Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1502 ggr
Tatsja
6/26/09, 8:57 AM

OT: Michael Jackson död

Igår, klockan 14.26 gick kungen av pop bort i en hjärtattack. 
Han kollapsade i sitt hem och hittades av en anställd. Fast läkare var på plats och försökte återuppliva honom och även personalen på sjukhuset, så gick hans liv inte att rädda.

Fansen samlades både utanför sjukhuset och hans hem. De spelade hans låtar till hans ära. Musiken ekade genom salarna och både personal och Michaels anhöriga hörde den.

Jackson skulle göra comeback i sommar och alla biljetter var slutsålda. Nu sörjer över en miljon människor som köpt biljett, sin idol.

Han efterlämnar barnen Prince Michael, 12, Paris, 11, och Prince Michael II, 7.
Nu är frågan vad som händer med dem.

Prince Michael och Paris har samma mamma, men Prince Michaell II har en surrogatmamma.

Michael Jackson blev 50 år.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Cessy
6/26/09, 12:40 PM
#1

Ja det må ha blåst många hårda vindar runt denna mannen, men otvivelaktigt så skapade han under sin storhetstid musik som få popstjärnor någonsin lyckas med.  Det var ren Magi. Sedan kan man tycka vad man vill om allt annat runt honom, men som musiker var han en av de största o som tyvärr oavsett dödsorsak dog alldeles för ung.

Cajza
6/26/09, 3:02 PM
#2

Håller med dig #1. Han har gjort mycket bra musik, även om hans privatliv var underligt.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Dojdan
6/26/09, 3:43 PM
#3

Håller med #1!


Strumpa
6/26/09, 4:07 PM
#4

Skönt för honom att slippa medias hetsjakt. Må du vila i frid på Neverland i himlen.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

dijete
6/26/09, 5:17 PM
#5

Håller med alla!:)

[peter54]
6/27/09, 3:09 AM
#6

Idag står det på nyhetssidorna att dödsorsaken är oklar och man därför ska genomföra en obduktion för att fastställa den.

Annons:
Tatsja
6/27/09, 10:26 AM
#7

Hörde ett rykte att han hade cancer och det var en orsak till receptbelagd medicin, Sen att pressen på comeback var stor för honom. Det kunde bidra till hjärtattacken. Vi får se vad obduktionen ger för svar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
6/27/09, 12:28 PM
#8

Tja frågan är väl någonsin om vi någonsin får reda på sanningen, för där var så mycket hemligheter o konstigheter i den mannens liv o så mycket vi inte förstår.

Jag tillhörde ju dem som förpassade honom någonstans långt bak i mitt huvud när alla konstigheter om honom cirkulerade i pressen, men jag tillhör också den generationen som är i princip jämngammal med Michael villket också innebär att jag faktiskt har varit på en Michael Jackson konsert när han var som störst o han var en megastjärna o det var ren magi han skapade. Det är otroligt tragiskt att hans liv blev som det blev, men nu spelar det ju ingen roll längre o på något sätt känns det att det man åtminstone kan göra nu är att tillstå vilken enorm musiker o showare han var.

Han hade ju aldrig ett normalt liv eftersom han ju aldrig ens fick en normal barndom o frågan är om han ens hade en chans att bli "normal" när han växte upp som han gjorde o att bli frontad som leadsinger redan som 6-åring o jag har alltid undrat vad för övriga konstigheter som fanns under hans uppväxtår. Dock känns det som hans musik o enorma musikalitet, dans o showman är det som jag kommer välja o bevara i mitt medvetande o alla andra historier runt honom vet vi eg. ingenting något om, men vi har hans musik kvar o den vet vi hur den var - Fantastisk o det är så jag väljer att minnas honom, som en helt enorm musiker.

Tatsja
6/28/09, 9:30 AM
#9

Hur han var i privatlivet anser jag inte ska spela någon roll för hans musik. Det finns ju andra som har dåligt rykte och skriverier om privatlivet, men vi lyssnar ändå på deras musik.

Jag är  och kommer alltid att vara fans för båda kungarna. Rock och pop

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
6/28/09, 12:22 PM
#10

mm……Satt o lyssnade på olika låtar o tittade på video´s i natt på YouTube o efter det så letade jag efter någon form av Greatest Hits på CD För de gamla albumen jag har är ju LP. Antar att där kommer komma flera samlingsalbum nu, men jag ville ha något nu. Hittade dock en som verkar halvbra o där var även några av de stora hitsen med Jackson five på detta albumet. Huvudkravet uppfylldes i alla fall o det var att i alla fall Billie Jean skulle vara med o de flesta av hitsen var ju i alla fall med även om givetvis inte alla var det.

isa
6/28/09, 11:46 PM
#11

Han var ett musikaliskt geni. Frid vare med honom, hoppas han får vila i frid. Det är sorgligt att han gått bort.

Tatsja
6/29/09, 9:12 AM
#12

Tyvärr kommer nog alla rykten om honom inte stanna av. Men ett musikaliskt geni var han. Sen minns nog alla att det var han som gjorde  moonwalk som ett poppis sätt att dansa.

Minns filmen Moonwalker med honom. John Lennon och Yoko Ono son Sean Lennon var med i den. Filmen är från 1988

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[peter54]
6/30/09, 3:21 PM
#13

Fyra märken efter nålstick i hjärtat och ett antal brutna revben - det blir mer mystiskt för varje dag.

Annons:
Cessy
6/30/09, 4:08 PM
#14

Nja nålsticken är nog efter återupplivningsförsöken (man sprutar adrenalin för att försöka chockstarta igång hjärtat) o likaså är det då ganska vanligt att man råkar bryta revbenen när man försöker ge hjärt-lungräddning, så det är nog snarare pressen som gör ett fullt normalt livräddningsförsök till något mystiskt som det inte är.

[peter54]
6/30/09, 7:06 PM
#15

#14 Jo det förstår jag, men det är inte det som är det konstiga, utan att ingen erkänner sig ansvarig för vad som framkommit av obduktionen.

Cessy
6/30/09, 10:29 PM
#16

Har inte läst något alls om detta vidare, men det verkar ju himla konstigt, för det visar ju bara att man gjort vad som står i läkarvetenskapens makt för att återuppliva honom o varför skulle ingen ta på sig att de försökt rädda honom. Låter ju som något antingen ambulanspersonalen eller akuten utförde dessutom.

Cessy
7/1/09, 2:59 PM
#17

Ikväll skall det gå ett minnesprogram om Michael Jackson på SVT1 kl.22.15 o repris på sön. 5/7 SVT2 kl.23.15

http://tvplaneten.se/1.322622?entryId=18979

Cajza
7/3/09, 12:39 AM
#18

Jag såg programmet igår och det var bra. Tänk vad han ändrat sig, från liten pojke till en "stor pojke". Han gjorde bra musik och kunde uppträda, men verkade lite bitter på sin barndom. Han började på scenen som 5-åring och saknade barndommen.

På sista presskonferansen, där såg han sliten ut.

Hur kunde det gå så snett?

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Upp till toppen
Annons: