Annons:
Etikettövrigt-om-tv
Läst 1545 ggr
Erna
10/20/10, 2:46 PM

Upprepningarna retar mig till vansinne

Upprepningar

Har nån annan upptäckt att det numera inte görs en enda produktion utan att de upprepar innehållet flera gånger. Jag antar att det kommer från USA, där det gäller att hålla folks intresse kvar mellan reklamen.

Inte ovanligt att de rapar upp samma inslag upp till 4-5 gånger. Tror de att tittarna är korkade eller…

När de säger samma sak för 4e gången, blir jag less och byter kanal istället. Om de inte upprepade hela tiden skulle nog programmet inte bli längre än en kvart.

Reklam

Jag tycker att det är förspilld tid och dessutom måste man genomlida reklamen som för det mesta är infantil.

Tack och lov att man kan snabbspola förbi den, när man spelar in programmen.

Tänk att reklammakarna för schampo och hudkrämer tror att de kan lura folk i all evighet. Varför påstår de att hud och hår kan ta upp vitaminer och allt möjligt skit? Då kunde vi ju äta med håret. Det enda som hår och hud kan ta upp är vatten, fett och vissa hartser, enligt vad jag fick lära mig på Anatomiundervisningen.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
Mountain
10/27/10, 9:48 PM
#1

Problemet/reklamtekniken har pågått sen tv reklamen började, om du söker på youtube efter gamla reklamfilmer från 50-60 talet ser du hur extremare det var med upprepning på den tiden. Reklam betyder ju faktiskt upprepning och är det effektivaste sättet för att man ska få in produkten i skallen på konsumenterna.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

Tisdag
11/2/10, 8:11 PM
#2

Jag stör mig också att först visar dom vad som ska hända i programmet, sen händer det, sen visar dom vad som kommer att hända efter reklamen, efter reklamen visar dom vad som kommer snart (alltså det dom berättade om innan reklamen) sen visar dom det. Och så fortsätter det så… :-(

Vissa program kan inte ha mycket "effektiv tid".

Gasoline
11/26/10, 3:29 PM
#3

Haha, har ni inte sett våra bästa år?! Där visar dom ju i princip samma avsnitt varje dag, det är typ 5 minuter som skilljer sig, eller så säger dom samma saker och gör samma saker fast på ett litet annat sätt. Iaf va det så för ett år sedan,. tycker det har blivit lite bättre nu när jag kollar på det (har inte haft 3an sedan nov förra året)

Upp till toppen
Annons: