Annons:
Etikettfilm-på-tv
Läst 3085 ggr
isa
4/24/09, 8:52 PM

kortfilmer

Vad tycker ni om kortfilmer? Jag gillar dem! Det händer mycket på kort tid och det brukar alltid vara ett överaskande slut på filmen. Ikväll ska jag kolla på en australisk kortfilm. kl. 20.50 i tv2.

Annons:
elinn
4/29/09, 10:52 AM
#1

Jag har bara ett minne från en kortfilm jag såg för länge sen.

En kille som ska på date med en tjej och tjejen har en hund hemma och medan tjejen är i badrummet och gör sig iordning så kastar killen en boll för att leka med hunden. Bollen studsar ut på balkongen och ner på gatan. Hunden hoppar efter och dör. När tjejen ser detta blir hon ledsen och springer ner för att se hur det är med hunden men hon ser sig inte för så hon blir överkörd av en lastbil och dör. Killen suckar och går därifrån. Slut.

Väldigt tragiskt! Kommer ihåg att jag tyckte det var en lite underlig film.

// ElinN

isa
5/4/09, 9:52 PM
#2

Nej men usch! vilken hemsk kortfilm.

elinn
5/6/09, 1:36 AM
#3

Ja det var verkligen hemskt. Förstår inte varför det alltid är sånt som är annorlunda jag kommer ihåg Obestämd

// ElinN

Tatsja
5/6/09, 9:01 AM
#4

Vet inte om det räknas som kortfilm, men den är absolut ingen långfilm. Minns ni Plankan? Den är ett skrattpiller. Tänk att bara få se att man inte behöver använda ord    för att förstå varandra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

isa
5/6/09, 5:13 PM
#5

Nej, Plankan minns jag inte på rak arm. Vad handlade den om ?

mvh isa

JohannaMax
5/6/09, 10:00 PM
#6

Plankan ja!! Visst brukade de visa den runt nyår eller jul eller nått sånt?

De skulle ha hem en planka å det hände en massa missöden med den på vägen… Gammal film

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
isa
5/6/09, 10:12 PM
#7

Finns en annan kortfilm om en nallebjörn som hamnar i orätta händer och hamnar långt, långt bort men som i slutet kom hem till sin rätta ägare, dock lite luggsliten. pÅ vägen hem händer det massor med saker.

Det är det jag gillar med kortfilmer, det kan hända så mycket.

JohannaMax
5/6/09, 10:23 PM
#8

#7 Ja den känner jag igen med! Han får bla sitta i ett skyltfönster…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[KinaSylejmani]
5/6/09, 11:05 PM
#9

"Plankan" hade jag glömt bort ändå tills nu. Det var länge sedan  jag såg den.

Tatsja
5/7/09, 9:47 AM
#10

Jag har den orginal på video. Vi brukar se den ibland och skratta. Dessa dråpligheter som händer bara för att få hem en planka. Sen bilen som de kör. Polisen som hamnar på den och så vidare.

Ni som inte sett den, gör det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[KinaSylejmani]
5/7/09, 4:54 PM
#11

#10. Ja, jag håller med dig, de som inte sett "Plankan", gör det. Den är klart sevärd.

Tatsja
5/8/09, 8:05 AM
#12

#11 Sen att ingen säger något, gör den ännu roligare. Man förstår allt ändå.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[KinaSylejmani]
5/8/09, 10:49 AM
#13

#12. Precis.

Kanske mycket därför den är så underhållande och sevärd.

Hade det varit en "vanlig tal(kort)film" så tror jag inte att den skulle vara lika bra?!

Annons:
Tatsja
5/9/09, 9:27 AM
#14

Har sett samma personer i någon film där de är på ett bath. Men eftersom de pratas där, så var den inte lika rolig. Minns tyvärr inte vad den hette.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

isa
5/10/09, 2:47 PM
#15

#8 Ja, precis. Han får b.l.a sitta i ett skyltfönster! Kul att du också kände igen den. Glad

isa
6/9/09, 11:32 PM
#16

Såg en kortfilm i Söndags ( tror jag det var ) med Stellan Skarsgård och Pernilla August. "Eiffeltornet" hette den.  Den handlade om att Stellans rollfigur berättade för sin fru och sina vänner om att han drömt om Eiffeltornet .Men alla tyckte han var knasig, för det fanns inget som hette Eiffeltornet.Inte ens i uppslagsböckerna.

Det fanns ett exakt likadant torn som såg ut så som Eiffeltornet ser ut, men det hette något annat och låg i London. I Paris fanns det inget torn.

Den var bra. Till slut, trodde han själv, på det som alla andra sade.Vilket visar hur lättpåverkad människan kan vara.

#4 Denna film var en kvart lång. Jag tror tidsinnehållet i en kortfilm ligger på mellan 5 minuter och 30 minuter, kanske t.o.m 45 minuter. ?

mvh isa

dijete
6/18/09, 2:16 AM
#17

Senaste är #1´s ganska länge sedan ändå.. Men jag tycker kortfilmer är bra!

Upp till toppen
Annons: