Annons:
Etikettmat-och-hälsoprogram
Läst 1572 ggr
Strumpa
2009-05-12 18:12

Top Chef

Vad tycker ni om denna serie?

Top Chef är en amerikansk realityserie som startades i mars 2006 och avslutade sin senaste (femte) säsong i november 2008.

På TV3 visas serien i repris på vardagar mellan 17:30-18:30. Idag visas säsong 4, avsnitt 2 av 15.

Serien fokuserar på kockarnas talanger och har ett lite annorlunda koncept än t.ex. Hells Kitchen; ingen arg Gordon Ramsay vill säga! Varje avsnitt består av två tävlingsmoment; en "Quickfire challenge" där deltagarna ställs inför olika utmaningar som ska utföras under en kort tid, och en "Elimination challenge" som är ett större moment. Efter den så beslutas vem eller vilka kockar som får lämna programmet.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
MariaG
2009-05-12 20:35
#1

Jag ser på det och jag tycker det är väldigt bra. Men föredrar ändå Hells Kitchen.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Strumpa
2009-05-12 20:48
#2

Jag gillar det också, just för att kockarna är bättre i sitt yrke än vad deltagarna i Hells Kitchen oftast är :) Det är roligare att se dem laga mat än att höra massa bråk. Men visst är Hell's Kitchen roligt, det tycker jag med.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

paraplyjack
2009-08-30 03:17
#3

OMG :D trodde aldrig det fanns en annan svensk som gillade det här :D

Jag har sett hela säsong 5 och säsong 6 startades förra veckan i USA :D så taggad!

Loucar
2009-08-30 11:10
#4

Kikar oxå på detta när tillfälle ges men jag skulle nog önska att de böt ut de kvinnliga domarna de är lite för egna eller vad man ska säga för min smak.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Mainebusters
2009-09-13 22:46
#5

Tyvärr så har jag aldrig sett en hel säsong, utan har hoppat in lite här och där.. men jag gillar det!

Upp till toppen
Annons: