Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1026 ggr
Sofieen
2/5/10, 11:51 AM

LED tv tappar fokus

Vi köpte en Samsung b7070 (LED-tv) igår och kopplade in den. Nu har jag märkt att den tappar skärpan eller fokus när bilden rörs.

Till ex. så tittar jag på en tjej som blir intervjuad. Det är närbild på hennes ansikte och det är kalasbra bild. Men så fort hon blinkar blir ögonen suddiga i någon sekund, precis som att den tappar fokus och sen blir det bra igen.
Jag har även märkt att det blir suddigt om man gör hastiga rörelser och det är på alla kanaler, inte någon specifik. Men så fort det är en stillbild är bilden jättebra.

Någon som känner igen problemet?

Annons:
Fridaybrew
2/5/10, 8:04 PM
#1

klippt från prisjakt omdömme:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=410965

"Ni som skriver om enorma eftersläpningar, muppiga rörelser etc misstänker jag har dels, inte senaste firmware, har inte kalibrerat tv:n. Tv:n är bra direkt ur kartongen men man måste som med alla andra kalibrera och stänga av alla "bildförbättrare".

Den missade stjärnan är för att en lcd/led trots allt inte har perfekt perfekt bild vid väldigt snabba rörelser. Men att påstå att denna tv har enorm eftersläpning är löjligt. "Griid", du grundar möjligtvis inte detta på gaming i icke gamingmode … Läs helaeller något annan felkälla som du inte har grepp om? "

/Stel
3 mån sedan

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: