Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1202 ggr
Galenidjur
1/15/17, 7:00 PM

SKAM

Vad tycker ni om denna serie som det snackas så otroligt mycket om nuförtiden? Jag har bara hört lovord och hyllningar , men jag själv tycker att den är rätt medioker. Som ungdomsserie är den väl inte värre än andra ungdomsserier , men jag tycker absolut inte att den förtjänar så otroligt strålande recensioner som den fått. Folk får det ju att låta som att det är den genom tiderna bästa serien som nånsin funnits haha.  Vad tycker ni?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
ilenna90
1/16/17, 4:12 PM
#1

Jag tycker att den var/är helt underbar! <3 så jag tycker att den helt klart förtjänar all cred den fått :D

Galenidjur
1/18/17, 2:32 PM
#2

#1 Då är vi av helt olika åsikter haha. 😃Jag tycker inte att den SKAM är direkt dålig så, men det är liksom samma grej och karaktärer som alla andra ungdomshistorier bara snyggare filmat och lite bättre skådespel.   Hypen är extremt överdriven . Enligt mig i alla fall. Alla tycker ju olika haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Stallmima
1/20/17, 6:00 PM
#3

Har inte ens sett

nottheonly
1/21/17, 12:33 PM
#4

Det som är extra speciellt med SKAM är ju att de har ett helt nytt koncept, att det uppdateras i realtid. Sms-konversationer, klipp, karaktärerna har egna instagram-konton och skådespelarna får inte prata så mycket om serien eller vara med i intervjuer osv för att allt ska kännas så äkta som möjligt. De flesta känner nog att de kan relatera mycket mer till karaktärerna än vad man kan i andra serier och filmer på så sätt och att de tar upp så mycket viktiga och känsliga ämnen på ett så bra och känsligt sätt. Jag älskar verkligen SKAM 😍 så tycker de förtjänar alla lovord och all cred!! men som med allt annat så tycker ju folk olika och det är ju helt okej det med 🙂

Galenidjur
1/21/17, 4:37 PM
#5

#4 ja fast bara för att de har ett RELATIVT nytt koncept (jag har faktiskt sett det förr, fast då var det en bok som släpptes för säkert tio år sedan och inte en serie och jag kan tänka mig att det använts på andra ställen också) , betyder inte det att serien automatiskt har en bra story, bra skådespel, snyggt producerad, bra musik, osv osv.  Så enbart för den sakens skull förtjänar den verkligen inte alla fantastiska recensioner.  Det är ju serien i sig man får se på när man recenserar den, och om man är objektiv och kollar på story, karaktärer och även upplägg så är serien inte så nyskapande eller speciell som det sägs. Finns många serier/filmer som utforskat samma teman, som filmats på samma sätt, som haft exakt likadana karaktärer etc.

Sen kan man ju älska serien ändå, den detaljen handlar om smak helt enkelt. :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

vendelay
1/21/17, 10:42 PM
#6

Jag har just sett klart hela första säsongen. Tycker inte att den är WOW men tycker absolut att den är bra. Den blir bättre, de första avsnitten var bara "vanlig ungdomsserie" tycker jag men mot slutet börjar det hända många viktiga saker som jag anser är viktiga att ta upp när ungdomar är i typ gymnasieåldern.

Men gud, jag älskar Sana. Hur cool är hon?! 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
nottheonly
1/22/17, 8:17 PM
#7

#5 Nej det blir ju inte automatiskt bra bara för det är nytänkande. Men däremot har den ju allt de andra som du skrev! bra story, skådespel,musik och allt det där. Det är helt klart den bästa tonårsserien jag sett och jag önskar att den funnits när jag var i den åldern. Och visst finns det andra serier, filmer & böcker som tagit upp liknade och känsliga teman förut men det kan ju inte bli för mycket utav sånt 🙂

ilenna90
1/23/17, 1:09 AM
#8

#5 håller med dig :D den har liksom inte några bra delar här och där utan det är just kombinationen av att Allt är bra. Tycker det är jättekul att dom verkligen fått till något egentligen så enkelt men som blir så väldigt beroendeframkallande och älskvärt haha :) Jag följde det tyvärr inte när det gick 'live', men har läst alla dom där sms:en och chattkonversationerna i efterhand och älskar det ännu lite mer nu <3 så mysigt liksom med hela den där världen. (och serr, hur koseliga är inte evak haha ;D)

Honestyisdead
1/24/17, 10:17 AM
#9

Ville se vad det var men efter att det hängde sig två gånger på 5 min gav jag upp.

Upp till toppen
Annons: