Annons:
Etiketttv-serier
Läst 3773 ggr
LinaK
2010-03-04 18:02

En plats på landet, TV8

Någon som kollar på det?
Jag tycker det är rätt så roligt faktiskt.

Det handlar om att en mäklare ska hjälpa två stadsbor som vill flytta ut på landet. Mäklaren måste följa en budget och stadsbornas alla krav dom har Tungan ute Mäklaren väljer ut 3 hus som husletarna får kolla på. Sen får dom bestämma om dom vill ha något av husen eller inte.
Många charmiga hus finns det i England.

http://www.tv8.se/program/en-plats-pa-landet

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Linda82
2010-03-06 01:37
#1

jag brukar kolla om jag har tid,

Mäklaren är rolig och han sista hus brukar vara ovanliga.

Be-Bopz
2010-03-07 23:46
#2

Jag kollar varje dag det är, gillar det massor =)

Strumpa
2010-03-08 23:45
#3

Jag tittar ibland, det är rätt roligt faktiskt, speciellt vad bostäderna kostar i olika områden :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

mariatingsund
2010-03-09 20:53
#4

Det är kul att se in i andras hus, mestadels möblerat, gamla ombyggda lador, de sätter värde på urgamla spruckna trägolv… och vi lär oss en hel del om engelsmännen. Vackra landskap och ofta visar de även kuriosa då de försökte måla eller var hos krukmakaren och provade dreja. Jag ser programmet så ofta jag kan.

Det fanns ett annat program också : En plats i solen, då skulle familjer köpa/investera i semesterbostäder i solen. Lika kul program.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Strumpa
2010-03-09 23:23
#5

#4 Ja, jag blandade visst ihop de programmen med varandra och tänkte att det var En plats i solen ni talade om Tungan ute Jag gillar dem båda.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Be-Bopz
2010-03-10 02:25
#6

Jag kollar oxå på en plats i solen, som ni säger, älskar att se deras hus möblerade.

De har ju en lite annan stil än vi i sverige.

Annons:
[rolnor]
2010-03-16 15:23
#7

Det man får se upp med är att programmen kan vara gamla, åtminstone "en plats i solen" tror jag är ett par tre år, priserna är högre nu, dessvärre…

mariatingsund
2010-03-16 16:12
#8

visst, men vi tar programmet som ögongodis och inte har köptankar, i alla fall jag. Jag förundras över att de flesta husen är inredda så himla fint. Oftast är hemmen hur mysiga som helst, inte tala om alla dessa vackra uppväxta frodiga trädgårdar. Bäcken som rinner förbi, öppna spisar, alltså charmigt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Be-Bopz
2010-03-16 17:31
#9

Absolut, skulle man ha pengar så skulle jag iallafall gärna flytta till england, de har väldigt vackra hus där, dessa stugor eller ombyggda lador tex. mysigt ! Glad

Upp till toppen
Annons: