Annons:
Etikettunderhållningsprogram
Läst 1966 ggr
Cessy
6/24/09, 2:13 AM

So You Think You Can Dance

Ja förra veckan började So You Think You Can Dance på kanal 5 o jag hittade ingen tråd om det. För tillfället sänds det på tis. o ons. kl.21.55 o är dubbelprogram o så repris på lördagar 10.35 - 13.50 o än så länge är det från auditionturnen.

Antagligen eftersom inget är skrivet om vare sig American Idol o So You Think You Can Dance så är väl vi hemma hos oss de enda som gillar den här typen av program. När det gäller So You Think You Can Dance så ser jag mycket fram mot när de kommit förbi Las Vegas o mer är inne i själva tävlingen för det är helt fantastiska dansnummer som man får se.

*längtar*FlörtSkrattande

Annons:
Strumpa
6/24/09, 11:35 AM
#1

Jag älskar auditions i det programmet =) Så himla roligt att se på, och hela programmet är "glatt" på nåt sätt. Och så många duktiga dansare..

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Cessy
6/24/09, 1:27 PM
#2

Tja till o med sådana där snobbiga kulturjournalister som normalt sett dissar allt som är mer folkligt o amerikanskt tävlingsmässigt fick ju krypa till korset o erkänna att även om de givetvis inte tyckte om själva programformen o allt trams runtomrking i programet ändå se rekommenderade de att titta på själva danserna (sedan när de mer börjat tävla i par - top 20) för de ansåg att trots allt var det fantastiskt hög klass på danserna som framfördes i programet.

#1 Ja jösses vad många det är som inte har en susning om vad de kan o inte kan. Fattar inte att man utsätter sig för att gå på audition om man bara dansat framför spegeln därhemma, för det här programmet kräver ju något helt annat än vanlig fre-lör-dans. fast det blir ju kul o se förståssFlört

HannaT
6/25/09, 12:05 AM
#3

Jag har aldrig haft något dansintresse själv men jag älskar so you think you can dance!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Strumpa
6/25/09, 1:41 AM
#4

Hahaha. "The battle between Leo and Sex" var ju bara för skön.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Link-
6/25/09, 2:05 AM
#5

Jag tittar Glad.

Hejade på Sex, den där Leo var bara läskig. Hu!

Cessy
6/25/09, 2:48 AM
#6

Tja men att göra som de gjorde o låta bli o skälla ut Sex efter noter gjorde åtminstone sågningen värdigare än det brukar sluta o att ta med honom i koreografin kanske slutligen kan få honom o inse att han inte kan dansa. Fast antagligen inte, för det är väl det här att vara med i tv som drar mestObestämd

Annons:
mariva
6/28/09, 3:01 AM
#7

Jag skulle gärna se det, men har inte kanal 5…  Rynkar på näsan

Cessy
6/30/09, 1:43 PM
#8

Åh - trist mariva. Själv har vi inte tv6 så där är ju en hel del som omnämns härinne som sevärt o som vi missar. Fast med tanke på de åren som vi även var utan tv3 (när de gick över o sände digitalt o det inte längre gick o abonnera ensamt på tv3 längreRynkar på näsan - Vi har Canal Digital o inte Viasat) så är jag tacksam att vi numera även har tv3 igen. (De gjorde ju något skifte så att viasat "fick" Kanal5 o Canal Digital "fick" tv3) så är jag glad att vi åtminstone har den kanalen numera, men visst hade det varit kul o ha tv6 också.

Ni som följer So You Think You Can Dance på kanal 5. Glöm inte att det är dax ikväll igenGlad

Cessy
7/1/09, 2:50 PM
#9

Jisses vad det var hårt igårkväll i Las Vegas. Så duktiga de var o ändå så sågade de blev. Ikväll är det ju dax igen o då skall sista gallringen ske, så att det återstår 20 (10 tjejer o 10 killar) o det är dessa som sedan tävlar i själva programmet.

Kanal 5,  kl. 21.55

Tatsja
7/4/09, 9:25 AM
#10

#8 Då är det fördel att Boxer har från tv1 till nio. Plus lite annat.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
7/11/09, 4:13 AM
#11

Missade ju veckans avsnitt i tisdags eftersom jag såg programmen om Michael Jackson o då valde jag att inte se programmet i onsdags för dessbättre går de ju i repris imorgon Lördag 10.40 - 13.10 Kanal5 så då skall jag spela in dem.

Har ingen digitalbox, utan bara en vanlig digitalmottagare, så jag/vi kan bara se en kanal i tagetRynkar på näsan, men det känns inte riktigt som en digitalbox är motiverad för så mycket ser vi inte direkt på tv o i 9 fall av 10 klarar vi oss bra med detta, men ibland när det är programkrockar så önskar jag ju att vi istället hade haft box Obestämd

Cessy
7/12/09, 3:34 AM
#12

Vi såg det vi spelat in ikväll o jag måste bara slå ett slag för So You Think You Can Dance. Nu har de ju precis börjat med själva tävlingen (10 killar o 10 tjejer) o så har den första killen o tjejen röstats ut, så till tisdagens program är det 18 st kvar o 2 åker ju ut sedan på onsdag. Även om man inte gillar tävlingsprogram av denna formen men gillar se fantastiska danser - ja då kan man se denna serien o njuta stort. De är så helt fantastiskt duktiga o kvalitetén har ju höjts vid varje ny säsong. Ingen var eg. dåliga redan nu från start, utan alla gjorde mer eller mindra  bra prestationer o de allra flesta gjorde helt fantastiska prestationer. Är så helt fantastiska dansnummer att titta på. Det är bara o sitta o titta o njuta av dansenSkrattande

Cajza
7/12/09, 12:26 PM
#13

Ett jättetrevligt underhållnings- och tävlingsprogram.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annons:
Tatsja
7/13/09, 10:03 AM
#14

Tur det finns de som finner nöje i dessa program. Vilket jag inte gör

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Cessy
7/13/09, 1:57 PM
#15

Men man behöver inte gilla tävlingar för att se So You Think You Can Dance, utan man kan njuta av danserna, för de ligger på en sådan fantastisk nivå o med en sådan enorm variation - att gillar man dans så kan man se detta (spela in) o sila snacket i mellan danserna o själva röstningsprogrammet på onsdagar behöver man ju inte se då, utan bara tisdagsprogrammet. För jag lovar att danserna ligger på en sådan hög nivå i denna amerikanska variant att även om man inte gillar tävlingsprogrammen så är det en helt fantastisk chans o se dansare o danser på hög elitnivå.

Nu gillar jag ju denna typen av program, men jag vet från kompisar som inte gillar sådana tävlingsprogram, att t.o.m. de håller med om att programmet är fullt sebart ändå p.g.a. av den enormt höga klassen på dansarna/danserna o spelar man ín, så kan man ju ta bort det andra som man ev. inte gillar.FlörtSkrattande

Cessy
7/15/09, 3:44 AM
#16

Ja ikväll var det inte riktigt lika hög kvalité som förra veckan, men ändå är det en fantastiskt hög nivå på danserna som de håller.

Cessy
7/22/09, 9:22 PM
#17

Höll ju på att missa gårdagskvällens avsnitt, men som tur var så var tydligen 1:a dansen ingen höjdare o det var bara den vi missadeOskyldig Nåja nu gäller det att komma ihåg röstningen ikväll, men den känns inte riktigt lika angelägen att sitta vid. Brukar mest ha tv:n på o pyssla med annat, så att jag mot slutet får se vilka som åker ut.

ThreeSenses
7/22/09, 10:34 PM
#18

SYTYCD har gjort så jag blivit väldigt intresserad av dans på så kort tid. Vad dansen betyder för deltagarna och hur man kan uttrycka sig genom dans är coolt. Sen ääälskar jag Mary Murphy som sitter i juryn, hon är rolig :D

Cessy
8/6/09, 12:23 PM
#19

Åh inte var det lätt för de som åkte ut igår att se glada ut när de åker ut, men ändå fick "förmånen" att ändå komma med på årets turné. Att åka ut som 11 o 12 är ju annars det sämsta man kan göra eftersom man då inte får följa med på turnen, så visst var det gott o höra att de får följa med, men samtidigt förstår jag att just då är man så ledsen över att åkt ut att det är enormt svårt o känna glädje över att man ändå kommer med på turnen.

Cessy
8/21/09, 11:41 PM
#20

Åh hon som åkte ut i onsdags o var från miami (Jeanet) hon o Kayila var ju mina båda personliga favoriter till segern i år. Så hänger båda löst o en av dem åker. Suck det är nog inte bara mitt år i år när det gäller hålla på tävlande. Nu får jag hålla tummarna för att Kayila tar hem segern i år o det känns som om att det är dax för en tjej att vinna i år, för Jeanet, Kaiyla o Melissa är ju alla 3 bättre än killarna i år, så jag håller åtminstone tummarna för att det blir en tjejseger i år.

Annons:
Link-
8/22/09, 3:31 AM
#21

Jag höll också på Jeanette. Tråkigt att hon åkte. Rynkar på näsan

Link-
8/27/09, 1:04 AM
#22

Jag missade Rynkar på näsan, vilka åkte ut idag?

Cessy
8/27/09, 1:05 AM
#23

Ade o Melissa

Link-
8/27/09, 1:10 AM
#24

Tack Cessy! Då är ju min nya favorit Kayla kvar, weeee.

Cessy
8/27/09, 1:17 AM
#25

Ja jag blev glad för jag har hela tiden haft Kayla som tvåa o Brandon som trea o båda dessa tog ju sig till finalen. men visst hade jag helst ff. sett Jeanette som vinnare. Fast det skall bli himla kul o se finalen. De är så fantastiskt duktiga dansare o jag håller ju tummarna extra hårt för Kayla. Hade varit kul med en kvinnlig vinnare i år o hon är värd att vinna.

paraplyjack
8/30/09, 3:26 AM
#26

Jeanine hejar jag på ;)

Kayla är väl okej, men lite överuppskattad

dijete
8/30/09, 3:26 PM
#27

Kayla är min favorit, jag gillar hennes namn också!

Annons:
Cessy
9/1/09, 5:50 PM
#28

Glöm inte ikväll o imorgon kväll. Finaldax! Glad

Sedan dröjer det ju ett helt år till nästa gång

Cessy
9/3/09, 2:49 AM
#29

Ja efter gårdagens finaldansning så kände jag det som att vem som helst av dem - utom Evan skulle vara en värdig vinnare. Fast Evan är en väldigt sympatisk kille, men ändå ett snäpp under de andra tre i mina tankar. Nu blev det jeanine som vann o så som hon dansade igår, så var det helt ok att det blev hon som vann. Glad

Mainebusters
9/11/09, 3:36 PM
#30

Rätt person vann faktiskt. Enligt mig.. Flört

Cessy
9/11/09, 4:14 PM
#31

Jodå hon som vann var ok - även om jag ff. anser att miami-tjejen var bästSkrattande så är det inget som jag gråter såpa över.

Brukar känna så för det mesta, fast detta årets upplaga av American Idol har jag ff. inte smält o det förvånar mig eftersom jag just brukar kunna ta sådant här med jämnmod även om jag personligen kan ha en annan favorit, men att Adam Lambert inte vann kan jag som sagt var ff. inte smältaObestämd Han var nog den bästa jag någonsin sätt i sådana sammanhang - fast jag hoppas ju att det har hjälpt honom att få en bra karriär o att han kommer med en riktigt bra skiva nu till hösten istället.Glad

Mainebusters
9/11/09, 4:18 PM
#32

Ja, man brukar ju ha en favorit, och någon som man liksom tycker att denne ska INTE vinna.. Flört

Men på det hela så är de otroligt duktiga dansare. Och lilla Evan, sån härlig personlighet!

Cessy
9/11/09, 4:22 PM
#33

Ja det var en otroligt bra säsong med många duktiga dansare.Glad

Upp till toppen
Annons: