaka gång. Kommer inte ens ihåg vad jag tyckte om den, men det kan ju bero på att jag har så mycket andra skivor att lyssna på.

Och Daniel tyckte jag var ganska tråkig, även om han har en fin röst. Det behövs mer än en bra röst, utstrålningen är viktig. Det tycker jag stämmer när det gäller Amanda och Marie Picasso också. Marie har en fantastisk röst, men Amanda sjunger mer personligt.

När det gäller svenska Idol så tycker jag att den första säsongen har varit den bästa av alla. Den amerikanska har jag inte följt riktigt förrän denna säsongen.

Cessy
2009-08-11 03:07
#22

Tror det är de tre sista säsongerna jag sett av den am. Idol o den svenska har jag sett alla utom den första. Jo det krävs mer än en fantastisk röst o oftast verkar det ju inte vara de som vinner som slår bäst Fast det finns säkert också de som vunnit o slagit, men jag har inte riktigt koll på alla vinnarna o andra som slagit bra. Kelly Clarkson den 1:a am. idolen har väl slagit ganska bra i alla fall. David Cook som vann i fjol trodde jag nog skulle slå ganska stort. Han var som Adam o gjorde sina egna versioner av låtarna - sina egna arr. En som jag i alla fall känner till från tidigare am. idol o som slagit stort är Chris Daughtry. Han åkte ut som 3:a tror jag att det var o har sedan bildat en grupp Daughtry o här hemma är det väl Danny som åkte ut som femma har jag för mig som slagit bäst både som singelartist o ihop med E.M.D. o så då Darin som verkar klarat Idoläventyret ganska bra. Hoppas i alla fall att det kommer en riktigt bra skiva med Adam som gör hans fantastiska röst rättvisa.

Cessy
2009-11-17 13:38
#23

Ja nog verkar det gå ganska bra för Adam Lambert alltid. Det är ju han som sjunger soundtracket till 2012 o den 23 november släpps ju hans skiva. Jag köper i genomsnitt en musik CD per år o nu har jag bokat Adam´s skiva, så årets kvot har blivit fylld.Skrattande

Vill man höra 2 av låtarna från den nya skivan + "2012 - time for miracle", så skall man gå in på Adam Lambert´s officiella website, för där spelas dessa 3 låtarna i en slinga om o om igen

Upp till toppen
Annons: